از روشن شدن مشعل اتحاد نیروهای انقلاب تا پس لرزه‌های یکه تازی شورای سیاست‌گذاری در احزاب اصلاح طلب

«اعلام موجودیت رسمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، «اعلام کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی»، «واگذاری تهیه فهرست شوراها به هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» از مهمترین اخبار حزبی و تشکیلاتی هفته ای که گذشت، بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، هفته گذشته خبرهای مختلف و متنوعی درباره فعالیت اصولگرایان و اصلاح طلبان برنامه‌ها و همایش‌ و کاندیداهای احتمالی آنها از سوی حوزه احزاب فارس منتشر شد.

«اعلام موجودیت رسمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، «اعلام کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی»، «واگذاری تهیه فهرست شوراها به هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» و «تنش در راس حزب اعتماد ملی» از مهمترین اخبار حزبی و تشکیلاتی هفته ای که گذشت، بود.

*«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اعلام موجودیت کرد

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» عصر یکشنبه ۵ دی‌ماه با حضور ۱۰ نفر از چهره‌های انقلابی، در مجموعه فرهنگی سرچشمه اعلام موجودیت کرد.

**بیانیه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در بیانیه اعلام موجودیت خود با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در سیستم اجرایی کشور شایسته جمهوری اسلامی نیست،آورده است: از اقشار مختلف مردم دعوت می کنیم تا در این جبهه مردمی برای کارآمدسازی نظام اجرایی کشور متحد شوند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، عصر یکشنبه ۵ دی ماه با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌ای رسماً اعلام موجودیت کردند. هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن آقایان یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمید رضا حاجی‌بابایی، رضا روستا آزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحید دستجردی هستند.

**رحیمیان:جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراتر از جناح اصولگرایی است/ دلسوزان انقلاب به این حرکت مردمی بپیوندند

رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ضمن درخواست از تمام دلسوزان انقلاب اسلامی برای پیوستن به جبهه مردمی نیروهای انقلاب، گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراتر از جریان اصولگرایی و مشتمل بر حضور همه معتقدان به آرمان‌های امام و گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان اظهار داشت: باید اذعان کنیم که نظام اجرایی ما همواره از اینکه بتواند مشکلات جامعه را برطرف کند ناتوان بوده است و باید با تلخی اذعان کنیم که بخشی از کارگزاران نظام، از مردم فاصله گرفته‌ و به سمت رفاه و ثروت‌اندوزی متمایل شده‌اند. 

رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» بابیان اینکه در این شرایط رقت‌بار شاهد هستیم مردمی که امام درباره آن‌ها فرمود ملت ایران از مردم صدر اسلام و از مردم عراق در زمان امام علی (ع) و سیدالشهدا برتر هستند و در طول این مدت، فداکاری خود را به اثبات رسانده و سختی‌های انقلاب و دفاع مقدس را به دوش کشیده‌اند، اما امروز دچار معضل اشتغال، معضل معیشت و اولیات زندگی خود هستند. 

**وحید دستجردی:جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بنا دارد فرا اصولگرایی باشد/ اعلام گزینه جبهه برای انتخابات پس از تشکیل مجامع شهرستانی و ملی

مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» درباره ساز و کار این جبهه برای معرفی نامزد پیشنهادی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما این مسئله را به بعد از تشکیل مجامع شهرستانی و ملی موکول می‌کنیم.

وحید دستجردی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این سازوکار چه تفاوتی با سازوکارهای قبلی دارد و مبنای اعتماد نیروهای مردمی و انقلابی به این جبهه باید بر چه مبنا و اساسی باشد؟ اظهار داشت: امیدواریم این حرکت بتواند بانی خیروبرکت بزرگی در کشور باشد، این نشست را امروز در مکان سرچشمه که محل شهادت شهید آیت‌الله بهشتی است برگزار کردیم چراکه هر حرکتی که بخواهد موفق و در مسیر اصلی باشد باید الهام گرفته از خون شهدا بالأخص شهید بهشتی، اصحاب و یاران وی و ارزش‌هایی که به خاطر آن این خون‌ها ریخته شد، باشد.

**۲۱۰ فعال سیاسی و فرهنگی کشور از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کردند

فعال سیاسی و فرهنگی کشور اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان و چهره‌های شاخص مذهبی و اقشار مردم اعلامیه اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» را امضا و از تشکیل این جبهه حمایت کردند.

 

**طالب زاده: فضای جبهه نیروهای انقلاب اسلامی گفتمان توأم با عمل خواهد بود/ طراحی سازوکارهای انتخاباتی در مجامع عمومی

نادر طالب زاده عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه فضای این جبهه گفتمان توام با عمل خواهد بود گفت: سازوکارهای انتخاباتی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در مجامع عمومی و جلسات آتی طراحی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فضایی برای گفتمان توأم با عمل خواهد بود خاطرنشان کرد: بسیاری از ایده‌های انقلابی هستند که در این قالب در حال طرح و اجرا هستند.

طالب‌زاده پیرامون هدف‌گذاری برای انتخابات ۹۶ توسط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: این جبهه هدف‌گذاری‌های گسترده‌ای دارد و یکی از آن‌ها انتخابات است که در مجامع عمومی و جلساتی آتی تمام سازوکارها برای فعالیت این جبهه طراحی و برنامه‌ریزی خواهد شد.

**چمران: چهره‌های شاخص حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام خواهند کرد/ حضور متخصصین در جبهه مردمی

مهدی چمران عضو هیئت مؤسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» بابیان اینکه از همه اقشار و به‌ویژه متخصصین در جبهه مردمی انقلاب استفاده خواهد شد، گفت: ما تاکنون سعی نکرده‌ایم از چهره‌های شاخص و احزاب دعوت کنیم اما قطعاً این کار عملی می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم سایر تشکل‌های انقلابی نیز در این جبهه قرار بگیرند، تصریح کرد: ما با جامع‌نگری و با جذب همه نیروهایی که به انقلاب و نظام علاقه‌مند هستند، فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

چمران در پایان تأکید کرد: چهره‌های شاخص حمایت خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب علنی و اعلام خواهند کرد.

**سالک: مقابله با فساد و رسیدگی به معیشت مردم از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب است/ با روحیه انقلابی حرکت بزرگی ایجاد خواهد شد

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز گفت: مقابله با فساد، رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل اساسی جامعه از اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب است که امیدواریم با روحیه انقلابی و انقلابی‌گری بتواند حرکت بزرگی ایجاد کند.

وی افزود: این حرکت امید زیادی را در جامعه ایجاد کرده است و نقش اساسی خواهد داشت.

سالک با اشاره به همگرایی نیروهای انقلاب به تشکیل این جبهه اشاره کرد و گفت: بی‌تردید این جبهه در همگرایی نیروهای انقلاب مؤثر خواهد بود؛ چراکه یکی از اهداف این جبهه این است که نیروهای انقلاب را جمع کند.

**شاکری: کار جبهه‌ای در شرایط فعلی ضروری است/ چینش افراد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مردم اطمینان‌بخش است

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نوع چینش افراد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مردم اطمینان‌بخش است، گفت: مردم می‌توانند اطمینان کنند که تصمیم این مجموعه برای جامعه مفید است.

وی با بیان اینکه مردم در قاب این جبهه ۲۱۰ نفری را از فعالان سیاسی و فرهنگی می‌بینند که البته این تعداد با اضافه شدن فعالان استانی در حال افزایش است، گفت: امروز ظرفیت‌های جامعه برای انتخابات و تغییر در وضع موجود آماده‌ است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه نوع چینش افراد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای مردم اطمینان‌بخش است، یادآور شد: مردم با تعداد زیادی از این چهره‌ها آشنا هستند و می‌توانند به آنها اطمینان کنند که در واقع تصمیمی که این مجموعه می‌گیرد برای جامعه مفید است.

**افتخاری: برای حل مشکلات اقتصادی مردم نیازمند تصمیم‌گیری واحد نیروهای انقلاب هستیم

لاله افتخاری عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر لزوم تصمیم‌گیری واحد نیروهای انقلاب برای مدیریت کشور، گفت: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در راستای تحقق مطالبات و منویات رهبر انقلاب قدم خواهد برداشت.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل جبهه‌ای دغدغه‌مند برای رسیدگی به مشکلات مردم اظهار داشت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است که درنهایت برای مدیریت کشور، رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردم نیازمند تصمیم‌گیری واحد نیروهای انقلاب هستیم.

