ماجرای نشست فرماندهان سپاه قدس با فعالان رسانه‌ای/ باید جنگ همه‌جانبه رسانه‌ای و تبلیغاتی را جدی‌تر بگیریم

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره عمار گفت: چند هفته پیش تعدادی از فرماندهان سپاه قدس طی نشستی با دوستان رسانه‌ای دغدغه‌های خود را در میان گذاشتند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، وحید جلیلی امشب در مراسم «در فاطمیه با فاطمیون» که به منظور آغاز اکران فیلم‌های مدافع حرم در مساجد، در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مدتی پیش تیمی از انگلیس به طور مخفیانه وارد مشهد شده و در برخی محلات مشهد فیلمی ساختند که بازتاب زیادی در رسانه‌های غربی داشت.

وی ادامه داد: این فیلم با عنوان مدافعین اسد به سفارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی ساخته شد و ناظر به تخریب و مخدوش کردن چهره مدافعین حرم بود.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره عمار افزود: همان موقع به دوستان هنرمند و مستندساز مشهدی گفتم فارغ از دیگر انگیزه‌ها وقتی می‌بینم عده‌ای اینقدر وقیحانه تا عمق پایتخت فرهنگی جهان اسلام نفوذ و برای آمریکا، انگلیس، استکبار و سرسپرده‌های خونخوار خود، اینگونه خوراک تبلیغاتی فراهم می‌کنند، باید غیرت مشهدی ما به جوش می‌آمد.

وی با تأکید بر اینکه باید این جنگ همه جانبه رسانه‌ای و تبلیغاتی را جدی‌تر بگیریم، اظهار داشت: از آیت‌الله علم‌الهدی به خاطر عنایتی که به این موضوع داشتند تا اکنون در خدمت شما بزرگواران باشیم سپاسگزارم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: چند هفته پیش تعدادی از فرماندهان سپاه قدس طی نشستی با دوستان رسانه‌ای دغدغه‌های خود را در میان گذاشتند، آن‌ها از اینکه با وجود پیروزی‌های به دست آمده در سوریه این جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها برای مخاطب داخلی، سوری و جهان اسلام درست تلقی و فهم نشود، اظهار نگرانی کردند.

وی با بیان اینکه با گذشت چند سال از این موضوع متأسفانه بوق‌های استکباری همچنان اختلافات عمیقی را در جهان اسلام پخش می‌کنند، توضیح داد: جشنواره عمار در این مدت تلاش کرد فضایی فراهم کند تا عزیزانی که در این حوزه کار تبلیغاتی و رسانه‌ای می‌کنند، دیده شوند و مؤمنین، بچه مسجدی‌ها، بچه‌های هیئتی و امت حزب‌الله تا حدودی به‌صورت تفصیلی و دقیق‌تر در جریان جنگ سوریه، عراق و مقابله جریان اسلام ناب با لشکر اسلام آمریکایی قرار بگیرند.

جلیلی با اعلام اینکه تاکنون ده‌ها فیلم در ارتباط با این موضوع ساخته‌ شده که مردم ندیده‌اند، بیان کرد: این امکان از طریق مساجد در اختیار ماست، بر این اساس، بسته‌ای متشکل از حدود هشت فیلم تهیه‌ شده و غالباً نیز فیلم‌های کوتاه که کاملاً ظرفیت پخش در مساجد را دارد و فیلم ۱۲ دقیقه‌ای شهید صابری که یک طلبه و از شهدای خاص مدافع حرم است، نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ایام فاطمیه امسال با سالگرد شهادت مؤسسین و فرماندهان تیپ فاطمیون مقارن است، افزود: پیشنهاد آقای گنابادی‌نژاد این بود که در مساجد مشهد حرکتی راه بیفتد تا این فیلم‌ها به نمایش درآید.

دبیر شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به مظلومیت شهدای افغان، عنوان کرد: به گفته یکی از دوستان باید نان حلال خورده باشی تا جانت را فدای حضرت زینب(س) کنی، همه ما به مظلومیت افغانستانی‌ها واقفیم، اما در قضیه مدافعین حرم غربتشان مضاعف شد، به‌ طوری‌ که یک نفر از انگلیس به مشهد می‌آید، مدت‌ها تلاش می‌کند فیلم می‌سازد تا این افراد را تخریب و انگیزه آنان از رفتن به سوریه را دنیاطلبانه و مادی معرفی کند.

وی یادآور شد: همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و همت کنیم تا جان‌فشانی‌های این سربازان اسلام ناب، فداکاران و جانبازان بصیر اهل‌بیت(ع) را جبران کنیم، این حداقل کاری است که از دست ما برمی‌آید و برکاتش بعد به شکل‌های دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

جلیلی همچنین گفت: زیبنده مشهدی‌ها نیست که ده‌ها شهید مدافع حرم داشته باشند و بچه مسجدی‌های ما به خانواده‌های آنان سر نزنند و با آنان ارتباط نداشته باشند، در زمان جنگ کل فضای جامعه درگیر جنگ بود و این امر بسیار می‌تواند در تقویت روحیه خانواده‌های شهدا اثرگذار باشد.

دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره عمار در پایان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بخش کوچکی از دینی که شهدای مدافع حرم بر گردن ما دارند را ادا کرده و فداکاری‌های آنان را جبران کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =