توانمندی‌های نرم جمهوری اسلامی/ راه‌های سکولار کردن نخبه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور

کتاب «جنگ نرم ایران و آمریکا» به تقابل اعتقادی و مبنایی ایران و آمریکا و نتیجه فعالیت‌های مراکز تصمیم ساز جنگ نرم در آمریکا پرداخته است.

خبرگزاری فارس- گروه کتاب و ادبیات: کتاب «جنگ نرم ایران و آمریکا» یکی از کتاب‌های پژوهشی موسسه قدر ولایت است که در آن به چند موضوع بسیار مهم یعنی تقابل اعتقادی و مبنایی ایران و آمریکا، مراکز تصمیم ساز جنگ نرم در آمریکا و راهبردهای آن و تولید و تقویت قدرت نرم جمهوری اسلامی پرداخته شده است.

در این کتاب مؤلف سعی کرده است با استناد به اطلاعات منتشر شده و واقعیت‌های موجود و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، رویارویی جنگ نرم آمریکا به نمایندگی استکبار جهانی و ایران اسلامی را بررسی، تشریح و توضیح دهد.

مطالعه این کتاب، علاوه بر ایجاد شناخت و بصیرت لازم نسبت به عده و عُده به کار گرفته شده توسط آمریکا و غرب علیه نظام جمهوری اسلامی و فهم نقشه‌ها و راهکارهای این دشمنان کینه توز و فریبکار، شناخت خوبی از توانمندی‌های نرم جمهوری اسلامی را ارائه می‌دهد تا نشاط و شادابی و امید به آیندهٔ روشن این رویارویی هویتی انسانی، در مردم ایران اسلامی – به‌ویژه جوانان – بیش از گذشته شود و وسوسه‌ها و آیه‌های نومیدی دشمنان و مزدوران داخلی آنها نتواند انگیزه مقاومت و ایستادگی را فروکش کند. 

در بخشی از کتاب آمده است:

استکبار جهانی، چند طرح اصلی را در جنگ نرم به کار گرفته است که بین آنها و ضمن این طرحها، از امکانات سخت افزاری خود از جمله امکان حمله نظامی استفاده کرده است. مهم‌ترین این ترفندها، توطئه مقابلهٔ با دین از طریق دین است. از ظرفیتهای موجود در کشورهای اسلامی و برداشت‌های انحرافی، علیه دین و تحول معنوی استفاده می‌کند. سکولار و لیبرال کردن نخبه‌های سیاسی فرهنگی علمی این کشورها – که در ایران اسلامی از نهضت به‌اصطلاح مشروطه آغاز شد – تأثیرگذاری بر مدیریت این کشورها و جهت دادن به سمت منافع نامشروع و حضور غیر سخت و اشغالگرانهٔ نظامی است. در حال حاضر استکبار جهانی در کنار این ترفند، چهار عملیات نرم را با برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌کند که آثار آن کم و بیش ظاهر شده است:

۱- تلاش برای رو در رو کردن ادیان به‌ویژه مسیحیت، یهودیت با اسلام. صهیونیسم و مسیحیت صهیونیست، امروز خطر جنگ صلیبی و مقابله طرفداران ادیان با هم را افزایش داده است.

۲- تلاش برای ایجاد درگیری و اختلاف بین دو گرایش عمدهٔ اسلامی یعنی و شیعه در کشورهای مختلف و ترساندن کشورهای عمدتاً سنی از نظام ایران اسلامی به عنوان تنها حکومت شیعه در جهان.

۳- تلاش برای به جان هم انداختن گرایش‌های افراطی جهان اسلام و ایجاد فروپاشی داخلی برای کشورهای اسلامی که امروز آثار آن را در سوریه، لبنان و عراق و.. شاهد هستیم. فرقه گرایی و افراط گرایی شاخصه این توطئه است…

**چرا این همه تقابل؟!

در بخشی از مقدمه مؤلف هم می‌خوانیم:

«این یک سؤال مبنایی است که چرا در طول تاریخ نزاع حق و باطل؛ جنود باطل با حقایق و با ارزشهایی – که ریشهٔ الهی و فطری در وجود انسان دارند – مخالفت می‌ورزند و چرا سر تعظیم در مقابل نظام‌های الهی فرود نمی‌آورند؟ قرآن کریم جنود باطل را کسانی می‌داند که نگاهی زمینی به زندگی بشری دارند و فراتر از این به انسان نمی‌نگرند. اما در مقابل، جنود حق زندگی را فراتر از امور مادی، مشاهده و تفسیر می‌کنند و به عبودیت و ارتقاء شخصیت بشری در پرتو تعالیم الهی معتقدند. این نوع برداشت از زندگی، عامل اصلی تقابل تاریخی جنود حق و باطل است. در طول تاریخ بشر، جنود حق و باطل، ادیان؛ آیینها و فلسفه‌هایی را بر مبنای اندیشهٔ خود بنیان نهاده‌اند که هرکدام یک نوع جهان بینی را برای بشر ارائه داده است.

جهان بینی لیبرالیستی که در عصر کنونی عرضه شده، محصول اندیشهٔ فلسفی جنود باطل در طول تاریخ است که قدمت چهرهٔ جدید آن به دو سه قرن اخیر باز می‌گردد. انحراف، تحریف و تخریبی که از ناحیه کلیسا در اندیشه توحیدی مسیحیت به وجود آمد عامل اساسی نسج و گسترش اندیشه لیبرالیستی و نیچریسم در غرب گردید. با قدرت گرفتن لیبرالیست‌ها در غرب، نه تنها غرب، بلکه کل جهان مختلف توسط آنان استعمار شده و ثروت مادی و معنوی آنان به غارت رفت. لیبرالیست‌ها برای تسلط و استثمار بیشتر ملل؛ جهانی کردن ارزشهای لیبرالیستی را در دستور کار قرار دادند…»

این کتاب در ۵ فصل نوشته شده است. مبانی اعتقادی جنگ نرم، تقابل اعتقادی و مبنایی نظام اسلامی و غرب، کانون‌ها و مراکز تصمیم ساز جنگ نرم آمریکا علیه ایران، راهبردهای آمریکا در برخورد با ایران و تولید و تقویت قدرت نرم نظام اسلامی در اندیشه رهبری عنوان فصل‌های این کتاب هستند.

انتشارات قدر ولایت کتاب «جنگ نرم ایران و آمریکا» را در ۵۰۸ صفحه با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر کرده است. علاقه مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۱۱۵۱ و ۰۲۱۶۶۴۶۹۹۵۸ تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =