رشیدی: مسابقات موی‌تای مطابق استاندار جهانی برگزار شد

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: مسابقات موی تای قهرمانی کشور مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی در هفته اول اسفندماه برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مسابقات موی تای قهرمانی کشور مردان و بانوان در رده بزرگسالان هفته اول اسفند‌ماه به میزبانی تهران برگزار شد. این رقابت‌ها با نام یادواره‌شهدای آتشنشان برگزار شد.

محمود رشیدی رئیس فدراسیون ورزش های رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مسابقات موی تای قهرمانی کشور یکی از بی سابقه ترین مسابقات قهرمانی کشور در نوع خود بود. حضور ۴۰۰ فایتر مرد از ۲۹ استان و  31تیم در بخش آقایان و ۱۰۰ بانوی ورزشکار از ۲۱ استان در ماراتن ۷ روزه این رویداد را تبدیل به بزرگترین رقابت قهرمانی کشور در بین تمامی رشته های این فدراسیون کرد.
وی در مورد سطح فنی مسابقات گفت: این رقابت ها مطابق با استانداردهای فدراسیون جهانی برگزار شد. وزن کشی روزانه ورزشکاران از نخستین روز تا روز پایانی و دیدار نهایی یکی از شاخصه هایی بود که توسط هیات اجرایی انجمن ملی موی تای با ضریب دقت بالایی انجام شد. این مهم خود باعث شد ورزشکارانی در کورس رقابت باقی بمانند که بالاترین سطح سازگاری جسمی و روانی را با رویدادهای مشابه در سطح بین المللی داشتند.
رشیدی در ادامه عنوان کرد: این در حالی است که متاسفانه در رقابت‌های داخلی تا کنون ورزشکاران تنها یک وعده کنترل وزن در زمان ثبت نام وارد کورس رقابت می شدند و معمولا اینگونه رقابت ها طی یک تا دو روز آخر هفته برگزار می‌شود و ما شاهد بودیم زمانی که همین ورزشکاران پا به عرصه رقابت‌ها ۶ یا ۷ روزه جهانی با توزین روزانه می گذاشتند پس از گذشت ۲ یا ۳ روز اول رقابت‌ها یک به یک از گردونه مسابقات به دلیل ضعف های متعدد بدنی ناشی از کاهش وزن خارج می شدند؛ در حالی که شاید شایستگی های فنی و تکنیکی آنها به مراتب از سایر رقبای حاضر بیشتر بود.
وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی را عامل استقبال وسیع و بی سابقه ورزشکاران در این دوره از رقابت ها می دانید، گفت: در گام اول تغییرات در راس هرم مدیریتی انجمن ملی موی تای به علت محرومیت مسئول پیشین از سوی فدراسیون جهانی IFMA موجب شد تا گروهای مختلفی که سال‌ها از جریان موی تای کشور به انحاء مختلف کنار گذاشته شده بودند مجدداً به میدان فعالیت بازگردند و در گام دوم باز شدن درهای انجمن به روی تمامی سلایق و گروها نیز موجب شد تا طیف وسیعی با پراکندگی جغرافیایی از سراسر استان های کشور از این رویداد ملی استقبال کنند.

رشیدی در ادامه افزود: بطوری که به گفته کارشناسان حضور ۵۰۰ ورزشکار از ۲۹ استان خود نوعی نظر سنجی نامحسوس از پذیرش وضعیت جدید مدیریتی انجمن ملی موی تای بود. علت دیگر این استقبال کم نظیر ارتقاء سطح فدراسیون جهانی موی تای و شناسایی این رشته توسط IOC و ورود این ورزش به لیست رشته های در حال انتظار برای ورود به بازی‌های المپیک یا همان ARISF بود که موجبات بروز شور و اشتیاق و مشارکت را دراین سطح به وجود آورد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی در واکنش به این سوال که گویا از سوی انجمن ملی موی تای اعلام شده نفرات برتر به انتخابی تیم ملی راه می یابند این موضوع صحت دارد؟ عنوان کرد: بله، نفرات فینالیست این رقابت ها به همراه یک یا دو نفر دیگر از ورزشکاران که توسط کمیته فنی یا استعدادیابی انجمن معرفی می شوند به اردوی انتخابی تیم ملی موی تای دعوت خواهند شد و نهایتا دو تیم بانوان و آقایان جهت حضور در رقابت‌های جهانی بلاروس در اردیبهشت ۹۶ و همچنین بازی‌های آسیایی ایندورگیمز ترکمنستان انتخاب می شوند و در نوبت‌های متعدد در اردوهای آمادگی بسر خواهند برد.

رشیدی در پایان، خاطرنشان کرد: تشکر کنم از تمامی ورزشکاران، مربیان، داوران و اعضاء هیات اجرایی این رقابت ها که صبر و بردباری و شکیبایی تمامی این عزیزان، شرافت و عدالت داوران با عزت و دقت عمل تمامی هیات اجرایی موجب ثبت یکی از رکوردهای برگزاری مسابقات در تاریخچه ورزش موی تای کشور گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 12 =