توجه جدی به پیشرفت علمی در دانشگاه‌ها از تأکیدات مقام معظم رهبری است

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیشرفت علمی بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری باید مورد توجه جدی رؤسای دانشگاه‌ها قرار بگیرد، اقدام جهادی را به معنای خستگی‌ناپذیری توصیف کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار نخبگان بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نخبه بودن معنویت نیز لازم دارد، ادامه داد: آمریکا نیز دارای نخبگان بسیاری است که با وجود پیشرفت‌های علمی فراوان، فاسد است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان نخبه مدال‌ها را به رهبر فرزانه انقلاب تقدیم کردند، عنوان کرد: معظم‌له این مدال‌ها را پذیرفتند، اما آن‌ها را برمی‌گردانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، خواستار شکرگزاری نخبگان در شرایط فعلی کشورمان شد و تصریح کرد: حرکت علمی نباید در دانشگاه‌های کشور متوقف شود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه پیشرفت علمی باید مورد توجه جدی روسای دانشگاه‌ها قرار بگیرد، اقدام جهادی را به معنای خستگی‌ناپذیری توصیف کرد.

وی به اقدامات نادرست حکومت فاسد پهلوی و کشف حجاب توسط رضاخان با دخالت و توطئه انگلیس اشاره کرد و متذکر شد: حکومت پهلوی به‌دنبال پیاده‌سازی نقشه‌های غرب در ایران بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه به مناسبت‌هایی همچون میلاد امام حسن عسگری(ع) و حضرت معصومه(س) اشاره کرد و گفت: تاسیس حوزه علمیه قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) و تربیت علمای بزرگ از جمله برکات خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =