برجام سبب استقبال دانشگاهیان از استمرار دولت یازدهم شد

تهران – ایرنا – سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: برجام و افزایش تعاملات علمی با جهان یکی از دلایل استقبال دانشگاهیان از استمرار دولت یازدهم بود.

ناصر شمس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم و اقبال عمومی مردم برای انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید، توجه ویژه به برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش عالی در راستای ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در حوزه پژوهش و فناوری مبتنی بر تقاضامحوری و نیازهای کشور بوده است.
وی گفت: همچنین هدفمند کردن طرح‌های کلان ملی و پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی به عنوان یک سرمایه تحقیقاتی بزرگ از جمله دلایل استقبال مردم از تداوم گفتمان دولت یازدهم بوده است.
شمش افزود: همچنین توسعه کیفی و ارتقای جایگاه دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و نشریات علمی در سطح بین‌الملل و حمایت از توسعه تعاملات بین‌المللی در حوزه پژوهش و فناوری، فرهنگ‌سازی، اصلاح و ایجاد ساختار و محتوای لازم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای ارزش‌آفرینی، مهارت افزایی، کارآفرینی و تحقق دانشگاه‌های کارآفرین برای افزایش اشتغال دانش‌آموختگان و ایجاد اشتغال‌زایشی، تمرکز و گسترش آموزش‌های مهارتی با رویکرد کارآفرینی، سامان‌دهی آموزش‌های از راه دور در چارچوب اقتصاد مقاومتی، نقش بسزایی در اقبال دانشگاهیان نسبت به این دولت داشته اند.
سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فرصت هایی که برجام در حوزه وزارت علوم، برای کشور فراهم ساخت، موضوع بین المللی شدن آموزش عالی و جذب دانشجویان خارجی و ارتباطات گسترده با دانشگاه های مطرح جهان است که برخلاف سایر حوزه ها همچون ورود به بازار تجارت بین المللی، نه تنها از موانع و دست اندازهای خارجی کمتری برخورد است، بلکه برعکس زمینه و ظرفیت بالایی در درون کشور برای آن وجود دارد.
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه در کشور برگزار و دکتر روحانی با کسب ۵۷ درصد آرا، به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت ایران برگزیده شد.
فراهنگ ** ۹۱۸۷ ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =