وقتی «فرشتگان کلاه سفید» نقش «یزید» را بازی می‌کنند

به نظر می‌رسد که بستن آب به روی ۵ میلیون سوری، به تلافی شکست «جگرسوز» در حلب، از سوی اتاق‌های عملیات اردن و ترکیه هدایت می‌شود، آن هم به واسطه سازمان‌ها و گروه‌هایی که مدعی «دفاع مدنی» از مردم سوریه هستند.

وقتی «فرشتگان کلاه سفید» نقش «یزید» را بازی می‌کنندبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از مشرق، بستن آب به روی حدود ۵ میلیون شهروند سوری ساکن دمشق از ناحیه «وادی بردی»، حقایقی قابل توجه را روشن می کند.

آمریکا و بریتانیا از سازمان «کلاه سفیدها» حمایت می کنند. یک سازمان به اصطلاح امدادرسانی که به نظر می رسد نقش مستقیمی در بستن آب به روی شهروندان غیرنظامی پایتخت سوریه دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گلوبال ریسرچ، این مساله به شدت گمانه های قبلی را تقویت می کند که مسدود کردن ورود آب به روی شهروندان سوری، بخشی از یک کارزار سازمان یافته تحت فرمان آمریکاست. کارزاری که هدف آن، تلافی آزادسازی شرق حلب به دست نیروهای دولتی و متحدان آن است.

بعد از آزادسازی شرق حلب از دست گروه های تروریستی، شورشیان محلی و ساکنان دره رود بردی، تمایل به مصالحه با دولت سوریه داشتند. ولی تکفیری های القاعده مخالفت کردند و زورشان چربید. از آن موقع، این ناحیه تحت کنترل کامل القاعده قرار گرفت و از این رو، از آن جا که تروریست های النصره(شاخه القاعده در سوریه) مشمول آتش بس ۲۲ دسامبر نمی شوند، آب خروجی به دمشق از این ناحیه را با گازوییل، آلوده و غیرقابل مصرف کردند. یک روز بعد، نیروهای دولت سوریه شروع به عملیات کردند تا کنترل ناحیه را از دست تکفیری ها در بیاورند و جریان اب قابل مصرف را دوباره برقرار کنند.

برخی تصاویر و ویدیوهای منتشره در شبکه های اجتماعی توسط تکفیری ها، که البته خیلی زود برداشته شد، نشان می داد که تاسیسات تصفیه و هدایت آب با مواد منفجره آسیب جدی دیده اند.

تیم های تعمیراتی از طرف دولت سوریه آماده اعزام و برقراری مجدد جریان آب به میلیون ها شهروند دمشق هستند، ولی دسترسی به این تاسیسات از سوی نیروهای القاعده بسته شده است و ارتش سوریه تلاش دارد که القاعده و متحدان آن را از منطقه عقب براند.

اما جالب این جاست که برخی گروه های کنترل کننده وادی برده طی بیانیه ای پیشنهاد کردند که «تحت شرایطی» دسترسی به آب برقرار شود.

در این بیانیه اشاره شده که در صورت توقف عملیات نظامی توسط ارتش سوریه و متحدان آن، برداشته شدن محاصره و نظارت بر آتش بس توسط ناظران بین المللی، شورشیان تکفیری اجازه برقراری مجدد جریان آب را می دهند.

اگر به لوگوهایی که در زیر این بیانیه، در کنار اسم هر امضاء کننده نقش بسته خوب نگاه کنید، یک نشان آشنا نظر شما را جلب خواهد کرد(ردیف پایین، وسط):

وقتی «فرشتگان کلاه سفید» نقش «یزید» را بازی می کنندوقتی «فرشتگان کلاه سفید» نقش «یزید» را بازی می کنند

و این هم تصویر لوگویی است که مستقیما از وبسایت «سازمان دفاع مدنی سوریه»، یا همان «کلاه سفیدها»، برداشته شده است:

وقتی «فرشتگان کلاه سفید» نقش «یزید» را بازی می کنند

واضح است که سازمانی که در موضع پیشنهاد دهنده شرایط به دولت سوریه قرار می گیرد، قطعا خود را دارای توانایی تحقق این شرایط هم می بیند. به بیان دیگر، می بایست آن ها را مسوول استمرار قطع آب شرب اهالی دمشق دانست. قطعا می توان چنین فکر کرد که آن ها روابط نزدیکی با تروریست های القاعده دارند که اکنون تاسیسات آسیب دیده‌ی آب را در وادی بردی تحت کنترل دارند.

دولت های آمریکا و انگلستان که «کلاه سفیدها» را ایجاد کرده اند و به آن ها پول می دهند، خود را «بی طرف»، «غیرجانبدار» و «دلسوز همه مردم سوریه» معرفی می کنند. این در حالی است که افسران پنتاگون و سیا در اتاق های عملیات اردن و ترکیه اقدامات ضد دولت سوریه، از جمله همین اقدام غیرانسانی بستن آب روی ۵ میلیون سوری را هدایت می کنند.

چنین به ذهن متبادر می شود که بستن آب، بخشی از واکنش سازمان یافته توسط دشمنان سوریه به تلافی ضربه سنگین آزادی حلب توسط نیروهای دولت سوریه است.

این مسدودسازی دسترسی به آّب و سایر خدمات اساسی، بخشی از یک راهبرد هماهنگِ گسترده تر برای محروم کردن همه نواحی تحت کنترل دولت از خدمات اساسی چون آب و برق است.

دو روز قبل، داعش ورودی اصلی آب حلب را از رود فرات بست. خطوط برق فشار قوی دمشق نابود شده است و تیم های تعمیر، بر خلاف دفعات قبل، اجازه دسترسی از سوی تروریست ها ندارند. گازرسانی در برخی از مناطق دمشق قطع شده است.

نکته قابل تامل دیگر این که با وجود گذشت حدود دو هفته از بحران آب دمشق،: رسانه‌های غربی حتی یک کلام درباره بستن «یزید‌گونه» آب به روی ۵ میلیون سوری، توسط تروریست های تکفیری( اُمویان جدید) گزارش نکرده اند. می توان مطمئن بود که این رسانه ها یک کلام هم درباره گروگان گیری نامشروع و غیرقانونی آب میلیون ها سوری توسط سازمان تبلیغاتی «امدارسانی» مورد علاقه غربی ها، یعنی «کلاه سفیدها» و همدستان آن، مخابره نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =