ورود ناوگان ششم آمریکا در جنگ سوریه

با شکست طرح آتش بس و عدم موفقیت تشکیل دولت آشتی ملی توپخانه ناوگان ششم آمریکا بار دیگر مواضع نیروهای سوری در بیروت را بمباران کردند

رخدادهای۷ اسفند  62

چکیده:

جنگنده های ایران مراکز نظامی، اقتصادی و اداری ۸ شهر عراق را درهم کوبیدند.

 

۷ فروند هلیکوپتر عراق حامل نفرات دشمن در شهرک القرنه عراق منهدم شد.

 

هزاران رزمنده تازه نفس راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند.

 

رئیس مجلس به شوروی در قبال حمایت از رژیم عراق هشدار داد.

 

۱۰ تن از جاسوسان شبکه مخفی حزب توده اعدام شدند.

 

ناوگان ششم آمریکا مواضع نیروهای سوری را بار دیگر بمباران کرد.

 

جنگنده های ایران ۸ شهر عراق را درهم کوبیدند

بیش از ۱۰ فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ۸ شهر عراق را بمباران کردند و سالم به پایگاه های خود بازگشتند.

در نتیجه این بمباران ها بیش از ۶۳ بمب بر مراکز اداری و اقتصادی و نظامی دشمن فرو ریخت و خسارات زیادی به دشمن بعث وارد شد.این اقدام در پی حمله موشکی دشمن به شهرهای بروجرد و خرم آبادی مهاباد سقز و کوهدشت صورت گرفت.

 همچنین ۷ فروند هیلکوپتر دشمن بعثی که سعی داشتند با عملیات هلی برد در نزدیکی شهر القرنه در کنار دجله در مقابل رزمندگان اسلام نیرو پیاده کنند با آتش رزمندگان اسلام همگی سرنون شدند. بر اساس گزارش ها لاشه این هلیوکپترها در کنار دجله پراکنده شده و هیچ یک از پرسنل آنها نیز جان سالم به در نبرده اند. قرار گاه مرکزی خاتم النبیاء نیز گزارش داد ۲ فروند دیگر هواپیما و هلی کوپتر دشمن نیز عصر دیروز در منطقه عملیاتی خیبر سرنگون شدند همین گزارش حاکیست تلاش تیپ ۳۰ زرهی عراق برای حمله به مواضع تصرفی رزمندگان اسلام در جزایر مجنون نیز در هم شکست و تمامی نیروهای عراقی منهدم شدند و قوای دشمن پس از دادن تلافات زیاد مجبور به فرار شدند. شمار اسرای دشمن نیز از مرز ۷۰۰ نفر تا کنون گذشته است.(۱)

 

عزیمت هزاران رزمنده به جبهه های جنگ

عده کثیری از نیروهای رزمی منطقه ۱۰ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر دیروز از تهران به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند.

بر اساس این گزارش در میان گروه های اعزامی گروهی از جان برکفان شهربانی نیز حضور داشتند. گزارش های رسیده از تبریز، بوشهر، برازجان، علی گودرز و شیراز نیز حاکیست از این شهرها نیز هزاران تن از رزمندگان جان برکف و تازه نفس عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند. حدود ۸۰ نفر از کارکنان مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق نیز همزمان عازم جبهه شدند.(۲)

 

هشدار هاشمی به شوروی

مجلس شورای اسلامی امروز  به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی جلسه علنی داشت.

آقای هاشمی در جلسه امروز مجلس گفت : ما در این جا دونکته را می خواهیم به دو قسمت دنیا بگوئیم. یکی به کشورهای جنوب خلیج فارس هستند که توجه بکنند که در آستانه چه ماجرائی قرار گرفته اند؟ ما یکبار دیگر به آنها اخطار می کنیم جمهوری اسلامی ایران با همه قدرتش بنای ایذاء شماها را ندارد و بنای انتقام از شرارت های گذشته شما را ندارد تا دیر نشده دست از حمایت بردارید و راه خودتان را انتخاب کنید که دیر نشود.

هاشمی ادامه داد: اخطار دوممان به شوروی ها است،‌آمریکائی ها تکلیفشان روشن است آنها دشمنان قسم خورده ما هستند و ما از آنها انتظاری نداریم اما شوروی ها که ادعای حسن هم جواری می کنند توجه داشته باشند این شهرهای عزادار ما امروز خودشان را، عزاداریشان را، وهمه احساسات خودشان را، متوجه جنایاتی که از طریق موشک های شما به سر آنها آمده می بینند. شهری که چند بار موشک فراگ یا اسکات خورده و این همه شهید را داده هیچ وقت نمی تواند با شوروی به عنوان یک همسایه خواهان حسن هم جوار نگاه بکند. اگر نمی خواهید در آینده این خصومت تبدیل به نزاع بشود و اگر بنا ندارید که شرارت را بیش از این در منطقه نشان بدهید دست از این کارتان بردارید و دست جلادتان را بگیرید و موشک هائی که در انبارهای عراقی ها دپو کرده اید که اینقدر موشک را شما در تاریخ عمرتان نه خودتان به کار برده اید و نه در هیچ یک از اقمارتان به کار رفته و نه در ویتنام به کار رفته و نه در کره به کار رفته و مدعی هستید که با ما حسن همجواری می خواهید. نه به سوریه داده اید، نه به لیبی داده اید و نه به هیچ جای دنیا اجازه داده اید که اینقدر موشک بزنند و می بینید که جلادتان در آستانه سقوط است و می بینید که فقط با دروغ گفتن و موشک پرانی در مقابل حرکت انسانی مردم ما در جبهه ها دارد عکس العمل نشان می دهد این قدر خودتان را در این باتلاق گرفتار نکنید ما خواهان حسن هم جواری هستیم و ثابت کرده ایم، اما شما دروغ می گوئید.(۳)

 

اعدام ۱۰ جاسوس حزب توده

۱۰ تن از جاسوسان تشکیلات مخفی حزب خائن توده دیشب اعدام شدند. دادستانی انقلاب اسلامی ارتش با صدور اطلاعیه ای در این رابطه اعلام کرد اعدام شدگان بهرام افضلی، حسن آذرفر، شاهرخ جهانگیری، خسرو لطفی، محمد بهرامی نژاد، فرزاد جهاد، غلامرضا خاضعی، ابوالفضل بهرامی، هوشنگ عطاریان و بیژن کبیری می باشند.(۴)

 

گلوله باران مواضع سوری ها در بیروت از سوی آمریکا

با شکست طرح آتش بس و عدم موفقیت تشکیل دولت آشتی ملی توپخانه ناوگان ششم آمریکا بار دیگر مواضع نیروهای سوری در بیروت را بمباران کردند این نخستین گلوله باران مواضع ضددولتی لبنان طی روزهای اخیر است. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد. این حمله همزمان با تخلیه تفنگداران آمریکایی به کشتی های ناوگان ششم این کشور مستقر در آب های ساحلی بیروت صورت گرفت. جمیل سرکرده رژیم لبنان نیز دیروز طی نامه هایی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست نیروی جدید بین المللی به لبنان اعزام کنند. طرح جدید جمیل برای اعزام نیروهای سازمان ملل به لبنان مشابه طرحی است که فرانسه در جلسه اخیر شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد کرده بود. اخبار جدیدی نیز که از دیگری ها بین انقلابیون و ارتش فالانژ منتشر شده حکایت از آن دارد که جاده های صیدا صور و نبطه توسط انقلابیون مسلمان مسدود شده است.(۵)

منابع:

۱. اطلاعات، ۷ اسفند ۶۲، ص۲
۲. اطلاعات، ۷ اسفند ۶۲، ص ۱۳
۳. کیهان، ۷ اسفند ۶۲، ص ۲
۴. کیهان، ۷ اسفند ۶۲، ص۳
۵. اطلاعات، ۷ بهمن ۶۲، ص ۱۶

انتهای متن/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =