جایگاه اشعار حمید سبزواری در ادبیات مقاومت جهان

گروه شهرستان‌ها: معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه هویت انقلابی پدر شعر انقلاب صادر شده از سبزوار به تمام دنیا است، گفت: اشعار حمید سبزواری فراتر از مرزها و کشورها و در ادبیات مقاومت جهان تأثیر بسزایی دارد.

یوسف امینی، معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص مرحوم حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب تصریح کرد: هویت انقلابی پدر شعر انقلاب صادر شده از سبزوار به تمام دنیا است.
معاون فرهنگی ـ مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: اشعار حمید سبزواری فراتر از مرزها و کشورها است و اشعار این شاعر بزرگ انقلابی در ادبیات مقاومت جهان تأثیر بسزایی دارد.
وی با تأکید بر قدر دانستن مفاخر ارزشمندی مانند حمید سبزواری و آثارشان در تبیین هویت تاریخی سبزوا، اظهار کرد: قیام سربداران نقطه قابل عطفی در تاریخ این مرز وبوم است و نشان از فعالیت تشیع در دوره خاصی از تاریخ ایران در سبزوار دارد.
امینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های رسانه‌ای سبزوار و با بیان اینکه نشریات و رسانه‌های سبزوار نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه منطقه داشته‌اند، اظهار کرد: با توجه به تنوع نشریات منتشرشده در بخش کودکان، خانواده، امور خیریه، علوم پزشکی و دانشگاهی می‌توان برای سبزوار جایگاه ویژه‌ای از نظر توانمندی رسانه قائل شد.
وی با ابراز اینکه سه ویژگی مهم در سبزوار وجود دارد، اضافه کرد: شهرستان سبزوار با دارابودن مفاخر بزرگی در دانشگاه‌های این شهرستان، حوزه‌های علمیه و در بخش ادبی و هنری دارای هویت فرهنگی غنی است که حضور ارزشمند این مفاخر، افتخاری برای هویت فرهنگی یک شهرستان محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =