واقعه عظیم «مبعث» سرآغازی برای رهایی بشر از جهل و گمراهی بود

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: واقعه عظیم و بی بدیل مبعث پیامبر اکرم(ص) سرآغازی برای رهایی بشر از جهل، گمراهی، تعصب و حرکت انسان به سوی سعادتمندی و رستگاری حقیقی بود.

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه مبعث پیامبر اسلام (ص) عطیه ای ارزشمند و یکی از بزرگترین نعمات الهی برای بشریت بود، اظهار داشت: پس از بعثت، پیامبر اکرم(ص) با ابلاغ و تبیین دین اسلام به عنوان کامل ترین و جامع ترین دستور زندگی، زمینه را برای تکامل و اوج معنوی بشریت مهیا کرد.

وی با بیان اینکه مبعث پیامبر اکرم(ص) سرآغازی برای رهایی بشر از جهل بود، افزود: نبی مکرم اسلام(ص) از همان ابتدا هدف نهایی خود را گسترش مکارم اخلاق، روشنگری و رهایی مردم از گمراهی قرار دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: بعثت در حقیقت پدیدآورنده جنبش و تحولی عظیم به سوی سعادت بشر است و پیامبر( ص) پیام یکتا پرستی را با خود آورد تا انسان ها را به سوی نور هدایت دعوت کند.

قربانپور خاطرنشان ساخت: دین مبین اسلام نعمت بزرگ الهی است که به عنوان نقشه راه هدایت انسان ها در تمامی عرصه های مادی و معنوی، از سوی خداوند متعال و به واسطه نبی مکرم اسلام(ص) به بشریت ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: مبعث رسول اکرم(ص) عاملی برای یکپارچگی و اتحاد میان مسلمانان است و چنانچه جهان اسلام حول محور خاتم الانبیاء(ص) تمرکز یابد یقینا اقتدار جهانی اسلام بیش از پیش متجلی و نمایان خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا با ایجاد تفرقه میان مسلمانان جهان، اهداف و برنامه های خود را پیاده سازی و اجرا کنند، بنابراین مسلمانان بایستی با بهره گیری از تعالیم و آموزه های نجات بخش قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(ص) نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند.

قربانپور افزود: انسان امروز با بهره گیری از آموزه های مکتبی اسلام، تمام گمگشته های خویش را در مسیر کمال باز می یابد و به عزتمندی و جایگاه رفیع می رسد، چرا که قرآن کریم معجزه جاویدانی است که با تعالیم متعالی خود، مسیر کمال بشر را هموار می سازد.

وی یادآور شد: مطابق با آموزه های دین مبین اسلام، تمام انسان ها با یکدیگر برابر هستند و نژاد و قومیت و هیچ عامل دیگری جز تقوا، عامل برتری فردی بر فرد دیگر نیست، بنابراین تمامی مسلمانان جهان بایستی فارغ از قومیت و نژاد و… در مسیر همدلی و وحدت با یکدیگر قدم بردارند و این مهم در قرآن کریم بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =