توفیق: هنوز نامه‌ای از باشگاه‌ها برای پیگیری وضعیت بسکتبالیست‌های آمریکایی دریافت نکرده‌ام

دبیر فدراسیون بسکتبال با ابراز خوشحالی از اینکه فیبا هنوز پرونده حجاب را نبسته، تأکید کرد: تصمیم نهایی در این باره در ماه می گرفته می‌شود.

علی توفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تصمیمی که فیبا درخصوص موافقت با تغییر قوانین پوشش سر، گرفته اظهار داشت: من هم از طریق فدراسیون جهان بسکتبال این خبر را خواندم. هنوز از خروجی جلسه برای فدراسیون‌ها نامه‌ای ارسال نشده است تا ببینیم جزئیات چگونه است. آنچه که در متن خبر فیبا خواندم و فهمیدم این است که قرار است تصمیم‌گیری نهایی در ماه می انجام شود.

وی افزود: کمیسیون فنی فدراسیون جهانی موظف است پروپوزالی را ارائه دهد که پوشش سر از نظر فنی برای سایر بازیکنان مشکلی ایجاد نمی‌کند. هنوز موافقت فدراسیون جهانی صددرصد نشده و باید به ماده ۴.۴.۲ یک الحاقیه اضافه شود مبنی بر اینکه استفاده از روسری ممانعتی ندارد. این خبر خوبی است که هنوز پرونده حجاب بسته نشده و قرار است تصمیم‌گیری نهایی در ماه می انجام شود.

دبیر فدراسیون بسکتبال در ادامه با اشاره به اینکه حضور در مسابقات با پوشش فقط از سوی ایران مطرح نشده، خاطرنشان کرد: پوشش فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه سیک‌ها هم در نامه‌ای که به فدراسیون جهانی نوشته‌اند خواستار حضور با پوشش خود هستند. ما باید تا پایان سال ۲۰۱۶ گزارشی را به فدراسیون جهانی می‌دادیم که ارسال شد. به وظایف خودمان عمل کرده‌ایم و حالا منتظرم ببینیم نتیجه چه می‌شود. امیدوارم با این موضوع به صورت کارشناسی برخورد شود. دور از انتظار نیست که بانوان ما بتوانند با پوشش در مسابقات شرکت کنند.

توفیق در پایان درباره ممانعت از حضور بسکتبالیست‌های آمریکا در داخل کشور تصریح کرد: این موضوع را دقیق نمی‌دانم. باید از منابع مطلع اطلاعات بگیرم. هنوز از باشگاه‌ها برای پیگیری این موضوع نامه‌ای به ما داده نشده است. ما سال‌هاست در تحریم هستیم اما همیشه ورزش مستثنی بوده و بسکتبالیست‌های آمریکایی در لیگ ایران بازی کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یک =