رهبر فتح‌الشام حمله به حمص را پیامی به شرکت‌کنندگان در مذاکرات دانست

مسئول نظامی «هیئت تحریرالشام» (آزادی شام) و رهبر جبهه فتح الشام (النصره سابق) از مخالفان سوری که در مذاکرات ژنو شرکت کرده‌اند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، ابومحمد الجولانی، مسئول نظامی هیئت "تحریر الشام" و رهبر جبهه النصره در فایل ویدیویی جدید جزئیات حمله تروریستی به دو مقر امنیتی دولت سوریه در حمص را فاش کرد و گفت: بعد از شناسایی، تجهیز و انتخاب زمان و مکان اعضای هیئت تحریر الشام تصمیم گرفتند به شعبه امنیتی و نظامی دولت سوریه در حمص حمله کنند برای همین پنج تن را به حمص فرستادند. آن‌ها توانستند به این دو مقر نفوذ کنند. عملیات ابتدا با درگیری آغاز و به کشته شدن پنج تن از نیروهای امنیتی سوریه از جمله حسن دعبول، رئیس شاخه امنیت نظامی و رئیس شعبه امنیت و کشته شدن پنج عضو جبهه النصره منجر شد.

 

وی در ادامه از مخالفان شرکت کننده در نشست ژنو و مذاکرات آستانه به شدت انتقاد کرد و گفت: این عملیات درسی برای برخی از سیاستمداران شکست خورده در ژنو و آستانه است و لکه ننگی را که این افراد بی‌فکر و نادان بر چهره اهل شام به جا گذاشته‌اند، پاک می‌کند. این ماجراجویان باید جنگ را به اهل خود واگذار کنند و کنار بکشند.

 

الجولانی بر قدرت هیئت تحریر الشام برای رسیدن به اهداف نظام سوریه تأکید و اعلام کرد که حملات دیگری نیز در راه است که به شیوه‌های متفاوت از جمله حملات انتحاری انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 2 =