**کریمی: دورنمای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تحقق منویات رهبری و امام است/ وادادگی دولتمردان باید جبران شود

سهیل کریمی یک فعال فرهنگی و مستندساز با تأکید بر اینکه دورنمای کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس منویات رهبری و امام مشخص می‌شود، گفت: ما با هیچ کسی تعارف نداریم و از اول هم مشخص بود که دولت یازدهم صرفاً شعارهای توخالی می‌دهد.

وی ادامه داد: اینکه دشمن برای ما خط‌ و نشان بکشد و کسانی هم به‌دنبال براندازی و فشل کردن نیروهای انقلابی باشند، ما با آن مقابله می‌کنیم و بنده به‌عنوان نیرویی که سعی دارم اهداف متعالی نظام و انقلاب را عملیاتی کنیم طبیعتاً از هر حرکت و جبهه‌ای که در این راستا فعالیت کند، حمایت خواهم کرد.

این فعال فرهنگی و مستندساز تأکید کرد: ما طبیعتاً با افرادی که با پلاکارد موجه و سابقه روشن در این جبهه حضور دارند همراهی و از این جبهه اعلام حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش این جبهه مردمی در همراهی توده‌های مردم تصریح کرد: وقتی که مردم از جریانات و جناح‌های حاکم که قدرت دست‌شان بوده ناامید شدند و در عین حال سازوکار جدیدی با افراد مشخص به آنها ارائه شد، مردم اقبال نشان داده‌اند.

**جمعی از اعضای کابینه دولت‌های نهم و دهم از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کردند

جمعی از اعضای کابینه دولت‌های نهم و دهم با امضای بیانیه‌ای از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کردند.

بدین ترتیب اسدالله عباسی وزیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم عزیزی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور،مجید نامجو وزیر نیرو،مهدی غنضفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ،محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش،لطف الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی،فرهاد رهبر ریاست سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، رستم قاسمی وزیر نفت،رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید،مهرداد بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان، محمود بهمنی رئیس کل بانک اسامی امضاکنندگان این بیانیه را شامل می‌شوند.

همچنین ۱۵۰ فعال سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و رسانه‌ای با صدور بیانیه ای  از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت کردند.

*رابطین استانی برای تشکیل شورای استانی اصلاح‌طلبان انتخاب شدند

جلسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ۵دی ماه با حضور اکثریت اعضای این شورا و به ریاست محمدرضا عارف رییس این شورا برگزار شد.

در این جلسه رابطین استانی جهت تشکیل شورای اصلاح طلبان استان‌ها انتخاب و مقرر شد این شوراها در روزهای آینده در استان ها با هماهنگی رابطین توسط احزاب و اشخاص اصلاح‌طلب استان‌ها تشکیل شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد احزاب و اعضای شورا دیدگاه‌های خود را درباره شاخص‌های نامزدهای شوراها ارائه کنند تا توسط کار گروه تدوین برنامه‌های راهبردی جمع‌بندی و تنظیم نهایی شود و جهت تصویب در شورای سیاست‌گذاری ارائه کنند.

*حبیبی: میرسلیم کاندیدای نهایی «موتلفه» است

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اعلام کرد که میرسلیم کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶ است.

حبیبی با بیان اینکه تدین آقای میرسلیم مثال زدنی بوده و انقلابی بودن ایشان نیز ثابت شده است، تصریح کرد: من شهادت می‌دهم آقای میرسلیم بر هوای نفسش غلبه دارد و طبق میراثی که از آقای عسگراولادی به ما رسیده است، باید گفت ایشان عسگراولادی دوم هستند.

وی افزود: آقای میرسلیم بیش از ۴۵ سال سابقه کار تشکیلاتی دارد و چندین دوره ریاست شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی را برعهده داشته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: وی ۸ سال رئیس نهاد ریاست جمهوری در دوران مقام معظم رهبری بوده است.

