اسد: امیدواریم دولت بعدی آمریکا در تشکیل ائتلاف برای مبارزه با تروریسم صادق باشد

رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه چیزی به نام دولت انتقالی در این کشور وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که واشنگتن این بار برای مبارزه با تروریسم ائتلاف واقعی تشکیل دهد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که دمشق پیش بینی خاصی در خصوص نشست آستانه ندارد، ولی امیدوار است که این نشست به تریبونی برای مذاکره میان طرفهای مختلف سوریه بر سر همه چیز بدل شود.

اسد در گفت و گو با شبکه خبری TBS ژاپن که نخسیتن مصاحبه با رسانه های این کشور از آغاز بحران سوریه است، اعلام کرد که در نشست آستانه اولویت با دستیابی به آتش بس برای حمایت از زندگی مردم خواهد بود تا بدین ترتیب کمکهای بشردوستانه به مناطق مختلف سوریه برسد.

وی همچنین ابراز امیدوار کرد که دولت آتی آمریکا در تشکیل یک ائتلاف راستین و واقعی برای مبارزه با تروریستها در منطقه صادق باشد.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به این پرسش که آیا دمشق در این نشست تشکیل دولت انتقالی را خواهد پذیرفت یا خیر گفت: «هر چیزی که بررسی شود  با ید بر اساس قانون اساسی باشد؛ زیرا این مسئله به دولت یا معارضان یا دولت و گروههای تروریستی ارتباطی ندارد… بلکه مربوط به شهروندان سوریه است که بخواهند آینده سوریه را رقم بزنند… در قانون اساسی ما چیزی به نام دولت انتقالی وجود ندارد… ولی می‌تواند دولت عادی وجود داشته باشد که نماینده احزاب و جریانهای مختلف سیاسی در سوریه باشد… اگر شخصی بخواهد وارد این دولت شود… که آن را دولت وحدت ملی مینامیم… این گزینه در دسترس هر طرف خارجی و داخلی سوری وجود دارد… پس از تشکیل این کابینه، میتوان درباره انتخابات پارلمانی سخن گفت که پس از آن دولت دیگری تشکیل خواهد شد که بر اساس نتایج انتخابات باشد».

در حال تکمیل…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 2 =