رقابت قرآنیان؛ از کربلا تا سودان/ تکریم چهره های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: زمستان ۹۵ با رویدادهای قرآنی فراوانی همراه بود که در ادامه نگاهی گذرا به اهم فعالیت‌های صورت گرفته خواهیم داشت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فعالیت‌های قرآن متعددی که در فصل زمستان ۹۵ از سوی نهادها و ارگان‌های مختلف برگزار شد گرما بخش سردترین فصل سال بود.
تحلیل و بررسی مسابقات بین‌المللی کشورهای کرواسی، ترکیه و روسیه و حواشی که در پی داشت، برگزاری مسابقات قرآن سودان بخشی از اتفاقات مهم زمستان گذشته بود.
از طرفی شورای عالی قرآن نیز برنامه‌های مختلفی را برگزار کرد که می‌توان به معرفی نفرات برگزیده طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن و برگزاری دوره تخصصی «اقراء» با حضور شیخ سوری و تعدادی از قاریان و حافظان ممتاز قرآن اشاره نمود که منجر به صدور هفت مجوز قرائت برای این شش نفر شد.
اما بی شک تأثر برنگیز ترین خبر زمستان ۹۶ حادثه پلاسکو و شهادت جمعی از آتش نشانان بود که در همین راستا جامعه قرآنی با حضور در ایستگاه شماره یک آتش نشانی تهران با آتش نشانان این ایستگاه ابراز همدری کردند، همچنین جامعه قرآنی با آرمان‌های امام راحل(ره) نیز تجدید میثاق کردند.
در ادامه اهم رویدادهای قرآنی فصل زمستان از نظر می‌گذرد.
نشست تحلیل ۳ مسابقه بین المللی
نشست تحلیل مسابقات بین الملی قرآن سه کشور کرواسی، ترکیه و روسیه ششم دی ماه در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی، رحیم خاکی و عباس امام جمعه دو نفر از قاریان بین المللی کشورمان و نیز تعدادی از قاریان و حافظان کشور که در این مسابقات حضور داشته اند، برگزار شد.
در این نشست آسیب های مسابقات بین المللی قرآن کرواسی، جوایز این مسابقات، حواشی آن، گلایه‌هایی از عدم اعزام به موقع به مسابقات، علت تعلل در اعزام‌ها، داوری، درخواست‌هایی از مسئولان برگزاری مسابقات، مدریت اعزام‌ها و تضییع حقوق متسابقان در مسابقات مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی بودجه قرآنی در سی‌وپنجمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی
سی و پنجمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآن چهارم دی‌ماه در دبیرخانه این شورا برگزار شد که ریاست آن در غیاب محمدرضا مخبر دزفولی، رئیس این شورا، بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. در ابتدای این جلسه در مورد پیگیری‌های صورت گرفته با مجلس و کمیسیون فرهنگی برای ارتقای بودجه فعالیت‌های قرآنی، بحث و تبادل نظر شد، همچنین ‌از دو نامه‌ای که توسط شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای مجلس و کمیسیون فرهنگی ارسال شده است، خبر داده شد و متن این نامه‌ها در اختیار اعضای شورا نیز قرار گرفت، همچنین از  چهار وزیر عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی شامل، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و علوم، تحقیقات و فناوری،‌ خواسته شده است هر میزان که ممکن است، مبالغ بیشتری نیز به صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یابد.
منتخبان طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن معرفی شدند
در نشستی که با حضور مسئولان شورای عالی قرآن در محل شورا برگزار شد نتایج پنجمین دوره آزمون طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم اعلام شد.
مسابقات قرآن سودان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد
هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کشور سودان، ۲۴ دی ماه سال ۹۵ با حضور معاون رئیس جمهور سودان و با معرفی نفرات برتر در شهر خارطوم به کار خود پایان داد، در این رقابت‌ها و در مجموع آقایان و بانوان شرکت کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم به ۱۰ نفر اول جوایزی اهدا شد و در نهایت محمد خاکپور نماینده جمهوری اسلامی ایران رتبه نهم را کسب کرد و جایزه‌ای به ارزش ۳ هزار دلار به وی اعطا شد.
بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از معاونت قرآن و عترت
صبح روز شنبه، ١٨دیماه ۹۵ سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه در معاونت قرآن و عترت ارشاد شرکت کرد و بر ضرورت حمایت همه جانبه تمامی معاونت و سازمان‌های وزارت متبوع از حوزه قرآن و عترت تأکید کرد.
وزیر ارشاد در این جلسه بیان کرد: باید همه معاونت‌های سینمایی، فرهنگی، هنری و مؤسسات وابسته در سال ٩۶ بخشی از فعالیت خود را به قرآن و عترت اختصاص دهند؛ یعنی باید فیلم، تئاتر، شعر، گرافیک و همه حوزه‌های هنر در سال جدید برنامه‌های قرآنی خود را اعلام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه نیاز است جلسات مشترکی با اصحاب فرهنگ و هنر که علاقه‌مند به این حوزه هستند، برگزار شود و با همفکری آنان به تولیدات مطلوب برسیم.
برنامه‌ریزی برای تربیت یک و نیم میلیون حافظ طی ۴ سال
ججت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تشریح بخشی از برنامه‌های فرهنگی وقرآنی سازمان اوقاف در سطح کشور اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شوند، این مهم در دستور کار سازمان اوقاف قرار گرفته است.
وی در بخشی از سخنان بیان کرد: تعهد سازمان اوقاف و امور خیریه طی ۴ سال آینده، تربیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار حافظ قرآن است. همچنین این ظرفیت در کشور وجود دارد و گرچه آمار حافظان قرآن در ابتدا بالا به نظر می‌رسید؛ اما تحقق تعهدات در این حوزه، نشان از دوراندیشی رهبر معظم انقلاب و اشراف ایشان به وضعیت اجتماعی جامعه دارد.
تشکیل جلسه کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی
رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه در جلسه اخیر این کمیته در مورد مشکلات افتتاح حساب برای صندوق بحث شده است، گفت: در این جلسه مقرر شد تا ذی‌حساب از طریق دو کانال شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا خود خزانه معرفی شود.
محمدرضا فراهانی، رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در بخشی از گفت‌وگویی که با ایکنا داشت در مورد مشکلاتی که در افتتاح حساب وجود دارد اشاره و بیان کرد: همه می‌دانیم که برای افتتاح حساب مشکلات و موانعی وجود داشته است که این موانع در حال رفع شدن است و بقیه نیز کار اداری است که در خزانه صورت می‌گیرد، من تجربه‌ای در این زمینه ندارم و مطلع نیستم که زمان افتتاح حساب چه میزان طول می‌کشد و یا شاهد مشکل دیگری خواهیم بود یا خیر.
تکریم چهره های قرآنی یادواره مرحوم مروت برگزار شد
همایش ملی تکریم چهره‌های قرآنی ۱۵ بهمن ماه ۹۵ و روزی که به نام «قرآن؛ ‌حاکمیت ارزش‌ها و انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» نامیده شده بود واقع در مجمتع سرچشمه(یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد و در این همایش از ۳۹ پیشکسوت و فعال قرآنی به همت سازمان دارالقرآن الکریم در تهران تجلیل به عمل آمد.
در این همایش عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی و عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سیدمحسن موسوی بلده هر یک به ایراد سخنرانی پرداختند.
برای دیدن اسامی نفراتی که از آنها تجلیل به عمل آمده اینجا کلیک شود.
تجمیع فعالیت‌های قرآنی اوقاف در مرکز امور قرآنی و سهل‌الوصول شدن اهداف
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایکنا داشت به بیان توضیحاتی در خصوص ابلاغ تجمیع فعالیت‌های قرآنی در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و اثرات این تجمیع پرداخت و در بخشی از صحبت‌هایش بیان کرد: در گذشته فعالیت‌های قرآنی که در سازمان اوقاف انجام می‌شد در دو بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی و مرکز امور قرآنی متمرکز بود و از سال گذشته که کمیته تحول فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف تشکیل شد، یکی از مصوبات این کمیته تجمیع فعالیت‌ها بود. در واقع اعضای کمیته که از کارشناسان قرآنی کشور بودند بر این باور بودند که اگر مدیریت و راهبری فعالیت‌های قرآنی در یک جا متمرکز نباشد آن اهدافی که سازمان از دست‌یابی به فعالیت‌های قرآنی دنبال می‌کند،‌ دست‌یافتنی نخواهد بود.
حسینی در بخش دیگری خاطرنشان کرد: از این جهت برای اینکه یک اقدام بهینه‌ای در این زمینه صورت بگیرد فعالیت‌های قرآنی در ستاد تجمیع و همه آن فعالیت‌ها در مرکز امور قرآنی جمع شد. از سوی دیگر در استان‌ها بخش‌های قرآنی زیر نظر معاونت فرهنگی سازمان بود و مقداری ارتباط کارشناسان قرآنی استان‌ها با خود مرکز امور قرآنی به آسانی صورت نمی‌گرفت از این جهت هم قرار شد مسئولان قرآنی استان‌ها مستقیم زیر نظر مدیرکل قرار گیرند.
ابراز همدردی جامعه قرآنی با شهدای آتش نشان
بی شک یکی از دلخراش‌ترین اتفاق‌های فصل زمستان یا به عبارت بهتر سال ۹۵ حادثه پلاسکو بود که منجر به شهادت جمعی از آتش نشانان شد. به همین منظور جمعی از جامعه قرآنی شامل، مدیران، حافظان، قاریان و مدرسان قرآن کریم در تاریخ چهارم بهمن‌ماه با حضور در محوری‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی در حادثه پلاسکو با بازماندگان و آتش‌نشانان همیشه سرافراز ابران همدردی کردند.
در این مراسم که با تلاوت آیات ۱۵۳ تا ۱۵۷ سوره بقره توسط مسعود سیاح گرجی قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی بیان کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند اجر و پاداش کسانی که در راه نجات مردم قدم برمی‌دارند، بدهد، این قدرشناسی مردم شریف که تسلیت می‌گویند، نمی‌توان با عدد و رقم خرید، تمام قلب مردم ایران و مردم آزاده جهان حتی مسیحیان و… در غم از دست دادن این عزیزان می‌سوزد و ما موظف به صبر هستیم.
در این مراسم که به همت خبرگزاری ایکنا برگزار شد امین پویا، محمدرضا پورزرگری، منصور قصری‌زاده، سیدمهدی سیف، رحیم خاکی، جهانبخش فرجی، محمدرضا ابوالقاسمی، مسعود سیاح‌گرجی، محمدرضا خرمیان، محمد کاکاوند، حبیب مهکام، مجید زکی‌لو، رحیم قربانی، ولی یاراحمدی، حسین سیف‌اللهی، ذبیح‌الله روحی، حمید صابرفرزام و مصطفی آجرلو حضور داشتند.
انتخاب رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن
طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن معرفی شد و در این حکم بر برنامه‌ریزی مطلوب، به‌هنگام و بلندمدت تأکید شده است.
در بخشی از حکم رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حمشتی را به عنوان رئیس نمایشگاه بیست‌وپنجم منصوب کرده آمده است: امید است با تلاش مجدانه و بهره‌گیری پیوسته از تجارب گذشته و ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف قرآن و عترت به‌ویژه تشکل‌های صنفی و نهادهای مردمی، مؤید و موفق باشید.
افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت برگزار شد
افتتاحیه چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی با محورهای بررسی شیوه‌ها و راهکارهای ارتباط پزشکی با قرآن کریم، سیره اهل بیت(ع) و نقش آن در ارتقای سلامت، خدمات متقابل اسلام و ایران در پیشرفت طب، قرآن، سلامت و پزشکی آینده، سلامت و اقتصاد مقاومتی، و محفل انس با قرآن کریم، صبح روز هفتم بهمن ماه از ساعت ۸ الی ۱۲ در محل بیمارستان میلاد واقع در بزرگراه شهید همت، سالن غرضی با حضور جمعی از پزشکان و اساتید و قاریان بین‌المللی برگزار شد.
