بسیاری از آثار سینمای قدرتمند صهیونیستی غرب سفارشی است

محمدحسین فرج نژاد گفت: تعجب می کنم که طیف روشنفکران غرب زده در ایران می گویند انقلاب اسلامی حق ندارد به هنرمندان سفارش دهد. اساسا بسیاری از آثار سینمای صهیونیست مسیحی و یهودی سفارشی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، برنامه شعبده شوم رادیو گفت و گو با موضوع (ویژگی های مسیحیت صهیونیستی) با حضور محمدحسین فرج نژاد، محقق دین و رسانه و دبیر انجمن سواد رسانه ای و حجت الاسلام سعید ارجمندفر مدرس دانشگاه، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی و کارشناس دین و رسانه روی آنتن رفت.

محمدحسین فرج نژاد با اشاره به عملکرد سیاسی مسیحیت صهیونیسم گفت: صهیونیست های مسیحی گرچه یک خواستگاه دینی برای خودشان تعریف کرده اند، اما در واقع اینها بیشتر اهداف سیاسی و مادی را تعقیب می کنند.

 وی افزود: مسیحیت صهیونیستی حاصل التقاط مسیحیت، یهودیت و اسطوره های شرک آمیز است و لذا کسانی که با مادی گرایی و تقلیل گرایی و امانیسم دین خودشان را آغشته اند و از خلوص دین الهی خارج شده اند، برایشان منافع مادی نسبت به منافع معنوی و متافیزیکی اولویت پیدا می کند.

این محقق دین و رسانه با یادآوری اینکه در حال حاضر غرب بزرگترین دشمن واقعی خودش را جهان اسلام تعریف کرده، متذکر شد: غرب برای مبارزه با جهان اسلام نقشه های متعددی را کشیده و منطقه غرب آسیا و جنوب اروپا و شمال شرق آفریقا، منطقه ای که به اشتباه معروف به خاورمیانه است و اخیرا ما آن را غرب آسیا خطاب می کنیم، این منطقه اهمیت راهبردی و سوق الجیشی برای صهیونیست های مسیحی و سران حاکمیت استکباری آمریکا که به صهیونیست های مسیحی نزدیک هستند، دارد.

وی یادآور شد: لذا سال هاست که برای منطقه غرب آسیا نقشه هایی را کشیده اند که با آمیختن آن با مضامین دینی، اوج بیشتری گرفت. بحث مسیحیت صهیونیسم بیش از حدود صد سال است که در بعضی از مجامع آکادمیک و سنتی انگلیسی  ها و آمریکایی ها مطرح شده اما در ۳۰سال اخیر است که در عرصه سیاست و در عرصه رسانه ای پر قدرت و پرحجم دارد مطرح می شود.

فرج نژاد در خصوص پر رنگ شدن نقش مسیحیت صهیونیسم گفت: دلیل این امر این است که انقلاب اسلامی توانست مسلمانان منطقه غرب آسیا و حتی در میان اهل سنت هم جنبش های انقلابی و اهل مقاومت را تحت تاثیر عمیق خودش قرار بدهد در نتیجه مسیحیت صهیونیسم سعی کردند با برنامه های شبه دینی، جهان غرب را متوجه اهمیت سوق الجیشی منطقه خاورمیانه بکنند و شروع به برنامه سازی رسانه ای و انتشار آثار ادبی در این رابطه کرده و آثار ادبی را تبدیل به فیلم های سینمایی کردند.

دبیر انجمن سواد رسانه ای با بیان اینکه مسیحیت صهیونیسم تلاش می کنند نهاد بشری را از درون تحت تاثیر قرار بدهند، اظهار داشت: لذا دولت اسرائیلی خیلی از سیاست های اصلی اش با سیاست های دولت امریکا نزدیک می شود.

