تلاش جهت نامگذاری روز ملی صرع

مدیر عامل انجمن صرع از برگزاری جشن روز ملی صرع در اول بهمن ماه ا و همزمان با بیست ویکمین سالگرد تأسیس انجمن صرع خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر کوروش قره گزلی در ارتباط با برگزاری جشن روز ملی صرع اظهارداشت: این جشن  به منظور بیست ویکمین سالگرد تأسیس انجمن صرع  برگزار و با رویکرد تجلیل از مؤسسان  و بالا بردن انگیزه اعضا  برای همکاری داوطلبانه برپا شد.

وی با اشاره به اینکه این جشن امروز اول بهمن  از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ در سالن ایوان شمس(حرکت سابق) تهران، درحال برگزاری است ، افزود: اعضای انجمن و خانواده هایشان ، تعدادی از مسئولین و هنر مندان می توانند در این جشن شرکت کنند و دعوت هستند ولی به دلیل ظرفیت سالن، امکان دعوت از عموم مردم نیست.

مدیر عامل انجمن صرع بیان داشت: برگزار کننده این جشن انجمن صرع ایران بوده و مسئولین، مؤسسان انجمن و خانواده مرحوم ورزقان ( یکی ازمؤسسین که خود مبتلا به صرع بوده)سخنرانی می کنند همچنین تلاش شده تا بیشتر برنامه شاد باشد.

قره گزلی  در مورد اینکه برای جلب مشارکت مردمی و کمک خیرین در قالب کمک به درمان بیماران و کارهای تحقیقاتی اقدامی صورت گرفته و آیا در این مراسم به این رویکرد توجه شده است، گفت: قطعاً از خیرین در این برنامه دعوت می شود حتی معرفی بخش مهمی از امکانات و تجهیزات که به‌طور حمایتی دریافت شده را اعلام می کنیم . اما به لحاظ نوع برنامه ترجیح می دهیم مراسم فقط در قالب جشن باشد.

وی اضافه کرد: مسلماً انجمن کارهایی با هدف تحقیقات و درمانی را بطور مفصل در همایش‌ها و جلسات پزشکی  در نظر گرفته است.

مدیر عامل انجمن صرع  آیا تلاشی شده که در تقویم ملی روزی در ارتباط با صرع ثبت شود، خاطر نشان کرد:از سال ۸۳ تا ۹۳در این زمینه تلاش شد. حتی موافقت کمیسیون بهداشت مجلس و وزیر بهداشت وقت(خانم دکتر دستجردی ) را هم داشتیم ولی کمیسیون نامگذاری در جلسه دفاع خرداد۹۳ موافقت نکرد .

قره گزلی  گفت: شهریور سال ۹۳ سازمان بهداشت جهانی ، روز جهانی صرع را اعلام کرد و کمیسیون اعلام کرد روزهای ملی در اولویت هستند؛ ولی نه روز ملی ونه روز جهانی هیچکدام رسماً در تقویم ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =