عقب‌نشینی ارتش سوریه از «راشدین-۵» در غرب شهر حلب

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از تسلط بر شهرک راشدین-۵ در غرب شهر حلب، ناچار شدند به دلیل شدت آتشباری گروههای مسلح، از آن عقب‌نشینی کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و مقاومت ناچار شدند، ساعاتی پس از تسلط بر شهرک مهم «راشدین-۵» در غرب شهر حلب، از آن عقب نشینی کنند.

نیمه شب گذشته نیروهای سوری و مقاومت توانسته بودند پس از ۸  ساعت عملیات سنگین، شهرک راشیدین ۵ را از وجود عناصر تروریستی آزاد کنند اما همزمان با تلاش نیروهای جبهه مقاومت برای تثبیت مواضع در این شهرک، تروریست‌ها در مناطق غربی از محلات الکلاریه و خان العسل علاوه بر انجام عملیات معکوس حملات خمپاره‌ای شدیدی به مواضع ارتش سوریه انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با بین‌الملل فارس اعلام کرد: شدت حملات خمپاره‌ای به حدی سنگین بود که نیروهای مقاومت نتوانستند مواضع خود را در شهرک راشدین ۵، تثبیت کنند و به سمت مناطق شرقی این شهرک در نزدیکی بازار الجبس عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی همچنین گفت: تروریست‌های جبهه النصره و تعدادی از گروهای دیگر تروریستی در نهایت موفق شدند عناصر خود را دوباره وارد شهرک کنند و در ساختمان‌ها مستقر شوند.

این منبع میدانی گفت: به دلیل ارتباط مناطق مرزی استان ادلب با شهرک‌های غربی و جنوب غربی حلب و کمک‌رسانی مستمر امکان تثبیت مواضع پس از آزادسازی بسیار مشکل است.

یک فرمانده میدانی در این خصوص به بین‌الملل فارس گفت: امکان پیشروی در حومه شمال غربی شهر حلب بویژه در محله‌های جمعیه الزهراء و مرکز تحقیقات به دلیل تسلط تروریست‌ها بر شهرک الراشدین۱ (الراشدین شمالی) و کمک رسانی مستمر آنان بسیار سخت است.

وی افزود: همین مسئله باعث شده  پاکسازی منطقه الراشدین۱ همزمان با انجام عملیات در  محله‌های جمعیه الزهراء و مرکز تحقیقات صورت گیرد تا نیروها از حملات سنگین خمپاره‌ای تروریست‌ها در امان بمانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هجده =