پیشرفت چشمگیر بازسازی حلب/ نقش مهم ایران در دوره پساتروریسم در سوریه

استاندار حلب سوریه نقش ایران در بازسازی سوریه را مهم برشمرد و تاکید کرد: بخش‌ مهمی از بازسازی خرابه‌هایی که تروریست‌ها به طور عمد در حلب به بار آوردند، انجام شده است.

حسین دیاب، استاندار حلب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه سفر نخست وزیر کشورش به ایران را حائز اهمیت بالایی دانست و افزود: این سفر در مرحله ای انجام شد که سوریه کار بازسازی سوریه را آغاز کرده است.

وی افزود: بی تردید نتایج سفر عماد خمیس به ایران در سطوح مختلف اقتصادی و توسعه مثبت خواهد بود.

استاندار حلب گفت: دوستان در جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه برای نبرد ضد تروریسم ایستادند و از جبهه برحق سوریه در برابر باطل حمایت کردند و در روزهای آتی شاهد اجرای عملی توافقنامه های به امضا رسیده بین ۲ کشور خواهیم بود.

دیاب با بیان اینکه آبادانی خرابی هایی که تروریست ها به بار آوردند از لحظه نخست پاکسازی کامل محله های شهر حلب آغاز شده افزود: بخش مهمی از کار پیش رفته اما با توجه به حجم بالای خرابی هایی که تروریست ها قبل از اینکه سرکوب شوند به طور عمد به حلب وارد کردند جای کارهای بزرگی را باقی گذاشته است.

استاندار حلب گفت: طرح بازسازی حلب تنها به محله های آزادشده از چنگ تروریست ها محدود نمی شود بلکه همه استان حلب را شامل می شود که تاثیر شگفتی در بازگرداندن نبض حیات در همه اشکال اجتماعی و اقتصادی آن برای حلب و حومه آن خواهد داشت.

دیاب، حلب را پایتخت اقتصادی سوریه و مرکز ثقل صنعت این کشور توصیف کرد و گفت: تکمیل کار بازسازی حلب تاثیر زیاد و مستقیمی بر بهبود اقتصاد ملی سوریه خواهد داشت و این مساله ای است که مورد اهتمام دولت سوریه قرار دارد چون معتقد است که تقویت اقتصاد و بهبود ابزارهای رشد اقتصاد سوریه یکی از سلاح های کاربردی در مقابله با تروریسم و حامیان آن است.

کودکان حلب پس از ۴ سال محرومیت به مدرسه بازگشتند

وی ادامه داد: کار بازسازی حلب مدتی است که آغاز شده و طبق اولویت بندی هایی که انجام شده کار می شود و البته تمرکز بیش تر در برهه کنونی بر خدمات رسانی بیشتر به شهروندان است.

استاندار حلب گفت: این خدمات شامل باز کردن جاده ها، جمع‌آوری آوار، تامین امنیت عبور و مرور وسائط نقلیه در محله های پاکسازی شده، بازسازی مدارس و گشایش آن برای بازگشت به تحصیل کودکانی است که تروریست ها ۴ سال اخیر آنها را از درس و مدرسه محروم کرده بودند.

دیاب افزود: تا به امروز ۲۰ مدرسه در حلب بازسازی شده که بیش از ۵ هزار دانش آموز در آن مشغول تحصیل هستند و ۳ مرکز بهداشتی نیز مجهز به تجهیزات و کادر لازم پزشکی خدمات درمانی به اهالی حلب ارائه می دهند.

وی با اشاره به تلاش برای ارائه همه خدمات حیاتی و ضروری به شهروندان حلب افزود: کار جمع آوری آوارها و باز کردن خیابان ها در حلب نیز با همکاری شورای شهر ادامه دارد و تاکنون بیش از ۶۰ درصد کار انجام شده است و با وجود کمبود امکانات به نسبت اقداماتی که باید انجام شود اما تلاش ها برای پیشرفت سریع کارها ادامه دارد.

استاندار حلب گفت: بی تردید کار بازسازی خرابه ها با همه دشواری های آن از کار تربیت نسل و ریشه کن کردن کامل اندیشه های تکفیری ساده تر خواهد بود اما نهادهای آموزشی، دینی و نهادهای جامعه مدنی و طرف های مختلف دولتی با همکاری یکدیگر همه اشکال تروریسم را از سوریه پاکسازی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + چهارده =