*پس لرزه یکه تازی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در حزب اعتماد ملی/دبیر کل و قائم مقام حزب استعفا کردند

در هفته‌ای که گذشت حزب اعتماد ملی با حاشیه های فراوانی روبرو بود. شایعه استعفای منتجب‌نیا، مصاحبه های متناقض  اعضاء و طرح ادعای دخالت برخی از اعضای شورای سیاست گذاری در حزب اعتماد ملی از جمله اخباری بود که این هفته برخی اعضای حزب اعتماد ملی در اختیار خبرگزاری فارس دادند.

ابتدا شایعه شد رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام این تشکل به دلیل آن‌چه اختلاف نظر با شورای مرکزی در نحوه تعامل با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خواند استعفا داده است و دو روز بعد هم مهدی کروبی دبیر کل این حزب از سمتش کناره‌گیری کرد.

اما چندی بعد حزب اعتماد کلی اعلام کرد به طور کل بحث استعفای منتجب‌نیا مطرح نبوده و آنچه یک خبرگزاری اصلاح‌طلب به نقل از اسماعیل گرامی مقدم منتشر کرده است کذب است.

روابط عمومی حزب اعتماد ملی پس از انتشار مصاحبه اسماعیل گرامی مقدم اعلام کرد که هیچ‌گاه منتجب‌نیا استعفا نداده بلکه نامه ای گلایه آمیز به دبیر کل حزب منتشر کرده است. منتجب‌نیا خواهان فعالیت مستقل اعتماد ملی از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود که اکثریت شورای مرکزی این حزب نظر مخالف منتجب‌نیا را داشتند.

فردای شایعه استعفای منتجب‌نیا، حزب اعتماد ملی با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص چگونگی تعامل یا عدم‌تعامل با شورای سیاست‌گذاری در هیچ‌یک از ارکان خود اتخاذ نکرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ضمن احترام ویژه برای تمامی اعضا و ارکان حزبی به عنوان سرمایه‌های گرانقدر این حزب، از آنجایی که بر اساس اساسنامه و آیین‌نامه‌های این حزب، مرجع صدور بیانیه‌ها دفتر سیاسی و فراتر از آن شورای مرکزی است، از همه همراهان و ارکان حزب اعتماد ملی انتظار می‌رود به عنوان شخص و رکن و نهاد این حزب تا تشکیل و برگزاری جلسه شورای مرکزی و تصمیم این شورا در مورد چگونگی تعامل با شورای سیاست‌گذاری اظهار نظری ننمایند.»

پس از  این بیانیه، دبیر کل حزب اعتماد ملی طی نامه‌ای استعفای خود را به اعضای شورای مرکزی این حزب اعلام کرد.

در همین زمینه سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی موضوع استعفای دبیرکل این حزب بررسی می‌شود. بر اساس مصوبه مورخه ۲۴ آذر ۹۵، جلسه شورای مرکزی اعتماد ملی روز ۱۰ دی برگزار می‌شود.

هر چه به روز جمعه نزدیک می شدیم همگان انتظار داشتند جلسه حزب اعتماد ملی برگزار شود. اما برخلاف اظهارات چندی قبل اسماعیل گرامی مقدم، حزب اعتماد ملی باز هم اعلام کرد جمعه جلسه ای تشکیل نمی شود!

*عضو حزب مردم سالاری: گزینه‌های درون یا برون حزبی را برای انتخابات ریاست جمهوری بررسی می‌کنیم/تشکیل کار گروه‌های استانی برای انتخابات شورای شهر

آرش حبیبی عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری قطعا نامزد خواهیم داشت،گفت:محوریت نشست فصلی ۲۳ دیماه حزب، انتخابات ۹۶ و برخی تصمیم‌گیری‌های درون حزبی خواهد بود.

وی با اعلام خبر تشکیل کار گروه استانی برای انتخابات شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ این کار گروه‌ها قرار است با شورای هماهنگی استان‌ها فعالیت داشته باشند اما خود حزب برنامه دارد و کاندیداهای پیشنهادی خود را معرفی خواهد کرد کما اینکه ما هزار و ۵۰۰ نامزد در کل کشور داریم.

حبیبی در پاسخ به سؤالی پیرامون تعیین اسامی کاندیداهای حزب مردم‌سالاری برای شهر تهران گفت:هنوز کاندیداهای تهران برای انتخابات شورای شهر مشخص نشده ولی فرم‌هایی آماده کرده‌ایم و اشخاصی نیز ثبت‌نام کرده‌اند و پس از امتیاز بندی با معیارهای مدنظر حزب این افراد را انتخاب خواهیم کرد.

*برگزاری نشست خبری اراده ملت در هفته‌های آتی/بررسی مواضع حزب پیرامون انتخابات‌های پیش‌رو

مهرداد رئوف مسئول روابط عمومی حزب اراده ملت از برگزاری نشست خبری حزب متبوعش پیرامون آخرین مواضع برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر خبر داد.

وی افزود:هفته‌های آتی نشست خبری حزب اراده ملت پیرامون برگزاری هشتمین کنگره و آخرین مواضع این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار می ‌شود.

رئوف تاکید کرد: قرار است این نشست با حضور دبیرکل، رئیس کمیته اجرایی و مسئول روابط عمومی برگزار شود و موضوعات پیرامون هشتمین کنگره و آخرین مواضع حزب اراده ملت برای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

*تهیه فهرست شوراها به هیأت رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان واگذار شد

ژاله فرامرزیان دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جلسه اخیر خود تصویب کردند اقدامات اولیه تهیه فهرست انتخابات شوراها به عهده هیأت رئیسه باشد.

وی افزود: هیئت‌رئیسه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اقدامات اولیه را صورت و پیشنهاد‌های خود را به معرض رأی‌ اعضای شورای سیاست‌گذاری می‌گذارد.

دبیر اجرایی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بابیان اینکه درباره مصادیق و شاخص‌های انتخابات شوراها هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، گفت: پیشنهاد احزاب، تشکل‌های سیاسی و اعضای عضو شورا درباره شاخص‌ها و مصادیق را توسط کار گروه تدوین راهبردها جمع‌بندی می‌کنیم.

فرامرزیان ادامه داد: هر کاندیدایی که برای انتخابات شوراها با گرایش اصلاح‌طلبی اعلام حضور کند توسط این شاخص‌ها امتیازدهی خواهد شد.

*مرعشی: گزینه کارگزاران برای ریاست جمهوری روحانی است/ گزینه ما برای شهرداری تهران معلوم نیست

حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه گزینه این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری روحانی است، گفت: نشست امروز برای هماهنگی کنگره‌های استانی است که در آینده برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره گزینه انتخاباتی کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: گزینه ما مشخص است و قطعا روحانی خواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به سوال دیگر فارس پیرامون اعضای حاضر در این نشست خاطرنشان کرد: دبیران اول حزب استان‌ها و دفاتر کنگره در استان‌ها حاضران این جلسه هستند.

مرعشی در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال تصمیم‌گیری و تصویب مسئله‌ای مهم در این جلسه این مسئله را بعید دانست.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پایان و در پاسخ به سوالی پیرامون گزینه‌های کارگزاران برای انتخابات شورای شهر خاطرنشان کرد: در این مورد هنوز به لیستی نرسیده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گزینه کارگزاران برای شهرداری تهران محسن هاشمی است، گفت: نه؛ هنوز گزینه ما مشخص نشده است.

*نامه ۲۹ نماینده سابق مجلس خطاب به روحانی: تمدید تحریم‌های ایران نقض صریح برجام است/ادعای اینکه همه جزئیات مطابق نظر رهبری بوده خلاف‌واقع است

۲۹ نفر از نمایندگان مجلس نهم طی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که روحیه خودمحوری و خود بزرگ‌بینی دولت باعث شد تا مذاکرات هسته‌ای از خرد جمعی و ظرفیت فکری نخبگان حقوقی و سیاسی به‌ویژه نهادهای دانشگاهی و قانونی کشور محروم شود.

در این نامه که به امضای اسمعیل (محمد) کوثری، سیدمسعود میرکاظمی، حبیب آقاجری، فرهاد بشیری، محمد صالح جوکار، محمد حسن آصفری، ابراهیم آقا محمدی، عبدالکریم جمیری، ابراهیم کارخانه‌ای، محمدرضا امیری کهنوج، محمد اسماعیل نیا، سکینه عمرانی، سید علی‌محمد بزرگواری، کمال علی‌‌پور، عبدالوحید فیاضی، موسی‌رضا ثروتی، سید محمد بیاتیان، ابوالقاسم جراره، روح‌الله عباسپور، شهروز افخمی، ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی، سید مهدی موسوی‌نژاد، عطاالله سلطانی صبور، احمد آریایی‌نژاد، رجب رحمانی، احمدعلی مقیمی، قاسم جعفری، محمد محبی و محمد سلیمانی رسیده است، خطاب به روحانی آمده که روحیه خودمحوری و خود بزرگ‌بینی دولت و تیم مذاکره‌کننده باعث شد تا مذاکرات هسته‌ای از خرد جمعی و ظرفیت فکری نخبگان حقوقی و سیاسی به‌ویژه نهادهای دانشگاهی و قانونی کشور محروم شود.

*تدوین آیین‌نامه‌های قانون جدید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب محوریت جلسات این کمیسیون

قاسم میرزایی نیکو عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه جلسه امروز دوشنبه این کمیسیون برگزار شد تصریح کرد: درحال حاضر تدوین قانون جدید کمیسیون در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: چون آیین‌نامه‌های قانون جدید نیاز به تدوین دارد، کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فقط در خصوص تنظیم آیین‌نامه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد.

میرزایی نیکو در همین راستا خاطرنشان کرد: باید چندین جلسه تشکیل شود و جلسات متعدد فوق‌العاده نیز برگزار گردد ولی چون برنامه ششم نیز در مجلس درحال بررسی است، امکان برگزاری جلسات فوق‌العاده مقداری سخت است و فعلاً با همین روند کار را ادامه می‌دهیم.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پاسخ به این سوال که آیا درخواست مجوزی برای تأسیس حزب جدید وجود دارد، اظهار داشت: هنوز موردی از وزارت کشور به این کمیسیون اعلام نشده است.

*جمعیت وفاداران فهرست ۲۱ نفره برای انتخابات شورای شهر ارائه می‌کند

حبیب الله بور بور دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با تأکید بر لحاظ کردن معیار تخصص برای انتخاب نامزدهای انتخابات شورای شهر گفت: جمعیت وفاداران ۲۱ نامزد خود را برای انتخابات شورای شهر به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی می‌کند.

وی در همین زمینه با انتقاد از نگاه لیستی فارغ از تخصص محوری در انتخاب نامزدها افزود:جمعیت وفاداران همواره بر اهمیت تخصص برای انتخاب نامزدهای خود تاکید کرده و در انتخابات آتی نیز با این رویکرد وارد انتخابات خواهد شد.

بوربور در پایان با اعلام خبر تعیین معیارهای نیازهای تخصصی برای اداره کلانشهر تهران و مشخصات مورد نیاز برای انتخاب ۲۱ نامزد توسط جمعیت وفاداران برای شرکت در انتخابات ۹۶ اظهار داشت:این لیست۲۱ نفره بر اساس مشخصه‌های لازم پس از بررسی نهایی در جلسات آتی شورای مرکزی تصویب و به جبهه پیروان خط امام و رهبری معرفی خواهد شد.

*ایرانی: همراه روحانی گزینه دیگری از اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۹۶ معرفی می‌کنیم

جمشید ایرانی رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان گفت: دفتر سیاسی جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در ارتباط با کاندیدا کردن یک گزینه اصلاح‌طلب به همراه روحانی به عنوان گزینه جبهه اصلاح‌طلبان به جمع‌بندی رسید.

وی افزود: جبهه اعتدال‌گرایان در حال رایزنی با جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب است تا گزینه این جبهه هم در عرصه انتخابات حضور داشته باشد.

