فلسطین، قطب اصلی جهان اسلام است

گروه سیاسی: امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه فلسطین، قطب اصلی جهان اسلام است، بیان کرد: فتنه گران به دنبال ایجاد زمینه برای نابودی مساله فلسطین در اذهان مردم اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۶ اسفند ماه حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه های فریضه عبادی سیاسی جمعه عنوان کرد: فلسطین و اشغال آن اصلی ترین مساله جهان اسلام بوده و فتنه گران جهان به دنبال دور کردن ذهن و تدبیر مردم از آن هستند.
وی ادامه داد: این مکان مقدس، قبله اول مسلمانان بوده و دشمنان اسلام و مستکبران سعی در اشغال آن، غصب حقوق ملت مسلمان و قطع و نابودی جامعه اسلامی دارند.
حجت الاسلام قریشی افزود: امروز فتنه گران تلاش برای نابودی قدرت انقلاب و اسلام داشته و با راهکارهای غیر انسانی خود و با توسل به تهدید و کشتار خواهان رسیدن به اهداف شوم خویش بوده و این در حالی است که چنین راهکارهایی در دین مبین اسلام به طور قطع مردود است.
وی با اشاره به نقش عظیم حضرت فاطمه (س) در تاریخ اسلام و حمایت از مستضعفان و مسلمانان اضافه کرد:  تفکر و رفتار حضرت زهرا (س)، محور اصلی دین اسلام است و این بانوی بزرگوار در طول زندگانی بابرکت خویش و در لحظات آخر عمر گهربارشان به دنبال حمایت از مستضعفین و کسب شفاعت برای شیعیان و مسلمانان بوده اند.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مساله تقوا و دست گیری از ضعفا که از خصلت های بارز فاطمه (س) بوده، همواره باید به عنوان اصل در زندگی ما قرار گرفته و باید آگاه بود که بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه در اثر عمل نشدن به واجبات دینی و به فراموشی سپرده شدن فقراست.
وی با بیان اینکه کمک پنهانی به مستضعفین، طبق فرمایشات اسلام عمل بسیار پسندیده ای است، گفت: باید کمک به ضعفا بصورت پنهانی توسط فرد یا ارگان صورت گیرد تا حرمت و آبروی شخص حفظ شود.
امام جمعه ارومیه اظهار کرد: در روزهای پایانی سال قرار داریم و بسیاری از مردم ما در مضیقه مالی قرار داشته و دین ما یاری رساندن به فقرا را از پایه های ایمان و  وظایف متقیان قرار داده است.
حجت الاسلام قریشی بیان کرد: قطعا جایگاه متقیان در قرآن و صحنه قیامت نیاز به توجهی خاص داشته و جامعه مستضعف نیاز به حمایت اشخاص با تقوا دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =