همبستگی پیروان ادیان در ایران در هیچ کجای دنیا وجود ندارد

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: همبستگی و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان توحیدی در کشور بویژه در اصفهان و همچنین امنیت بالا در جمهوری اسلامی، در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

ارامنهبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان،”سیپان کچجیان” در دیدار استاندار اصفهان از کلیسای وانک افزود: در حالی که پیروان مسیح(ع) در بسیاری از کشورهای جهان، سال نو میلادی را با ترس و رعب آغاز کردند، مسیحیان ایران بویژه ارامنه در کنار هموطنان مسلمان خود، سال نو میلادی را در امنیت کامل جشن گرفتند. 
وی افزود: ناامنی از ایران دور است و به شکر خدا توانستیم میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی را در امنیت کامل جشن بگیریم.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران افزود: این برای بسیاری از مردم دنیا، باور کردنی است که پیروان تمام ادیان الهی و اقوام مختلف در کنار مسلمانان با یکدیگر زندگی می کنند. 
وی گفت: ارامنه اصفهان سال نو میلادی را با آرامش و امنیت کامل بدون هیچ نگرانی جشن گرفتند و هموطنان مسلمان و دیگر اقوام ساکن در اصفهان نیز در جشن آنها شرکت کردند. 
کچجیان که بتازگی از سوی کلیسای حواری ارمنی که مقر آن در لبنان قرار دارد، بعنوان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران برگزیده شده است، گفت: تاکنون به چند کشور از سوی کلیسای حواری مامور شده ام اما با قاطعیت می گویم که امنیتی که در ایران مشاهده کرده ام، در هیچیک از کشورها احساس نکردم.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران تصریح کرد: با توجه به وضعیت ناامن منطقه و کشورهای همسایه، پیش از اعزام به محل ماموریتم در اصفهان نگران وضعیت امنیتی اینجا بودم اما اکنون معتقدم که امنیتی که در ایران وجود دارد، در هیچیک از کشورهای جهان وجود ندارد. وی افزود: امنیت بالا در جمهوری اسلامی ایران اول به لطف الهی و سپس با درایت و تلاش مسئولان این کشور تامین شده است. 
کچجیان افزود: مردم جهان در آستانه برگزاری جشن های سال نو میلادی شاهد بودند که چه فجایع بزرگ تروریستی در کشورهای مختلف روی داد اما ارامنه ایران به لطف الهی و تلاش مسئولان، در کمال امنیت و آرامش جشن های خود را برگزار کردند. 
وی در ادامه از همکاری مسئولان استان و مدیریت شهری اصفهان برای برگزاری جشن های سال نو میلادی در محله های مسیحی نشین قدردانی کرد. 
استاندار اصفهان نیز در این دیدار با تبریک میلاد حضرت مسیح و آغاز سال نو میلادی به هموطنان مسیحی بویژه ارامنه اصفهان افزود: امیدوارم سال نو میلادی برای مسیحیان جهان و هموطنان بویژه ارامنه اصفهان ، سالی پربرکت و توام با صلح و دوستی باشد. 
رسول زرگرپور اضافه کرد: حضرت مسیح(ع) برای ما مسلمان نیز از مقام بالایی برخوردار است و بنا به سفارش پیامبر عظم الشان اسلام، دستورات ایشان نیز برما لازم الاجراست.
حدود هفت هزار نفر از ارامنه کشور در استان اصفهان سکونت دارند که بیشتر آنها اُرتُدُکس از شاخه گریگور محسوب می شوند و در شهرستان اصفهان مقیم هستند. 
ارامنه اصفهان، شنبه شب هفته گذشته مصادف با ۳۱ دسامبر، با حضور در مقابل کلیسای وانک و خیابان های محله جلفای این شهر، سال نو میلادی را جشن گرفتند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − یک =