مردم و مسؤولان برای ساخت و تکمیل زائرسرای امام رضا(ع) کمک کنند

امام جمعه شیراز گفت: برای تکمیل زائرسرای امام رضا(ع) استان فارس در مشهد،همه مردم و مسؤولان کمک کنند.

آیت‌الله اسدالله ایمانی امروز در حاشیه نشست مجمع خیران زائرسرای امام رضا(ع) استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: ساختمان زائرسرای استان فارس در مشهد که مقدمات کار آن مانند تهیه نقشه،گرفتن پروانه و… انجام شده است، نیاز به کمک تمام مسؤولان و خیران دارد تا به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری برای ساخت چنین زائرسراهایی در گذشته، گفت: خواسته رهبری این بود که افراد کم‌بنیه مالی که توان رفتن به زیارت مشهدالرضا را ندارند، با ساختن زائرسرا در کارشان تسهیل ایجاد شود و ثواب این حرکت ارزشمند به بانیان آن نیز خواهد رسید.

ایمانی ادامه داد: برای این حرکت شایسته شهرستان‌ها نیز باید پای کار بیایند و از توان آن‌ها نیز استفاده کرد.

همچنین آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز در سخنانی کوتاه به خبرنگار فارس اظهار داشت: شیراز همیشه پایه‌گذار امور خیر بوده و در تکمیل زائرسرای امام رضا (ع) نیز با یک برنامه‌ریزی منسجم انتظار می‌رود که این کار نیکو به سرانجام برسد.

آیت‌الله جواد حدائق از روحانیان برجسته استان فارس نیز  خاطرنشان کرد: بنا به سفارش قرآن تمام افراد باید در کار خیر شرکت کنند و این فرصت را برای خود غنیمت بدانند و نیکوکار واقعی کسی است که در عرصه اقتصاد بدرخشد.

وی افزود: بنده هیچ کس را سراغ ندارم که برای خدا هزینه کرده  و جواب نگرفته باشد اما شوربختانه بعضی از افراد فزونی ثروت خود را در امساک می‌دانند در صورتی که افزایش ثروت وابسته به انفاق است.

حدائق اضافه کرد: کسانی که در ساخت زائرسرای امام رضا (ع) کمک می‌کنند بدون شک در ثواب زیارت کنندگان دخیل هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، زائرسرای امام رضا (ع) فارس که در مشهد مقدس در حال ساخت است، از چندی پیش توسط خیران این استان عملیات اجرایی آن آغاز شده و اکنون با تهیه زمین و گودبرداری به مرحله ساخت و ساز رسیده است و خیران کمک‌های نقدی خود را برای تکمیل این زائرسرا به مسؤولان مربوطه اهدا کرده‌اند و اگر منابع مالی لازم به‌موقع جمع‌آوری شود پیش‌بینی می‌شود این زائرسرا تا دو سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 4 =