ایرانی با بیان اینکه محوریت جبهه اصول‌گرایان اصلاح‌طلب بر اساس لیدری ناطق نوری است، گفت: محوریت جبهه اصلاح‌طلبان، خاتمی و محوریت راهبردهای جبهه اعتدال‌گرایان هاشمی رفسنجانی است، البته بر اساس همین رایزنی ها و جلسات صورت گرفته تلاش داریم بین این سه جبهه وحدت رویه‌ای مشابه انتخابات ۹۲ داشته باشیم به همین دلیل ما در انتخابات پیش رو از هر سه جناح سه نامزدی که با تعریف رجل سیاسی همگونی داشته باشد، معرفی خواهیم کرد.

*رنجبر نایب‌رئیس و رضازاده دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شدند

پروانه مافی عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه اخیر این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار داشت: انتخاب دبیر و نایب‌رئیس کمیسیون به تبصره ۷ ماده ۱۰ در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: رمضان رنجبر نایب‌رئیس کمیسیون و رضازاده دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شدند.

*گورخواب‌ها و پروژه عقیم سازی!

هفته گذشته برخی از رسانه ها خبر از پناه آوردن ۵٠ بی خانمان از سرمای زمستان، به قبرهای خالی گورستان نصیرآباد دادند.

هنوز سیاست‌های دولت سازندگی درباره اینکه فقرا و بی‌خانمان‌ها لاجرم زیر چرخ‌های توسعه باید له شوند فراموش نشده که در دولت تدبیر و امید، راهکار عقیم‌سازی آنها به میان آمده و امروز، آوازه گورخوابی بی‌خانمان‌هایمان آبرویمان را در دنیا به حراج گذاشته است.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری چندی پیش اعلام کرد که باید زنان کارتن خواب «عقیم» شوند تا از میزان هزینه‌ها و خطرات آنها کاسته شود!

راه‌حلی که سیما حق شناس، همسر بزرگمهر حسین پور (کاریکاتوریست) از آن استقبال می‌کند و می‌نویسد: «نمی‌شود که اینها تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم تولیدات اینها را سیر کند… تنها راه حل واقعی کنترل کردن جمعیت کارتن خواب‌ها و حاشیه نشین‌ها، عقیم کردن اجباریه و…»

اظهارات معاون رئیس جمهور و موضع طلبکارانه دولت با واکنش زیادی از سوی شخصیت های سیاسی و حزبی رو به رو شد.

**سروری: هیچ چیز سر جای خود نیست/دولت به‌جای موضع اپوزیسیونی در قبال پدیده گورخوابی پاسخگو باشد/ قرار بود مشکلات اقتصادی ۱۰۰ روزه حل شود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ چیز سر جای خود نیست و دولت به‌جای موضع اپوزیسیونی در قبال پدیده گور خوابی باید پاسخگو باشد، گفت: عدم پاسخگویی در این زمینه باعث یأس و ناامیدی مردم شده است.

سروری با تأکید بر اینکه دولت باید در قبال معضلات اجتماعی این‌گونه پاسخگو باشد، یادآور شد: وقتی دولت جای اپوزیسیون می‌نشیند، معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد. سوال ما این است که مردم برای چه قدرت را به دست دولت می‌دهند و زمانی که یک عده گورخواب شده‌اند چه کسی باید پاسخگو باشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این رویکردها باعث ناامیدی مردم می‌شود در حالی که امید آنها دولت و قوه مجریه است، افزود: دولت وعده داده بود تا در جهت رفع محرومیت‌ها اقدام کند و ۱۰۰ روزه رونق را برگرداند و رکود را از بین ببرد، اما هنوز این‌گونه نشده است.

**حجت الاسلام ابراهیمی:دولت مقابل پدیده گورخوابی مسئول است/ نباید به جای پاسخگویی موضع طلبکارانه داشت

حجت الاسلام حسین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: سمت و سوی حرکتی دولت باید روش امیرالمومنین (ع) باشد نه برخی روش‌های اشتباه بنابراین دولت در مقابل گورخوابی و کارتن‌خوابی مسئول است.

وی با  اشاره به اظهارات برخی افراد درباره عقیم‌سازی زنان معتاد اظهار داشت: دولت به جای پاسخگویی نباید از موضع دفاع و طلبکاری بیرون بیاید. چرا که دولت حتی در مقابل فرهنگ جامعه نیز مسئول است.

