آخرین تحولات سوریه؛ از پیشرویهای گسترده ارتش سوریه تا تحریمهای جدید آمریکا علیه دمشق

نیروهای ارتش سوریه در هفته جاری طی عملیات‌هایی موفق شدند که بخش‌های زیادی از شمال استان «حماه» را از اشغال تروریستهای داعش خارج کنند.

ارتش سوریهبه گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشرویهای خود در شمال استان «حماه» چند روستا و شهرک را از چنگ تروریستهای داعش آزاد کردند.
بنا به گزارش طبس نیوز به نقل از «المصدر» نیروهای ارتش سوریه که با جنگنده‌های روسیه پشتیبانی می‌شدند بامداد روز سه‌شنبه در ادامه پیشرویهای خود در استان «حماه» موفق شدند یک روستای دیگر به نام «زورالمهروق» را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کنند. روستای «زورالمهروق» در جنوب شهر «اللطامنه» در نزدیکی نواحی مرزی استان «ادلب» قرار دارد. بنا به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه «المصدر» روز دوشنبه نیز نیروهای ارتش سوریه  در عملیاتی موفقیت‌آمیز موفق شدند پس از درگیری شدید با تروریستهای داعش شهرک ها و روستاهای «المصاصنه، زور الحیصه، و زور الطیبه» واقع در ریف شمالی حماه ار از اشغال آنها خارج کنند.
همچنین نیروهای ارتش سوریه روزهای شنبه و یکشنبه موفق شدند شهرک ها و روستاهایی مانند « حلفایا، زلین، الویبده، بطیش، زور الناصریه، زور أبو زید، تل الناصریه وتل المنطار» را از آزاد کنند و عناصر تروریستی را مجبور کنند تا به صورت کامل از ریف شمالی استان «حماه» عقب‌نشینی کنند.
تحریمهای جدید آمریکا علیه دولت سوریه
اما این پیشرویهای سریع ارتش سوریه در شمال استان «حماه» و عقب‌نشینی‌های گسترده تروریستها که تلفات زیادی را متحمل شده‌اند موجب شد که بار دیگر کشورهای غربی و سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی علیه دولت و ارتش سوریه وارد عمل شوند.
بنا به گزارش طبس نیوز به نقل از «دیلی‌میل» دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تحریمهای شدیدی علیه ۲۷۰ نفر از کارکنان «مرکز پژوهش و مطالعات علمی » سوریه که ادعا می‌شود در حادثه حمله شیمیایی در ریف استان ادلب نقش داشته‌اند، اعمال کرده‌است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام علیه مردم و دولت سوریه دستور داده همه دارایی‌های افراد مذکور در آمریکا را مسدود شود و هیچ فرد آمریکایی یا تاجری حق ندارد با کارکنان این مرکز تحقیقی رابطه تجاری و مالی داشته باشد.

آمادگی تروریستها برای حمله شیمیایی به دمشق
«میخائیل اولیانوف» مدیر بخش کنترل تسلیحات و منع گسترش هسته‌ای در وزارت خارجه روسیه در گفتگو با «تاس» روز سه‌شنبه اعلام کرد: بزرگترین تهدید کنونی در بحران سوریه این است که گروه‌های تروریستی هیچ‌گونه ابایی از استفاده از سلاح شیمایی در سوریه ندارند چرا که در صورت هرگونه حمله شیمیایی کشورهای غربی به سرعت دولت و ارتش سوریه را متهم اصلی معرفی می‌کنند.
وی ضمن هشدار نسبت به حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی در حومه دمشق افزود: ما دیگر به خوبی با این نمایش آشنایی داریم، پس از حمله شیمیایی بدون هیچ گونه تحقیقی دولت سوریه مجرم اصلی شناخته می‌شود و فشارها علیه دمشق افزایش می‌یابد.
این مقام روسی همچنین اظهار کرد: سیاست کشورهای غربی در سوریه دربرگیرنده چنین حوادثی (حمله شیمیایی) است که در پی آن حمله هوایی و استفاده از زور نیز خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =