«آستانه» احتمالاً میزبان مذاکرات فنی درباره سوریه خواهد بود

معاون وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرد که احتمالاً بعد از دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه، مذاکرات فنی در خصوص سوریه، در پایتخت قزاقستان برگزار شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مختار تلو بردی» معاون وزیر خارجه قزاقستان روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد بعد از دور جدید مذاکرات بین طرفین سوری در «ژنو»، مذاکرات فنی در خصوص سوریه در «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار می‌‌شود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، چهارمین دور از مذاکرات بین طرفین دولت سوریه و معارضان مسلح تحت حمایت سازمان ملل روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد. مذاکرات بر حکومت،؛ موضوعات مربوط به قانون اساسی و انتخابات در سوریه متمرکز بود.

تلو بردی به خبرنگاران ژنو گفت: «مذاکرات سوریه در ژنو همچنان در دست بررسی است. بسته به پیشرفت‌هایی که حاصل می‌شود، ما بررسی می‌کنیم که آیا برگزاری نشست‌های فنی در سطح کارشناسی توصیه می‌شود یا خیر».

دور قبلی مذاکرات ژنو درباره سوریه در ۱۳ تا ۲۷ آوریل برگزار شد و در آن زمان کمیته عالی مذاکرات معارضان سوریه به بهانه ادامه درگیری‌ها در سوریه  و عدم پیشرفت در زمینه موضوعات انسانی، از مذاکرات خارج شد.

از سال ۲۰۱۱، سوریه گرفتار جنگ داخلی شده است و نیروهای دولتی با معارضان مسلح و گروههای تروریستی از جمله داعش در جنگ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دو =