در ادامه حجت الاسلام سعید ارجمندفر با اشاره به فعالیت مسیحیت صهیونیستی، اظهار داشت: شروع فعالیت رسانه ای جریان های مسیحیت صهیونیست به صورت جدی به دهه هفتاد قرن بیستم برمی گردد که ابتدا با موضوعات کاملا مذهبی و با رویکردهای خاص شروع به فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: اما به مرور می بینیم که کشیشان و مبلغین تفکرات مسیحیت صهیونیستی، جریان های مختلفی را آغاز می کنند و فعالیت های بسیار چشمگیری را در راستای تفکرات خودشان ورق می زنند. در یک نظر سنجی که در آمریکا انجام می شود اعتقاد بر این مسئله است که حدود سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۹ در حدود یک پنجم تا یک سوم آمریکایی ها را تحت اشراف خودشان قرار می دهند و اینها دوباره غسل تعمید می کنند و دوباره ایمان مسیحی را قبول می کنند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه می توان عملکرد فعالیت های کشیشان صهیونیسم مسیحی در شبکه هایشان را به چند مسئله خلاصه کرد، عنوان داشت: ابتدای امر برای دفاع از برخی باورها و هنجارهای اجتماعی و مقابله با ناهنجاری هایی که با جامعه آن روز آغاز شده بود و تا به امروز هم ادامه دارد مثل مبارزه با مشروعیت سقط جنین یا مشروعیت هم جنس بازی، اقداماتی را انجام دادند.

وی تقدیس و ستایش اسرائیل را اقدام بعدی کشیشان صهیونیسم مسیحی معرفی کرد و گفت: آنها هم مخاطبین خودشان را دعوت به اهمیت و جایگاه اسرائیل می کنند و هم دولت را دعوت و ترغیب به حمایت از اسرائیل می کنند. کار دیگری که انجام می دهند، حمایت از سیاست های متعصبانه و خشونت آمیز اسرائیل در دوره های مختلف است و در کنار همه اینها شروع به پیشگویی های خیالینی در مورد آینده و حوادث تاریخی و سیاسی که در صدد اتفاق افتادن هستند و مصداق یابی کردن این حوادث با پیشگویی های پیشین خودشان می کنند.

حجت الاسلام ارجمندفر خاطر نشان شد: آنها می خواهند ذهن مخاطبین خودشان را در مشروعیت دادن به عملکردهای غلط دولت در حمایت از اسرائیل و عملکردهای خشونت آمیز و تبعیض آمیز رژیم فاسد و فاسق صهیونیسم در اسرائیل سوق دهند و از این طریق بر این آرمان هستند که تشکیل دولت اسرائیل مقدمه ظهور مسیح است و عملا دارند در مسیر نقشه عظیم الهی، مخاطبین خودشان را سوق می دهند.

فرج نژاد با تاکید بر اینکه اساسا بسیاری از آثار سینمای قدرتمند صهیونیستی غرب سفارشی است، گفت: تعجب می کنم که طیف روشنفکران غرب زده و یا بهتر است بگوییم روشن فکرنماهای غرب زده در ایران می گویند انقلاب اسلامی حق ندارد به هنرمندان سفارش دهد. اساسا بسیاری از آثار سینمای صهیونیست مسیحی و یهودی سفارشی است. درست است که وقتی یک هنرمند موافق مطلبی نباشد نمی تواند آن مطلب را بپروراند ولی وقتی به یک هنرمند انقلابی سفارش انقلابی داده شود حتما می تواند بحث را بپروراند لذا مشکل در هنر سفارشی نیست مشکل این است که متاسفانه دل برخی از غرب زدگان ما با جای دیگری است.

حجت الاسلام ارجمندفر با ذکر اینکه سایه بسیار پلیدی بر جو جهانی رسانه ها و فیلم های مختلفی که امروز در هالیوود تولید می شود انداخته شده است، ابراز داشت: در اکثر شبکه های تلویزیونی مدافع مسیحیت صهیونیسم یا مبلغین و مبشران تفکرات مسیحیت صهیونیسم، مشاهده می کنیم که هر چند گزاره های دینی دارد مطرح می شود و به ادعای الهام الهی و از زبان خدا دارد سخن گفته می شود اما به کرات مشاهده می کنیم اینها برای راهبرد و پیشبرد اهداف خودشان و جذب مخاطبین از رویکردهای حتی ضد دین مانند رویکردهای شیطان گرا، موسیقی ها و فیلم هایی که ناظر بر آنهاست کمک می گیرند و استفاده می کنند. آنها از هر وسیله ای استفاده می کنند تا مومنین خودشان را مخاطب قرار بدهند و تحت اشراف بگیرند.

فایل صوتی برنامه شعبده شوم از سایت شبکه قابل دریافت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + چهار =