رابطه ارتش و مقاومت در دفاع از لبنان و مبارزه با صهیونیسم خلل‌ناپذیر است

مسئول بخش ارتباطات‌ حزب سوری قومی اجتماعی لبنان رابطه ارتش و مقاومت حزب الله، در دفاع از لبنان و مبارزه با صهیونیسم جهانی و تروریسم را خلل‌ناپذیر دانست.

«معن حمیه»، مسئول بخش ارتباطات‌ حزب سوری قومی اجتماعی لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، ضایعه درگذشت آیت الله «هاشمی رفسنجانی» را به مقام معظم رهبری، مردم ایران و مسئولان جمهوری اسلامی تسلیت گفت.

رویکرد جدید دولت ستودنی است

مسئول بخش ارتباطات‌ حزب سوری قومی اجتماعی لبنان در ادامه به رویکرد جدید دولت لبنان در خصوص منابع نفتی این کشور را اقدامی ضروری ارزیابی و تاکید کرد: این رویکرد نیازهای اساسی لبنان در زمینه سوخت و حل بحران‌های اقتصادی از جمله بحران ناتوانی در باز پرداخت بدهی‌های دولت را مرتفع می‌سازد.

حمیه ادامه داد: مردم لبنان در انتظار اتخاذ تصمیمات و سیاستگذاری‌های جدید دولت در تمام زمینه‌ها هستند تا به تمام قضایا و مسائل کشور در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، رشد و توسعه، معیشتی و رفاه مردم رسیدگی شود و در راس اولویت‌های دولت قرار گیرد.

وی توسعه و پیشرفت اقتصادی لبنان را مرهون سیاست‌های اقتصادی شفافی دانست که هدف آنها، برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد رفاه معیشتی برای مردم بدور از سیاست‌های خصوصی سازی و دریافت وام‌های کلان با سودهای بالا از بانک‌ جهانی و تن دادن به شرایط پیچیده و تحمیلی دریافت چنین وام‌هایی باشد.

ضرورت تصویب مناسب‌ترین قانون انتخابات

حمیه همچنین بر ضرورت جدیت تلاش‌ها جهت وضع قانونی جدید برای انتخابات پارلمانی تاکید کرد و گفت: بسیاری از نیروهای سیاسی مناسب‌ترین قانون برای لبنان را قانون یک دایره انتخاباتی و نسبیت می‌دانند و بر این باورند، این قانون تشکیل دولت واقعی، تقویت حس شهروندی، از بین رفتن اختلافات طایفه‌ای و مذهبی و لغو قانون سهمیه‌بندی را بدنبال دارد.

مسئول بخش ارتباطات‌ حزب سوری قومی اجتماعی لبنان اهمیت قانونی که برای انتخابات آینده پارلمانی لبنان تصویب خواهد شد را در این دانست که قانون مصوب میزان جدیت و قاطعیت دولت و پارلمان در قضایا و مشکلات جاری در کشور و نحوه تعامل با آنها را آشکار خواهد کرد.

وی آنچه در عرصه بین المللی درباره سلاح‌های مقاومت مطرح می‌شود را جدید ندانست، بلکه آمریکا و اسرائیل همواره از سلاح‌های مقاومت سخن گفته و به هر دستاویزی متوسل شده‌اند تا مقاومت را خلع سلاح کنند چون می‌دانند توان ایستادگی و مقاومت در برابر آن را ندارند و نماد بارز این ضعف در سال ۲۰۰۶ رقم رقم خورد.

حمیه با بیان اینکه هدف ادعاهای اخیر درباره استفاده مقاومت از سلاح‌های آمریکایی در اختیار ارتش لبنان، ایجاد شکاف بین مقاومت و ارتش است، افزود: بی‌تردید این ترفند رژیم صهیونیستی نیز همانند ترفندهای گذشته راه به جایی نخواهد برد، چون رابطه بین ارتش و مقاومت عمیق‌تر از آن است که با چنین ادعاهایی آسیب ببیند.

وی با تاکید بر اینکه ارتش و مقاومت لبنان همواره در یک سنگر با دشمنی مشترک به نام دشمن صهیونیستی و گروه‌های تروریستی مبارزه و از لبنان دفاع کرده گفت: هدف نهفته در پس این ادعاها ایجاد شکاف و تعمیق اختلافات داخلی در لبنان بعنوان سیاست جدید آمریکا در قبال لبنان پس از بحران خلأ ریاستی است.

مقاومت حق مسلم فلسطینی‌هاست

مسئول بخش ارتباطات‌ حزب سوری قومی اجتماعی لبنان درباره عملیات شهادت طلبانه اخیر فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیز گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم، قضیه فلسطین در راس امور است و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی در راس تمام اولویت‌هاست.

حمیه ایستادگی و مقاومت فلسطینی‌ها و مبارزه آنها با اشغالگران را امری طبیعی دانست، چون آنها صاحبان زمین و حق هستند و نمی‌توانند از حق خود هر قدر هم گرفتن آن سخت باشد چشم پوشی کنند، لذا چنین عملیات‌هایی خواست و اراده مردم فلسطین در برابر متجاوزانی است که حق آنها را غارت کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دو =