تفاهم‌نامه اتحادیه مؤسسات استان تهران با ۳ دانشگاه
هم‌اندیشی بیش از ۴۰۰ مدیر مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران، در تاریخ چهارم بهمن‌ماه با حضور مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و نایب رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور و سایر اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.
حجت‌الاسلام و السملمین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در این مراسم به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنانش با اشاره به برپایی سومین نمایشگاه «شمیم وحی» در بهار سال ۹۶ بیان کرد: نمایشگاه «شمیم وحی» در قالب تجهیز سخت‌افزاری مؤسسات، تشکل‌های قرآنی و جلسات سنتی قرآن از سوی شهرداری تهران انجام می‌گیرد اما با وجود اینکه از سوی شهرداری تهران است اما با رایزنی‌هایی که انجام شده است این خدمات برای مؤسسات قرآنی استان تهران لحاظ شده است.
تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی
همه ساله و در ایام الله دهه فجر شاهد تجدید میثاق نهادها و تشکل‌های مختلف با آرمان‌های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) هستیم، جامعه قرآنی نیز از این مراسم مستثنی نیست و در تاریخ ۹ بهمن ماه با حضور در حرم مطهر امام راحل(ره) با آرمان‌های امام(ره) تجدید میثاق کردند، مراسم اهدای تاج گل با حضور مدیران، قاریان، حافظان و مدرسان قرآن کریم، قرائت زیارتنامه و بیانیه جامعه قرآنی از بخش‌های این مراسم بود.
در بخشی از این بیانیه آمده است؛ پیروزی مستمر، عزت آفرین و غرورانگیز جبهه مقاومت بر تکفیریان، ارتجاع خودفروخته منطقه و در راس آنها استکبار جهانی، فرصتی مغتنم جهت عرضه فراگیر و جهانی ابعاد مختلف تمدن و پیشرفت اسلامی بر پایه آیات قرآن کریم و سیره ائمه هدی علیهم السلام می‌باشد و لذا از مسئولین و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و به ویژه دولتمردان محترم می‌خواهیم تا با بهره‌گیری از این فرصت و استفاده از نیرو‌های با اخلاص و نصب العین قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری، نسبت به ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی اهتمام بیشتری ورزیده و از رهگذر با تعامل با مدیران، اساتید و فعالان قرآنی دلسوز تمامی امکانات مادی و معنوی را برای نهادینه نمودن آموز‌های قرآن به کار گیرند.
ابلاغ دستورالعمل چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن
دستورالعمل اجرایی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال ۱۳۹۶ ابلاغ و در آن زمانبندی برگزاری مراحل مختلف این مسابقات تشریح شد. در این دستورالعمل علاوه بر اعلام زمانبندی برگزاری این دوره از مسابقات، جدول معرفی مسابقات و رشته‌ها، زمان برگزاری مسابقات در بخش بانوان و آقایان، شرایط شرکت در مسابقات، ضوابط اجرایی رشته‌ها، مراحل و محتوای مسابقات و جشنواره، سهمیه‌بندی استانی و جدول معافیت‌های مرحله‌ای رتبه‌داران تشریح شده است.
همچنین در پایان این دستورالعمل نیز نحوه ثبت نام در این مسابقات نیز اعلام شده است، بر همین اساس ثبت نام برای حضور در این مسابقات از دو راه سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.quraniran.ir و یا مراجعه حضوری به ادارت اوقاف و امور خیریه سراسر کشور صورت می‌گیرد.
اختتامیه مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)
آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان عصر روز ۲۹ بهمن‌ماه با حضور آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر امام راحل و مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سبحانی و محمد انصاری، مؤسس و رئیس دارالقرآن امام علی(ع)، مرتضی نجفی‌قدسی، مدیر دارالقرآن امام علی(ع) و دبیر این دوره از مسابقات و سایر اساتید و قرآنیان کشور در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) تهران برگزار شد.
در این مراسم از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد، برای دیدن اسامی اینجا کلیک شود.
تولید و پخش برنامه «اسراء» از شبکه قرآن
دور جدید مسابقه تلویزیونی «اسراء» که یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما است به صورت تولیدی تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. پنج دوره گذشته این مسابقه جذاب به صورت زنده و تلفنی برگزار شد ولی این دوره به صورت تولیدی تهیه شده است و در رشته‌های قرائت تقلیدی از «محمدصدیق منشاوی»، «مصطفی اسماعیل»، «عبدالباسط» و «شحات انور» از تاریخ ۲۸ اسفندماه روی آنتن رفت.
سومین دوره تخصصی اقراء به کار خود پایان داد
سومین دوره تخصصی «اقراء» با حضور رفعت علی دیب از قاریان کشور سوریه برگزار شد و با صدور مجوز برای شش قاری و حافظ ممتاز به کار خود پایان داد.
محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در این زمینه با ارائه گزارشی از جزئیات این دوره به ایکنا گفت: سنت «اقراء» یکی از سنت‌هایی است که از صدر اسلام رواج پیدا کرده و در این برنامه، قاری قرآن روش تلفظ و اداء کلمات را از استاد و شیخ خودش فرا می‌گیرد و به همین ترتیب الفاظ قرآن با دقت و امانت نسل به نسل و سینه به سینه حفظ شده تا به دست ما رسیده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در همین راستا شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن جهت برقراری اتصال مقوله قرائت با سلسله اسناد معتبر شیوخ اجازات، نسبت به برگزاری دوره‌ها اقدام کرده و هدف هم این بوده که حلقه اتصال سند قرآن در جمهوری اسلامی ایران به اسناد معتبر این حوزه نزد مشایخ صاحب اجازه برسد و این حلقه اتصال برقرار بشود.
اعضای شورای برنامه‌ریزی بیست‌وپنجمین نمایشگاه قرآن مشخص شدند
اعضاء شورای برنامه ریزی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشخص شدند.
غلامرضا نوعی، اصغر امیرنیا، حجت الاسلام و المسلمین علی ملانوری، امیر اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی، محمدمهدی عزیززاده، بهروز فتحی و عباس نظری راد، اعضاء شورای برنامه ریزی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستند.
دومین دوره مسابقات شوق تلاوت در کربلا پایان یافت
کاروان متسابقین و داوران مسابقات شوق تلاوت، متشکل از ۲۸ نوجوان قاری و اساتید قرآنی شامگاه ۹ اسفندماه به کربلای معلا وارد شد و در اردوگاه تفریحی با عنوان «مجمع العلقمی للزائرین»، وابسته به عتبه عباسیه(ع) اسکان یافت.
۲۸ نوجوان قاری به همراه سه تن از داوران بین‌المللی برای حضور در اختتامیه این دوره مسابقات عازم کربلا شدند. متسابقین اختتامیه از ۷ شهر زاهدان، تبریز، قزوین،‌ کاشان، شهرکرد، ساری، مشهد در این دوره حضور داشتند که با رقابت در ۴ سبک مصطفی اسماعیل، شحات، منشاوی و عبدالباسط در مرحله نیمه نهایی که در شهر کیش برگزار شد، به این مرحله راه یافتند. برگزارکنندگان این رویداد که یک هفته به طول انجامید، سه بخش مسابقات، محافل و بازدید را در دستور کار داشتند که با برنامه‌ای متراکم به انجام رسید.
برای مشاهده اسامی نفرات برتر این دوره اینجا کلیک شود.
تولید ۱۷ برنامه ویژه نوروز ۹۶ از شبکه قرآن
نشست خبری پیرامون تشریح جزئیات برنامه‌های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما و طرح بزرگ قرآنی ۱۴۵۱، ۲۴ اسفند با حضور محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در سالن اجتماعات شبکه قرآن برگزار شد.
محمدزاده در این نشست بیان کرد: ۱۷ عنوان برنامه جدید و با رویکردی متفاوت برای نوروز ۹۶ تدارک دیده شده که شامل مستند، ارائه برنامه‌های ترکیبی و برنامه‌هایی با مخاطب نوجوان و برنامه‌های پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات و برنامه‌های کوتاه با مضامین بلند قرآنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =