دیدار رئیس‌جمهور لبنان با سران عراق و لیبی و مسئول روس در اردن

رئیس‌جمهور لبنان که برای شرکت در اجلاس بیست‌وهشتم سران عرب، به اردن رفت و با تعدادی از شخصیت‌ها و همچنین معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» بعداز ظهر روز سه‌شنبه (دیروز) وارد اردن شد و در محل اقامت خود در هتل «الماریوت» واقع در بحرالمیت با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

این دیدار با حضور «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان صورت گرفت و طی آن دو طرف به تشریح اوضاع منطقه و بررسی راهکارهای سیاسی مناسب برای بحران‌های منطقه، روابط دوجانبه لبنان و روسیه و تلاش برای توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها پرداختند.

طبق گزارش پایگاه العهد، بوگدانوف پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت که از دیدار با میشل عون بسیار خرسند است و روابط متمایز بین لبنان و روسیه بررسی شد؛ ما چشم‌انداز وسیعی برای همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف داریم.

وی افزود که در این دیدار تحولات سیاسی منطقه از جمله بحران سوریه و قضیه فلسطین بررسی شد و ما به ایفای نقش کمک‌کننده به دوستان عرب و لبنانی‌ها و نیز پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب برای بحران‌های منطقه به خصوص سوریه، عراق، لیبی، یمن و فلسطین تمایل داریم.

بوگدانوف درباره مشارکت سوریه در اجلاس سران عرب نیز اظهار داشت که «اگر دوستان عرب بخواهند پرونده سوریه را در اتحادیه عرب مطرح کنند بایستی به صورت مستقیم با طرف‌های سوری و حکومت مرکزی و مشروع دمشق در ارتباط باشند و در حالیکه سوریه در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی حضور دارد این چیز عجیبی است که در اتحادیه عرب حضور نداشته باشد و سوریه طرفی است که دوستان عرب بایستی به طور مستقیم با آن وارد بحث شوند».

وی درباره سفر میشل عون به مسکو نیز اظهار داشت: ما برای استقبال از عون آمادگی داریم و می‌توان با وی درباره زمان این سفر توافق کرد.

میشل عون همچنین با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در حضور «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان و جبران باسیل دیدار کرد.

«فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی نیز از دیگر کسانی بود که با میشل عون در محل اقامت وی در هتل الماریوت دیدار کرد.

بیست‌و هشتمین اجلاس سران عرب امروز چهارشنبه در منطقه بحرالمیت اردن آغاز به کار می‌کند و گفته می‌شود بیشترین تعداد سران کشورهای عربی در این اجلاس شرکت می‌کنند با وجود اینکه سران ۶ کشور از جمله بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه نیز در این اجلاس حضور ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =