علاوه بر «فیون»، حزب جبهه ملی فرانسه نیز خواهان ارتباط مجدد با دمشق است

یک روزنامه فرانسوی با اشاره به تمایل برخی از احزاب حاضر در این کشور برای ازسرگیری روابط با دمشق تأکید کرد که در جنگ آتی برای مبارزه با تروریسم رئیس جمهور سوریه بخش لاینفک این جنگ خواهد بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مصاحبه اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه با چند رسانه فرانسه، بازتاب زیادی در مطبوعات این کشور داشته است.

روزنامه «لاکروا» فرانسه اعلام کرد که اسد در خصوص سوریه خوش‌بین است و یقین دارد که به سوی پیروزی در حرکت است.

این روزنامه با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران و روسیه از دمشق، بر این باور است که نیروهای سوریه به تنهایی نمی‌توانند تمام خاک این کشور را پس بگیرند؛ بخصوص اینکه بیشتر مناطق شرقی سوریه در اشغال داعش است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از این روزنامه، اسد به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا نیز خوش‌بین است؛ چرا که وی اعلام کرده بود که «جنگ سوریه منحصر به خود سوریه نیست؛ بلکه شدیدا با عوامل بیرونی منطقه‌ای و جهانی در ارتباط است و دو قدرت جهانی (آمریکا و روسیه) بر آن کنترل دارند و مستقیم و غیر مستقیم بر آن تأثیرگذار هستند».

ترامپ همچنین چندین بار اعلام کرده که تمایل دارد روابط دوستانه‌تری با روسیه داشته باشد و ولادمیر پوتین را نیز شخصی باهوش توصیف کرده است.

بنا بر این گزارش، بشار اسد همچنین منتظر نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز است؛ زیرا «فرانسوا فیون» یکی از نامزدهای این انتخابات تأکید کرد که «از روش و ایده بشار اسد در مبارزه با تروریسم بسیار خوشش آمده است».

وی همچنین گفته بود که در صورت موفقیت در انتخابات، روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه از سر خواهد گرفت.

لاکروا در پایان تأکید کرد: ایده برقراری مجدد روابط با دولت سوریه فقط منحصر به فیون نیست؛ بلکه حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه نیز همین نظر را دارد و فعالان این جبهه بر این باورند که اسد بخش لایفنک جنگی است که جهان علیه تروریسم آغاز خواهد کرد؛ تروریسمی که تهدیدی برای امنیت ملی فرانسه است.

اسد دو روز پیش در مصاحبه با رسانه های فرانسه تأکید کرد که در حال حاضر همه چیز در جهان در خصوص سوریه و در سطوح منطقه و بین الملل تغییر کرده است.

رئیس جمهور سوریه درباره تأثیر سفر هیئت فرانسوی به دمشق نیز اعلام کرد که فرانسویها در حال حاضر هیچ رابطه ای با سوریه ندارند و «دولت این کشور نیز موضع خود را در قبال دمشق تغییر نداده و همچنان به زبانی قدیمی سخن می‌گویند که از واقعیتهای کشور ما جداست».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 5 =