همه مسئولان باید جوانمردانه از هویت و دستاوردهای عظیم دولت دفاع کنند

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان گفت: همه مسئولان باید جوانمردانه از هویت و دستاوردهای عظیم دولت دفاع کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در نشست مشترک معاونین، مدیران ستادی و فرمانداران افزود: رقابت های سیاسی میان جناح ها نباید منجر به ناامیدی مردم و نسل جوان از جریانات سیاسی داخلی شود.
استاندار زنجان پیرامون موضوع انتخابات و اهمیت آن در جامعه، رقابت در انتخابات را اصلی عقلانی و پذیرفته شده در نظام مردم سالاری دینی خواند و تاکید کرد: در جریان رقابت های سیاسی میان جناح ها نباید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم و به ویژه نسل جوان برای اصلاح و نجات جامعه از تمامی فعالان و جریان های سیاسی داخل کشور ناامید و مایوس شوند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به وزیر کشور در برگزاری انتخابات، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از ‘سلامت’، ‘امنیت’ و ‘ آراء مردم’ در انتخابات در کنار جلب مشارکت حداکثری مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری به مجریان انتخابات بود.
وی به تأسی از بیانات رهبر معظم انقلاب، از مدیران و مجریان برگزاری انتخاب در استان خواست تا با پایبندی به تکالیف شرعی و قانونی خود ضمن صیانت از آراء مردم، بدون در نظر داشتن نتیجه انتخابات، به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات را شاهد باشیم.
درویش امیری تصریح کرد: مجریان و مسئولان برگزاری انتخابات باید فارغ از فضای رقابتی، به وظایف قانونی خود در مقابل هر دو جناح سیاسی کشور بصورت یکسان بپردازند.
مدیر ارشد استان در ادامه سخنان خود، تسلط کامل فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی به قوانین و آیین نامه های انتخاباتی را ضروری خواند و تاکید کرد: پذیرفته نیست که مجریان و مسئولان برگزاری انتخابات بدلیل عدم تسلط کافی به قوانین قادر به پاسخگویی به ناظران و مردم نباشند.
درویش امیری با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت سال آینده، گفت: در این انتخابات دولت تدبیر و امید و رئیس جمهوری باید در مقابل هجمه‌ها و تخریب های برنامه ریزی شده پاسخگو باشند.
مقام عالی استان در ادامه، تخریب عملکرد شایسته دولت را به منزله تخریب دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی قلمداد و اظهار کرد: بزرگ نمایی رسانه های داخلی در برخی از مسائل اجتماعی نظیر گورخوابی چند معتاد متجاهر در نصیرآباد، زمینه سوء استفاده رسانه‌های بیگانه از جمله رسانه های صهیونیستی و وهابی در عربستان سعودی و وابستگان به آنان را در تخریب کلیت نظام جمهوری اسلامی و خدمات شایسته انقلاب در کشور فراهم کرد.
وی تاکید کرد: نباید اجازه داد جناح های سیاسی برای کنار زدن رقیب خود از هر حربه ای برای تخریب نظام سوء استفاده کرده و عملکرد و کارنامه نظام را نادیده بگیرند.
درویش امیری با بیان این مطلب که برخورد ناجوانمردانه علیه دولت موجب لطمه به آبرو و حیثیت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد، افزود: این رویدادها نشان می‌دهد تخریب دولت برای رقبای سیاسی اهمیت فراوانی دارد که حتی اگر به تخریب کل نظام در عرصه بین المللی نیز منجر شود، دست از تخریب برنخواهند داشت.
استاندار زنجان وظیفه مجریان انتخابات را صیانت و حفاظت از آراء مردم دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه که تهدیدی علیه کشور صورت گیرد، با پشتیبانی از مقام معظم رهبری، از انقلاب، نظام و خاک کشور دفاع می کنیم و حاضریم انقلاب و نظام بماند حتی اگر ما نباشیم.
وی همچنین ضرورت دفاع از دستاوردها و اقدامات دولت و نظام جمهوری اسلامی را متذکر شد و تصریح کرد: همه مسئولان و مدیران باید جوانمردانه از عملکرد دولت و دستاوردهای عظیم آن در نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.
درویش امیری با اشاره به دستاوردهای مهم دولت یازدهم، از جمله در مسئله سیاست خارجی و برجام تاکید کرد: آمریکا به دلیل سیلی که از ملت ایران خورده است، کینه دیرینه ای از ایران دارد و در موضوع برجام نیز با کارشکنی و بدعهدی ادامه دشمنی خود را بروز داده است، لیکن به رغم این کارشکنی ها ما در مساله سیاست خارجی دستاوردهای مهمی نیز داشته ایم.
مدیر عالی استان در تشریح دستاوردهای سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، گفت: مذاکرات هسته ای و برجام موجب رفع ایران‌هراسی در مجامع بین المللی شد.
وی افزود: این مسئله در افزایش سهم صادرات نفت ایران در اُپک نیز تاثیر گذار بود، با تلاش‌های بی وقفه دولت در عرصه سیاست خارجی، علیرغم بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آمریکا، تمامی قطع‌نامه‌های مصوب شورای امنیت علیه ایران لغو شد و با چانه‌زنی ها و پیگیری های مستمر دولت یازدهم میزان فروش و صادرات نفت از کمتر از ۱ میلیون بشکه به حدود ۳ میلیون بشکه افزایش یافت.
درویش امیری ادامه داد: لغو ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه ملت ایران، بی آبرو شدن آمریکا در عرصه بین المللی، اعتماد دوباره اروپا به ایران، متلاشی شدن ائتلاف جهانی علیه ایران، برافراشته شدن دوباره پرچم مقدس جمهوری اسلامی بر فراز کشتی های بزرگترین ناوگان خاورمیانه، تردد مجدد کشتی های جمهوری اسلامی به تمام نقاط دنیا و کاهش چشمگیر هزینه های جابجایی انتقال ارز بخشی دیگر از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی محسوب می شود.
وی با اشاره به محدودیت های ظالمانه ای که در زمینه تهیه دارو برای کشور پیش از برجام ایجاد شده بود، دسترسی آسان به داروهای مورد نیاز با قیمت مناسب برای مردم را یکی دیگر از نتایج سیاست خارجی دولت برشمرد و افزود: باز شدن اکثر سایت های علمی به روی دانشمندان ایرانی، افزایش اعتبار گذرنامه ایران، تعطیل شدن دکان بابک زنجانی ها و امثال وی، پررنگ شدن نقش ایران در دیپلماسی منطقه ای و افزایش قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در مسایل بین المللی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی و برجام محسوب می شود.
در ادامه این جلسه، آمادگی کامل و هوشیارانه مدیران ستادی و فرمانداران، حضور به‌موقع و مستمر آنان در جلسات استان و مدیریت و نظارت در اجرای صحیح برنامه های دهه فجر از دیگر تاکیدات مقام عالی استان به مدیران ستادی، فرمانداران و بخشداران بود.
رونمایی از منشور حقوق شهروندی بر اساس اصل ۱۳۴ قانون اساسی که توسط دولت یازدهم تدوین و بعنوان یکی از اقدامات شایسته و ماندگار دولت تدبیر و امید به دست رئیس جمهوری رونمایی شد، محور دیگری از سخنان استاندار زنجان در نشست فرمانداران، بخشداران و مدیران ستادی بود که بر ضرورت مطالعه دقیق و دفاع از آن توسط فرمانداران و مدیران شهرستانی تاکید شد.
۶۰۸۵
دریافت کننده خبر: رویا رفیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − ده =