ابراهیمی تاکید کرد: در جامعه اسلامی موجب ننگ است که گورخواب و یا کارتن‌خواب وجود داشته باشد. دولت اگر خودش هم نمی‌تواند کاری کند لااقل این افراد را به مردم معرفی کند تا افرادی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار هستند آنان را تحت پوشش قرار دهند چرا که احساس و عواطف در جامعه ما زنده است.

**حکیمی پور: معضلاتی مانند گورخوابی به ضعف دولت‌ها و مشکلات ساختاری آنها برمی‌گردد/ضعف مدیریتی برای توزیع عادلانه امکانات حاکم است

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت گفت: عدم توزیع عادلانه منابع و ضعف مدیریتی موجب به وجود آمدن پدیده‌هایی چون گورخوابی در کشور است.

عضو شورای شهر تهران افزود: باید بازنگری اساسی در مدیریت‌ها صورت گیرد زیرا اینگونه مسائل عدم ناکارآمدی در زمینه‌های مختلف کشور را نشان می‌دهد و تنها موضوع تأمین مسکن این افراد مطرح نیست زیرا  اینگونه افراد بیماری های گوناگونی دارند که تنها مسکن برای آنها فراهم کردن دردی از آنها را دوا نمی‌کند.

دبیرکل حزب اراده ملت تصریح کرد: به وجود آمدن این موضوعات بیشتر برمی گردد به عدم توضیح عادلانه منابع بین تمام افراد کشور و فرصت‌ها و منافعی که در کشور به وجود می‌آید ولی ضعف مدیریتی برای توزیع عادلانه آنها حاکم است.

**فروزنده: اگر دولت عدالت‌ورزی داشت موضوع «گورخواب‌ها» پیش نمی‌آمد/ رئیس‌جمهور به جای فرافکنی باید پاسخگو باشد

لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه اگر دولت عدالت‌ورزی داشت، موضوع «گورخواب‌ها» پیش نمی‌آمد گفت: سیاست‌های غلط اقتصادی دولت همانند سیاست‌های تعدیل اقتصادی هاشمی رفسنجانی منجر به گورخوابی، فقر و حاشیه‌نشینی می‌شود.

وی افزود: مسئله گورخوابی ناشی از سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است. نتیجه این سیاست‌ها که به سمت واردات، عدم برخورد جدی با قاچاق، رکود و نابودی تولید داخلی پیش می‌رود روشن است که همانند سیاست‌های تعدیل اقتصادی دوره هاشمی رفسنجانی،‌ گورخوابی، فقر و حاشیه‌نشینی را نتیجه دهد.

معاون پارلمانی دولت دهم با بیان اینکه مقصر اصلی در این موضوع دولت است، گفت‌: ریشه اصلی کار به دست دولت است و باید سیاست‌های خود در این حوزه را تغییر دهد. 

فروزنده با بیان اینکه اگر دولت عدالت‌ورزی داشت موضوع «گورخواب‌ها» پیش نمی‌آمد،‌ گفت: اگر دولت سیاست عدالت‌ورزی داشت و سیاستش این بود که رونق را در سراسر کشور به طور متوازن گسترش دهد دیگر با این مسائل مواجه نبودیم.

**قدیری ابیانه: سخنان روحانی درباره تبدیل کارتن‌خواب‌ها به گورخواب جای تأسف دارد/ از دولتی که صاحبان فیش‌های نجومی را ذخیره نظام می‌نامند انتظاری جز این نیست

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی گفت: ابراز تأسف رئیس‌جمهور بابت تبدیل کارتن‌خواب‌ها به گورخواب‌ها خود موجب تأسف است زیرا رئیس‌جمهور باید برای درمان این مشکل اقدام می‌کرد.

وی در ادامه افزود: دولت تمام وقت و تلاش خود را در راه تحقق برجام صرف کرد آن هم بدون رعایت خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری و آمریکایی که فرصت‌ها را از ایران گرفته است. 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که عمده آن مربوط به این دولت است، تأکید کرد: با چنین وضعیت و سیاستی شاهد سقوط وضعیت معیشتی مردم بیش از پیش خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =