حضور ۲۰ گروه تروریستی در “افغانستان”

معاون دوم ریاست اجرایی به دولت افغانستان هشدار داد که هرگونه بی توجهی به مسایل امنیتی در سال آینده می‌تواند یک چالش بزرگ را در این کشور به وجود آورد.

حضور 20 گروه تروریستی در به گزارش طبس نیوز به نقل از سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه که روز جمعه (۶ حوت) در مراسم بیست و دومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در کابل سخن می گفت، از احتمال تشدید ناامنی ها در بهار آینده خبر داد.
 
محقق گفت: شرایط جدید جهان، منطقه و کشور ما، شرایط حساسی است که اگر به آن توجه نکنیم ممکن است که در بهار آینده بسیاری از مسائل تغییر کند.
 
وی افزود: تروریسم بین المللی امروز بسیاری از کشورهای جهان را به زانو نشانده است، تروریسم عراق، سوریه، لیبی و بسیاری از کشورهای آباد جهان را خراب کرده؛ افغانستان که چهار دهه است که قربانی می دهد امروز تمام تروریسم بین المللی بر افغانستان تمرکز کرده است.
 
به گفته ی وی هم اکنون ۲۰ گروه تروریستی بین المللی با جنگجویانی از سراسر جهان در افغانستان فعالیت دارند.
 
معاون دوم ریاست جمهوری همچنین از دولت افغانستان و ناتو به دلیل عدم تجهیز مجاهدین برای مقابله با تروریستان در کشور به شدت انتقاد کرد.
 
وی بیان داشت که خودداری از تجهیز مجاهدین برای ناتو که خود را قدرت برتر نظامی جهانی می داند و برای دولت افغانستان مایه شرمساری است .
 
در مراسم بیست و دومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری که دیروز در غرب کابل برگزار شده بود، شماری زیادی از شهروندان، مقام‌های ارشد دولتی، چهره های ملی و جهادی حضور داشتند.
 
/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =