مروری بر انیمیشن‌های «من نفرت انگیز»/ موجودات زردرنگ در راهند

تاکنون دو قسمت از فیلم های انیمیشن «من نفرت انگیز» ساخته و پخش شده و تابستان امسال باید منتظر اکران جهانی قسمت سوم با داستانی متفاوت باشیم.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-ارغوان اشتری: تاکنون کمپانی یونیورسال دو تیزر تبلیغاتی از قسمت جدید را پخش و زمان نمایش «من نفرت انگیز ۳» را تابستان امسال (۳۰ ماه ژوئن) اعلام کرده است‌ که به همین مناسب مروری اجمالی بر روند ساخت این مجموعه انیمیشن های پرطرفدار داشته ایم.

چهار سال از تولید قسمت دوم انیمیشن «من نفرت انگیز» می‌گذرد و این بار قسمت سوم با صداپیشگی استیو کارل (در نقش گرو و درو برادر دوقلوی او)، کریستن ویگ، استیو کوگان و تری پارکر آماده نمایش عمومی شده است.

روی کاغذ فیلم‌های انیمیشن کامپیوتری و کمدی «من نفرت انگیز» جذابیت چندانی برای فروش فوق العاده نداشتند. کدام نویسنده ای فکر می‌کرد داستانی با شخصیت محوری یک ابر تبهکار به نام «گرو» و صدها موجود زرد رنگ کوچک می تواند به تولید فیلم‌های بلندی بیانجامد که آخرین‌شان «مینیون‌ها» فروش جهانی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار داشته باشد؟ ولی آنچه مسلم است این فیلم ها مورد اقبال قرار گرفته اند و حالا قسمت سوم انیمیشن «من نفرت انگیز» آماده اکران و توزیع جهانی است.

کمپانی ایلومینیشن (تهیه کننده دو قسمت نخست من نفرت انگیز و مینیون ها) این بار ماجراجویی گرو و لوسی و سه دختر دوست داشتنی شان مارگو، ادیث و آگنس را همراه موجودات کوچک مینیون ها ادامه می دهد. قسمت جدید را پیر کافین و کایل بالدا به همراه اریک گویلون ساخته و مانند قسمت‌های پیشین نویسندگان فیلمنامه سینکو پل و کن داریو هستند.

در این قسمت شخصیت گرو دوباره با «بالتازار برت» درمی‌افتد. بالتازار برت ستاره کودک پیشین است که شیفته شخصیتی است که در سال های ۱۹۸۰ ایفا می کرده است. زمانی که گرو با برادر دوقلوی موفق و جذاب خویش «درو» ملاقات می کند دچار حسادت و رقابت هایی با او می شود و می خواهد برای آخرین سرقت جنایتکارانه خویش -سرقت الماسی که بالتازار ربوده – با هم همکاری کنند.

 تیم فیلمنامه نویسی سینکو پل و کن داریو زمانی که «من نفرت انگیز» را نوشتند اصلا  به فیلم های دنباله دار فکر نمی کردند. در حقیقت تجربیات شخصی کن و داریو در نگارش فیلمنامه به کمک آنها آمد، اما موفقیت قسمت نخست، کمپانی تهیه کننده را به فکر تهیه «من نفرت انگیز ۲» انداخت. کن و پل در قسمت نخست شخصیت هایی را معرفی کردند که با توجه به بازخورد تماشاگران در قسمت بعدی بعضی از این شخصیت ها را پررنگ تر کردند مانند شخصیت مینیون ها که ۴۵ درصد از زمان فیلم به این موجودات بانمک اختصاص داشت. آنها در «من نفرت انگیز ۲» شخصیت گرو را از یک ابرتبهکار به پدری دوست داشتنی تبدیل کردند که زندگی جنایتکارانه خود را کنار می گذارد تا سه دختر خود را بزرگ کند.

سال ۲۰۱۳ مدیر کمپانی یونیورسال اعلام کرد که می‌خواهند قسمت سوم را بنویسند و به همین منظور تیم فیلمنامه نویس سینکو و کن دوباره برای بخش جدید استخدام شدند. کارگردان های دو قسمت پیشین پیر کافین و کریس رنو بودند، اما در این قسمت کریس رنو جایش را به کایل بالدا و اریک گویلون داده است.

در «من نفرت انگیز ۳» دوباره گرو می خواهد دست به سرقت بزند و در عین حال تم عاشقانه نیز در داستان پررنگ شده است. در «من نفرت انگیز ۳» تری پارکر یکی از کارگردان های انیمیشن «سات پارک» برای تبهکار جدید بالتازار برت صداپیشگی انجام داده است. تری پارکر یکی از کمدی سازهای مشهور است که حاضر شده در قسمت جدید جای بالتازار برت صحبت کند.

سال ها پیش جرقه تولید انیمیشن های «من نفرت انگیز» توسط کریس ملدندری تهیه کننده زده شد. او تازه کمپانی فاکس قرن بیستم را ترک گفته بود تا کمپانی «ایلومینیشن» را تاسیس کند. «من نفرت انگیز» نخستین فیلم این کمپانی  بود که در دل کمپانی یونیورسال تهیه شد. تا پیش از ساختن «من نفرت انگیز» پیر کافین و کریس رنو دو کارگردان اثر هرگز یکدیگر را ندیده بودند ولی در این همکاری در شهر پاریس این انیمیشن را ساختند. آنها انیماتورهایی از پاریس، اسپانیا و لندن آوردند و به اتفاق تیم نویسندگان کار کردند. سپس با هانس زیمر، هتور پریرا و فارل ویلیامز برای موسیقی انیمیشن تعامل کردند.

صداسازی برای شخصیت ها هم در این انیمیشن اهمیت ویژه ای داشت و نخستین دغدغه کارگردان ها لحن استیو کارل برای شخصیت گرو بود. جولی اندروز در قسمت نخست نقش یک مامان جدی با لهجه آلمانی داشت. در این مراحل تجربیات ریشه ای آرنو در تلویزیون به  پیشرفت کار کمک شایان توجهی کرد. به هر حال در قسمت نخست بودجه و وقت کافی برای تحقیقات وجود نداشت، اما بیشترین چالش حضور یک کاراکتر منفی به نام گرو به عنوان قهرمان داستان بود.

کارگردان ها در هر قسمت تلاش کردند لحن فیلم متعادل باشد. طراحی گوتیک مانند شخصیت گرو و ویکتور (اثری از کارتر گودریچ که در راتاتویی همکاری کرده بود) همینطور رویکرد اروپایی آمریکایی باعث شدند «من نفرت انگیز» با استقبال زیادی رو به رو و راه را برای تولید قسمت های بعدی هموار کند.

«من نفرت انگیز ۲» و مینیون ها (که به دلیل جذابیت شخصیت مینیون ها به یک فیلم مجزا تبدیل شد) به ترتیب در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ پرفروش ترین انیمیشن های سال لقب گرفتند و حال کمپانی  های تهیه کننده ایلومینیشن و یونیورسال به موفقیت سومین قسمت از این انیمیشن جذاب چشم امید بسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 9 =