تأکید مقام معظم رهبری بر ساده‌زیستی مسئولان

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر ساده‌زیستی مسئولان، گفت: مسئولانی که از ساده‌زیستی تمکین نمی‌کنند و ولع دریافت حقوق‌های بالا دارند، به‌طور قطع از چشم مردم می‌افتند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی، امام جمعه تویسرکان، ۱۷ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با دعوت نمازگزارن به تقوای الهی، به بیان عوامل تأثیرگذار در بصیرت‌افزایی انسان پرداخت و گفت: انسان بصیر اهل تفکر و تحلیل است.
وی با اشاره به جایگاه خاص دوراندیشی در امور در بصیرت‌دهی انسان، گفت: انسان آینده‌گر، بینا و بصیر می‌شود.
امام جمعه تویسرکان پیروی از علمای راستین را از مؤلفه‌های مهم برای بصیرت‌دهی دانست و با اتکا به سخن امام باقر(ع) مبنی بر اینکه «عالم همراهش روشنایی است که این روشنایی ظلمت، جهل و حیرت را از بین می‌برد»، گفت: مقام معظم رهبری مصداق بارز این روایت است.
وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در فتنه‌ها و جریانات با روشن‌بینی و طمأنینه قضایا را تحلیل و تبیین می‌کنند زیرا عالم متقی همراهش نوری است که می‌بیند.
حجت‌الاسلام موحدی تصریح کرد: مادامی که ما گوش به فرمان ولی فقیه که مصداق بارز علمای راستین است، باشیم فتنه‌ها یکی پس از دیگری خنثی می‌شوند.
وی شناخت حضرت علی(ع) را برای کسب بصیرت بسیار مهم خواند و با بیان اینکه کسی که حضرت علی(ع) را بشناسد، حق را شناحته؛ اظهار کرد: انسان به حد بصیرت لازم نمی‌رسد؛ مگر اینکه امیرالمؤمنین(ع) را واقعاً به نورانیتش بشناسد.
حجت‌الاسلام موحدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری برای پیگیری جدی حقوق‌های نجومی از حدود سال ۸۰ و فرمان هشت ماده‌ای، افزود: خدمات صادقانه، دوری مسئولان از منفعت‌جویی، بهره‌بردای شخصی، نگاه مادی به قدرت، روحیه اشرافی‌گری، ساده‌زیستی، پرهیز از تجمل‌گرایی و مردمی بودن به‌طور اکید توصیه مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها بوده است.
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه حقوق‌های نجومی، هر چند تعداد کم در جمهوری اسلامی قابل پذیرش نیست، به بیان سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دولت در ماه مبارک رمضان گذشته پرداخت و گفت: ای کاش ما فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری را در این‌باره به طور مستمر یادآوری می‌کردیم که بعضی از مسئولان فراموش نمی‌کردند.
وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد نجومی‌بگیر از یک مسئولیت کنار گذاشته شده و در مسئولیت دیگر منصوب شده‌اند، افزود: طبق فرامین رهبر معظم انقلاب فردی که حقوق نجومی گرفته از قانون سوء‌استفاده کرده؛ پس چنین فردی لیاقت و شایستگی تصدی در امور کشور را ندارد و باید از طرف دولت و مسئولان کنار گذاشته شود.
موحدی با تشکر از مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روزهای گذشته ۲۱۰ نفر از نمایندگان مجلس پس از بررسی، با امضا بیانیه‌ای اعلام کردند که در حساب‌های قوه قضائیه هیچ شبهه‌ای نیست.
وی ادامه داد: در همه امور باید این‌گونه باشد، باید نمایندگان ورود پیدا کرده و مسئولان تمکین کنند تا شبهه‌ای که ایجاد شده مرتفع شود که حیثیت نظام به بازی گرفته نشود.
امام جمعه تویسرکان با قرائت این مطلب که دولت و رئیس جمهور محترم بیان کرده با تشکیل سامانه‌ای همه دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن می‌کند و در مقابل انتظار است قوه قضائیه نیز همه حساب‌های خود را روشن کند، گفت: توقع مردم است که دولت به‌عنوان وظیفه شفاف‌سازی و رفع شبهه کند، قوه قضائیه یا شفاف‌سازی می‌کند یا نمی‌کند؛ البته قوه قضایئه نیز وظیفه دارد، کما اینکه بررسی شد.
وی با تأکید بر اینکه اگر مدیری حقوق بالا حقش است، مردم هم بدانند به هیچ جای بر نمی‌خورد، بیان کرد: هر چه دخل و خرج‌ها و پرداخت شفاف و دقیق در اختیار مردم باشد، ارادت و پشتیبانی مردم از مسئولان بیشتر خواهد شد.
موحدی با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر ساده‌زیستی مسئولان، تصریح کرد: مسئولانی که از ساده‌زیستی تمکین نمی‌کنند و ولع دریافت حقوق‌های بالا دارند، به‌طور قطع از چشم مردم می‌افتند.
وی تأکید کرد: کسی که به خاطر مسئولیتش در این کشور از بیت‌المال دریافتی دارد، مردم باید از آن آگاه باشند، ما امیدواریم مسئولان به‌ویژه مسئولان در رده‌های بالا به جای مناقشه، مجادله و فرافکنی در این خصوص اقدام کنند.
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه هر نهادی توجیه و فرافکنی و حمایت کند قطعاً از چشم مردم خواهد افتاد، اظهار کرد:ما علاقه‌مندیم ارتباط بین مردم و مسئولان روز به روز مستحکم‌تر شود که این امر جزء با صدق و صفا و شفافیت ممکن نمی‌شود.
وی در ادامه به بیان موضوع چند گورخواب در حاشیه تهران پرداخت و بیان کرد: حیثیت کشور و نظام را در سطح بین‌الملل بوق‌های شیطانی به چالش کشیدند.
موحدی تصریح کرد: اگر مسئولی موظف بوده که نگذارد کار به اینجا بکشد، باید به مردم معرفی و با آن برخورد شود که چرا حیثیت نظام را به بازی گرفته است.
وی با بیان اینکه هر مسؤول مؤظف است که به امور حوزه مسئولیتی خود رسیدگی کند، تأکید کرد: امیدواریم با مقصران گورخواب‌ها برخورد شود تا دیگران حساب دست‌شان بیاید. مسئول خواب نباشد که رسانه‌ها از خواب بیدارش کنند.
فاطمه میرزایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =