جزییات کنسرت ارکستر خانه هنرمندان اعلام شد/ معرفی خواننده و قطعات

رهبر ارکستر خانه هنرمندان ایران با اشاره به جزییات کنسرت این مجموعه موسیقایی در جریان برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، خواننده ارکستر را نیز معرفی کرد.

محمد سریر رهبر ارکستر خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزییات تازه ترین کنسرت این مجموعه موسیقایی که روز شنبه ۲۵ دی ماه در تالار رودکی تهران در راستای برنامه‌های سی و دومین جشنواره موسیقی فجر میزبان علاقه مندان خواهد بود، توضیح داد: خانه هنرمندان ایران طی سال های گذشته فعالیت های بسیار خوبی در تمامی حوزه های هنری داشته است و با توجه به حضور هنرمندان و گروه های صاحب نام عرصه های مختلف، شاهد تاثیرگذاری برنامه‌هایی که در این مکان اجرا می شود، هستیم.

وی ادامه داد: بخش موسیقی نیز یکی از بخش های تاثیرگذار در عرصه هنر است که عمومیت بیشتری نسبت به سایر هنرها دارد پس لازم دیدم که با حمایت مدیریت خانه هنرمندان، مجموعه‌ای موسیقایی را مانند حوزه‌های دیگر طراحی کنیم که بتواند فضای جدیدی را در ردیف برنامه های خانه هنرمندان ایران ایجاد کند. در این زمینه ما از ۶ ماه پیش از مجموعه ای از هنرمندان جوان و امیدهای آینده دعوت به همکاری کردیم که این افراد همگی مشغول تحصیل در حوزه موسیقی علمی هستند و می توانند راه‌های جدیدی را در این عرصه باز کنند و حالا که به جشنواره موسیقی فجر دعوت شدیم بسیار خوشحالیم که می توانیم برنامه های خوب و قابل قبولی را به مخاطب ارائه دهیم.

این آهنگساز و مدرس دانشگاه بیان کرد: بعد از دعوتی که توسط ستاد برگزاری جشنواره موسیقی فجر انجام گرفت ما برنامه ریزی های خود را برای تنظیم و چینش رپرتوار ارکستر آغاز کردیم که بر این اساس مخاطبان در کنسرت پیش رو شاهد یک اجرای ۲ ساعته خواهند بود. البته نگاه ما به برنامه اجرای قطعاتی است که چه از نظر شعر چه به لحاظ موسیقایی و چه به لحاظ تنظیم از وجوه علمی برخوردار باشد چراکه ما فارغ از اهدافی که برای سرگرم کردن مخاطبان در نظر گرفتیم به وجوه آموزشی موسیقی مان نیز توجه داریم تا بتواند به طور کلی موسیقی و کلام سلامت تری را به مخاطب ارائه دهد.

رهبر ارکستر خانه هنرمندان ایران توضیح داد: اجرای تعدادی از آثار ماندگار موسیقی فیلم ها و سریال های چند سال گذشته، قطعه هایی چون «اگر تو آمده بودی»، «روز بی غروب»، «در سفر گم شدن»، «عروسی»، «دلاویزترین» ، «جان مریم»، موسیقی سریال «چراغ خانه»، موومان سومی از اثر «آب» و «ایران» با حضور ۹۰ نوازنده و گروه کُر و خوانندگی علی تفرشی بخش اصلی برنامه کنسرت پیش رو را تشکیل می دهند.

سریر در پایان گفت: ما ضمن اینکه تصمیم گرفتیم شب بسیار خاطره انگیزی را برای مخاطبان فراهم کنیم به کیفیت نیز توجه بسیار ویژه ای داریم، چرا که دوست داریم حاصل این چند ماه تمرین در ارکستر خانه هنرمندان ایران اجرای آثاری باشد که بتواند معرف یک ارکستر خوب با صدادهی مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =