تهران‌گردی راهنمایان گردشگری جهان/ رقابت برای میزبانی آینده

۳۲۰ راهنمای گردشگری خارجی در تهران هستند تا جاذبه‌های گردشگری پایتخت را ببینند، در کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند و میزبان کنوانسیون بعدی را انتخاب کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ۳۲۰ راهنمای گردشگری در تهران هستند تا پیغام صلح و مهمان‌نوازی ایرانی‌ها را به ۴۵ کشور دنیا برسانند. آنها جاذبه‌های تاریخی شهرهایی مانند قزوین، همدان و زنجان را از روز ششم بهمن ماه که به ایران آمدند، دیده‌اند و تصاویر زیادی گرفته اند و این روزها در تهران هستند تا جاذبه‌های پایتخت را تا روز سیزدهم بهمن مشاهده کنند.

ایران موفق شده تا میزبان برگزاری کنوانسیون راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ باشد و حالا کانون سراسری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران به کمک راهنمایان کشور در حال برگزاری برنامه‌های مربوط به آن است. این برنامه به دلیل حضور طولانی‌مدت  و تعداد زیادی از راهنمایان گردشگری از سراسر جهان بزرگترین رخداد گردشگری ایران به حساب می‌آید.

این راهنمایان گردشگری که خود سفیران صلح در هر کشوری محسوب می‌شوند، در برگزاری هر تور گردشگری در کشورشان و یا کشورهای دیگر هدایت گر تعداد زیادی از گردشگران دیگر هستند. آنها به ایران آمده اند تا شرایط میزبانی ایرانی‌ها از گردشگران خارجی را ببینند و متوجه شوند، ایران‌هراسی ندارد!

حتی برای تغییر ذهنیت این افراد حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز با جمعی از اعضای کابینه خود از جمله رئیس دفتر، معاون امور زنان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، وزیر ورزش و جوانان و… در مراسم اصلی کنوانسیون شرکت کرد و از برداشتن مرزها سخن گفت. در این برنامه اما رئیس جهانی گردشگری نیز حضور داشت.

همه این ۳۲۰ گردشگر و راهنمای خارجی از فردای روز همایش به دیدن جاذبه‌های تاریخی تهران از جمله موزه جواهرات، موزه ملی، کاخ گلستان و برج آزادی رفتند.

امروز یازدهم بهمن ماه راهنمایان گردشگری خارجی در پنجمین روز از حضورشان در کارگاه‌های آموزشی شرکت دارند. این کارگاه‌ها درباره جاده ابریشم، ایجاد جذابیت در تور، آشپزی، اتوبوس گردانی، فرش ایرانی، کارگاه شعر فارسی، کاروانسرا، مهمان نوازی و توریسم، نقش مدیا در گردشگری و ساخت فیلم است.

کارگاه‌ها تا بعد از ظهر ادامه دارد و راهنمایان گردشگری فردا نیز به دیدن جاذبه‌هایی از جمله بازارگردی، موزه هنرهای معاصر، زورخانه، موزه فرش و… می‌روند و از روز چهارشنبه نیز تعدادی از آنها که مایل به شرکت در تورهای گردشگری شیراز، کاشان، اصفهان و یزد بوده‌اند، راهی سفر به شهرهای دیدنی دیگر ایران می‌شوند تا روز هجدهم که به کشورشان بر گردند.

در کنار همه این برنامه‌ها تعدادی از آنها در جلساتی شرکت می‌کنند که در آن باید خود را برای میزبانی از کنوانسیون بعدی معرفی کنند و بتوانند گوی سبقت را به دست بگیرند.

راهنمایان از تایلند، گرجستان و آمریکا در تلاش هستند تا دو سال دیگر میزبان کنوانسیون باشند. آنها یک بار در جلسه معرفی، برنامه هایشان را ارائه دارند حتی راهنمایان آمریکایی در این جلسه اعلام کردند که  الگوی ارائه برنامه هایشان، ایران است. بنابراین فردا نتیجه این جلسات اعلام و میزبان نهایی کنوانسیون ۲۰۱۹ معرفی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − دو =