بیابانگرد: در جهانی مجارستان از شرایط مسابقه دور بودم

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان گفت: به دلیل مصدومیتی که سال گذشته داشتم نتوانستم در یک تورنمنت خوب به میدان برود و همین موضوع باعث شد در جهانی مجارستان از شرایط مسابقه دور باشم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، افشین بیابانگرد درباره حضورش در جام تختی و نحوه برگزاری این رقابت‌ها به صورت تیم به تیم گفت: امسال برای نخستین بار مسابقات به صورت تیم به تیم برگزار شد و شاید برنامه‌ریزی آن‌طور که باید مناسب نبود، اما در مجموع مسابقات در سطح خوبی برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات به صورت تیم به تیم معایب و محاسنی دارد؛ شاید یک کشور تیم کاملی نداشته باشد و شاید بخواهد تنها در چند وزن کشتی‌گیرانش را محک بزند که با این شرایط نمی‌تواند در این مسابقات شرکت کند،‌ اما از طرفی مانند مسابقات جام جهانی جذابیت آن بالا می‌رود.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان تصریح کرد: ایران هم تیم جوانی را در این مسابقات شرکت داد و همه خوب کشتی گرفتند. فکر می‌کنم این رقابت‌ها محک خوبی برای شناخت نقاط ضعف و قوت فرنگی‌کاران بود.

بیابانگرد در مورد عملکرد ضعیفش در مسابقات جهانی گفت: به دلیل مصدومیتی که سال گذشته داشتم نتوانستم در یک تورنمنت خوب به میدان برود و همین موضوع باعث شد از شرایط مسابقه دور باشم. از کادر فنی خواهش کردم در جام تختی کشتی بگیرم؛ چراکه حضور در یک مسابقه به اندازه چندین ماه اردو و تمرین می‌تواند مفید باشد. بعد از مسابقات جهانی نیازمند حضور در یک مسابقه‌ بودم که با آمادگی ۶۰-۵۰ درصدی در جام تختی به میدان رفتم تا برای مسابقه آینده آماده شوم.

وی درباره ادامه فعالیتش در وزن ۷۱ کیلوگرم گفت: با توجه به قوانین جدید، کشتی‌گیرانی که وزن کمتری کم می‌کنند، موفق‌تر خواهند بود. در مسابقات جهانی، هم من و هم قادریان از نظر بدنی آماده بودیم، اما چون فقط ما ۲ نفر بودیم که این موضوع استرس کار را زیاد کرده بود. از طرفی در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده بودیم و شاید اگر در دور دوم و سوم با حریف ارمنستانی روبرو می‌شدم، بهتر کشتی می‌گرفتم، اما اولین مسابقه تورنمنت را ما برگزار کردیم.

دارنده مدال برنز کشتی فرنگی جهان تصریح کرد: بعد از آسیب‌دیدگی که از ناحیه سینه و دنده داشتم، حدود دو ماه‌ونیم تمرین نداشتم و به‌زحمت به مسابقات جهانی رسیدم، اما دوری از شرایط مسابقه باعث شد موفق نشوم. من و قادریان نفراتی را که روی سکوی جهانی رفته بودند را شکست داده بودیم.

بیابانگرد ادامه داد: از کادر فنی خواهش کردم در لیگ کشتی بگیرم، اما با توجه به فاصله کمی که تا مسابقات جهانی داشتیم اجازه ندادند، از طرفی هیچ تورنمنت خوبی در این فاصله زمانی نبود تا من شرکت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پنج =