کشتی های جنگی آمریکا عازم منطقه شدند

با شروع مرحله جدید در جنگ بین ایران و عراق فعل و انفعالات نظامی نیز در خلیج فارس و دریای عمان شدت گرفته است. آمریکا و انگلیس کشتی های جنگی خود را به آب های منطقه اعزام کردند .

رخدادهای ۳ اسفند ۶۲

چکیده:

عملیات والفجر ۶ با رمز یا زهرا از نیمه شب دیشب با پیشروی گسترده رزمندگان اسلام آغاز شد.

 

رئیس جمهور: ضربات کوبند نیورهای اسلامی در جبهه ها تا پیروزی نهایی یک لحظه هم متوقف نخواهد شد.

 

۲۰ روستای کردستان از لوث وجود گروهک های آمریکایی پاکسازی شد.

 

سوریه یک طرح ۴ ماده ای برای خروج نیروهای اسرائیل از لبنان ارائه داد.

 

کشتی های جنگی آمریکا و انگلیس راهی خلیج فارس و دریای عمان شدند.

 

آغاز عملیات والفجر ۶ با رمز یا زهرا

نیمه شب گذشته عملیات والفجر ۶ در دو جبهه به فاصله  100 کیلومتر آغاز شد. بر اساس گزارش ها در محور شمالی عملیات والفجر ۶ در منطقه چیلات در شمال غربی دهلران تا ساعت ۶ بامداد امروز ده ها کیلومتر از خاک میهن اسلامی و ارتفاعات مرزی چیلات آزاد شده است و رزمندگان اسلام به پیش روی به سوی اهداف از پیش تعیین شده ادامه می دهند. بر اساس اطلاعیه قرارگاه خاتم النبیاء تا ساعت هفت و نیم صبح امروز نیز نبرد تن به تن در حوالی ارتفاعات ۹۵ و ۱۰۵ چزابه ادامه داشت. بر اساس این اطلاعیه تا کنون نیروهای دشمن بعثی متحمل تلفات و خسارات سنگین شده و در محور چزابه در مقابل پیشروی سریع سپاه اسلام پا به فرار گذاشته اند رزمندگان اسلام هم اکنون بر مهمترین جاده مرزی و استراتژیکی چزابه- طیب مسلط شده اند. منطقه عملیات چیلات دهلران، چزابه، بستان و استان العماره عراق است.(۱)

 

رئیس جمهور: مقابله به مثل ادامه خواهد داشت

در رابطه با اعلام پشتیبانی اقشار مختلف مردم از پیام رئیس جمهور مبنی بر مقابله به مثل در  برابر حمله دشمن متجاوز عراق به شهرها و مراکز غیر نظامی از سوی آیت الله خامنه ای پیام تشکر آمیزی صادر شد .

در بخشی از این پیام آمده است: این جانب ضمن تشکر از همه کسانی که پشتیبانی خود را از این اقدام اعلام کردند به اطلاع همه ملت عزیز ایران می رسانم تصمیم به مقابله به مثل با این گونه روش های خصمانه متجاوزین قطعی است علاوه بر آن به فضل الهی ضربات کوبنده نیروهای اسلام در جبهه های رزم تا پیروزی نهایی یک لحظه هم متوقف نخواهد شد.(۲)

 

پاکسازی ۲۰ روستای کردستان از اشرار

همزمان با پیروزی های غرور آفرین عملیات والفجر ۵ در یک عملیات گسترده و با رمز یا زهرا (س) ۲۰ روستای کردستان از لوث وجود اشرار و گروهک های آمریکایی پاکسازی شد .

پاکسازی این روستاها درتکاب، سقز، دیوان دره صورت گرفت و در حین این عملیات ۶۶ تن از ضد انقلابیون نیز کشته یا اسیر شدند. در میان کشته شدگان چند تن از سران حزب منحله دموکرات از جمله  ایرج بوذرجمهری، حمزه قاسم و یحیی رحمانی نیز دیده می شود. در این عملیات ۲ گروه از افراد مسلح حزب منحله دموکرات کاملا منهدم و دو گروه دیگر نیز متلاشی شد. تعدادی از اسرا در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کردند که آنها از سوی سران حزب دموکرات محدودیت های شدید را به اعضا وارد می کردند و آنها قادر نبودند از این حزب منحله فرار و خود را تسلیم کرده و امان نامه بگیرند.(۳)

 

سوریه طرح جدیدی برای لبنان ارائه کرد

روزنامه های دیروز بیروت طرح پیشنهادی سوریه را برای حل بحران لبنان انتشار دادند. این طرح روز دوشنبه بوسیله رفیق حریری فرستاده ویژه عربستان به جمیل ارائه شده بود.

لغو سازش نامه ۱۷ می بین اسرائیل و لبنان، قائل نشدن ارتباط بین عقب نشینی ارتش صهیونیستی و نیروهای سوریه از لبنان، بحث و بررسی پیرامون حضور نظامی سوریه در لبنان در چهارچوب عربی و تشکیل یک کابینه اتحاد ملی، اصلاحات در قانون اساسی برای برقراری توازن میان گروه های مختلف لبنان از رئوس این طرح می باشد.

پاسخ حریری به این طرح هنوز اعلام نشده و قرار است حریری این پاسخ را به دمشق ببرد. در همین حال سفیر سعودی در آمریکا پس از مذاکرات سه ساعته اش با خدام وزیر خارجه سوریه اعلام کرد نسبت به دستیابی به یک راه حل سیاسی خوش بین نیست.(۴)

 

کشتی های جنگی آمریکا عازم منطقه شدند

با شروع مرحله جدید در جنگ بین ایران و عراق فعل و انفعالات نظامی نیز در خلیج فارس و دریای عمان شدت گرفته است.

 آمریکا و انگلیس کشتی های جنگی خود را به آب های منطقه اعزام کردند و وزرای دفاع ۶ کشور شورای همکاری خلیج فارس نیز در یک نشست ۲ روزه که پشت درهای بسته انجام شد به ارزیابی مجدد از اوضاع جاری و توانایی های دولت های خود پرداختند. فرمانده نیروی دریایی آمریکا همزمان با اعزام این کشتی های جنگی به خلیج فارس اعلام کرد جریان عبور نفت از منطقه برای آمریکا اهمیت حیاتی دارد.(۵)

منابع:

۱. اطلاعات، ۳ اسفند ۶۲، ص ۱۴
۲. اطلاعات، ۳ اسفند ۶۲، ص ۳
۳. جمهوری اسلامی، ۳ اسفند ۶۲، ص ۲
۴. کیهان، ۳ اسفند ۶۲، ص ۲۶
۵. کیهان، ۳ اسفند ۶۲، ص ۲۲

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =