آماده باش ناوگان ششم آمریکا در سواحل لبنان

ناوگان آمریکا در سواحل لبنان روز پنج شنبه به علت هراس از حملات احتمالی انتحاری در حال آماده باش به سر برده است.

رخدادهای ۱ بهمن ۶۲

چکیده:

آیت الله خامنه ای: نوید می دهم پای استکبار جهانی در منطقه به کلی قطع خواهد شد.

 

آیت الله منتظری: باید جنبه مردمی بودن دولت و تمام نیروهای نظامی حفظ شود.

 

هاشمی: لوله های نفت شمال عراق را می بندیم.

 

احکام صادره در مورد ۸۷ تن از اعضای شاخه نظامی حزب منحله توده اعلام شد.

 

ناوگان ششم آمریکا در سواحل لبنان به حال آماده باش درآمد.

 

آیت الله خامنه ای: ما بازگرداندن نظام خائن مصر را به خانواده ضد آمریکایی اسلام صد در صد محکوم می کنیم

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در دیدار با عده ای از اهالی جزایر سواحل جنوبی کشورمان با اشاره به تلاش خائنانه کنفرانس اسلامی برای بازگرداندن مصر به جرگه کشورهای اسلامی اعلام کرد: ما بازگرداندن نظام خائن مصر را به خانواده ضد آمریکایی اسلام صد در صد محکوم می کنیم. وضع رژیم دست نشانده مصر هیچ گونه تغییری نکرده است و همچنانی که نظام حکومتی مصر پشت به اسلام و قران داشته است امروز هم پشت به  قرآن و تمام ملت های مسلمان و از جمله ملت خودش کرده است.

رئیس جمهور افزود: مسلمانان باید بیدار شوند و اجازه ندهند که استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا از منابع حیاتی شان و از اجتماعات و کنفرانسهایشان به نفع خود استفاده کند. ما آینده را روشن می بینیم و نوید می دهیم که روزی پای استکبار جهانی و زور و ظلم آن در این منطقه به کلی قطع خواهد شد.(۱)

 

دیدار فرماندهان سپاه با آیت الله منتظری

فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ۲ و ۳ کشور و مسئول دفتر نمایندگی امام در سپاه منطقه دو با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: باید ترتیبی داده شود که حالات و خصلت های اشرافی گری و گرایش به تجملات و پرداختن به ظاهر که در گذشته در نیروهای مسلح وجود داشت در سپاه و سایر نیروهای مسلح بوجود نیاید.

آیت الله منتظری تاکید کرد: آنچه که امروز وظیفه همه ماست حفظ ارتباط پیوند بین مردم با نیروهای مسلح است و باید سعی کنیم جنبه مردمی بودن تمام نیروهای نظامی و حتی دولت حفظ شود و توجه داشته باشیم این مردم هستند که نقطه اتکا دولت و نیروهای نظامی ما باید باشند.(۲)

 

هاشمی: نمی گذاریم گندم های آمریکا از گلوی صدامیان پایین برود

لشکر امام حسین (ع) و برخی از جانبازان این لشکر و همچنین تیپ ۳۲ انصارالحسین در مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رئیس مجلس دیدار کردند.

آقای هاشمی در این دیدار با بیان این که آمریکا اعلام کرده است حدود ۵۰۰ هزار تن گندم به عراق عراق داده است گفت: به یاری خداوند ما نمی گذاریم گندم ها از گلوی عفلقی ها پائین برود همینطور به حول قوه الهی لوله نفت شمال عراق را هم می بندیم تا هر که می خواهد برای عراق نفت بیشتری بفروشد و بیشتر در جنایات صدام شریک شود.

هاشمی افزود: روزی که شما رزمندگان حماسه آفرین پیروزی را اعلام کردید باید جبهه متحد امپریالیسم شرق و غرب و  صهیونیستم و حزب بعث همه با هم اعلام شکست کنند.(۳)

 

حکم عناصر تشکیلات نظامی حزب توده صادر شد

رئیس دادگاه انقلاب اسلامی ارتش در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزوین احکام صادره در مورد ۸۷  تن از عناصر نظامی تشکیلات مخفی حزب توده را اعلام کرد.

حجت الاسلام محمدی ری شهری گفت: بحمدالله  محاکمه علنی اعضای شاخه نظامی حزب منحله توده به پایان رسید در مجموع افرادی که محاکمه شدند چهار اتهام داشتند اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی و براندازی، جاسوسی، جمع آوری و مخفی کردن سلاح و مخالفت با قانون ممنوعیت ورود نظامیان در احزاب.(۴)

 

آماده باش ناوگان ششم آمریکا در سواحل لبنان

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد ناوگان آمریکا در سواحل لبنان روز پنج شنبه به علت هراس از حملات احتمالی انتحاری در حال آماده باش به سر برده است و جنگنده های ناوگان ششم تمامی پروازهایی که به حریم هوایی فلسطین اشغالی وارد شده اند را در جست و جوی هواپیماهای انتحاری کنترل کرده اند.

لازم به یادآوری است وزیر دفاع سوریه چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود خلبانان سوری یا غیر سوری ممکن است در صورت ادامه مداخله آمریکا در مناقشات لبنان علیه کشتی های آمریکایی دست به حملات انتحاری بزنند. از سوی دیگر گزارش ها حاکیست جنگ های شدیدی  در جبهه های جنوب و شرق بیروت بین دروزی ها و دولت فالانژ درگرفته است از سوی دیگر فالانژها با بمب های فسفری. خوشه ای روستاهای منطقه جبل را زیر آتش گرفتند.(۵)

منابع:

۱. جمهوری اسلامی،۱ بهمن ۶۲، ص ۱۶
۲. کیهان، ۱ بهمن ۶۲، ص ۲
۳. جمهوری اسلامی ، ۱ بهمن ۶۲، ص۱۶
۴. اطلاعات، ۱ بهمن ۶۲، ص ۱۳
۵. اطلاعات، ۱ بهمن ۶۲، ص ۱۶

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 1 =