مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا- تاکید روحانی بر پایبندی ایران به تمامی تعهدات خود در برجام در تماس تلفنی با رئیس جمهوری فرانسه، تاکید روحانی بر حضور مردم در انتخابات در تراز بالاترین دمکراسی های جهان، ابلاغ تغییرات در بخشنامه نرخ کارمزد خدمات بانکی به بانک ها،اظهار امیدواری ترامپ درقدس اشغالی برای دستیابی صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها، ممنوعیت تظاهرات ضد ترامپ در ایتالیا، موافقت عراق با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای ۹ ماه دیگر،۱۹ کشته و ۵۰ زخمی درپی انفجار در منچستر،گسترش همکاری های دوجانبه محور دیدارهای وزیر بهداشت ایران با همتایان خارجی اش و پیروزی ارزشمند استقلال با پنالتی لحظات پایانی مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

**اخبار داخلی
تهران – رئیس جمهوری تاکید کرد:مردم در انتخابات در تراز بالاترین دمکراسی های جهان حضور پیدا کردند، مردمی که دارای مشکلات اقتصادی هستند اما به پول «نه» گفتند و به خوبی اعلام کردند که می فهمیم آب شور عطش را کم نمی کند.
تهران – رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با وی، با اشاره به روابط دوستانه و همکاری‌های رو به توسعه ایران و فرانسه، بر تداوم، ‌گسترش و تعمیق مناسبات دو کشور تاکید کرد.
ایرنا – شوکت میرضیایف» ٬ «قربانقلی بیردی‌محمداف» و «الماس‌بیگ آتمبایف» به ترتیب روسای جمهوری ازبکستان ٬ ترکمنستان و قرقیزستان در پیام‌های جداگانه‌٬ انتخاب مجدد «حسن روحانی» را به عنوان رئیس جمهوری ایران تبریک گفتند.
تهران – رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این که آموزش زائران حج ۹۶ از ماه مبارک رمضان آغاز می شود، گفت: کارشناسان حوزه مسکن، تغذیه و تدارکات سازمان حج و زیارت با حضور دو ماهه در کشور عربستان و تلاش جدی توانستند امکانات بسیار خوبی را برای حجاج ایرانی فراهم آورند.
تهران – بانک مرکزی جمهوری اسلامی تغییرات جزیی در بخشنامه یازدهم مهرماه ۱۳۹۵ درباره انواع و میزان حداکثر و حداقل نرخ‌های قابل وصول کارمزد خدمات بانکی (ریالی) را اعمال و برای اجرا به بانک ها ابلاغ کرد.
ژنو – 'سیدحسن هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که در راس هیاتی برای شرکت در هفتادمین مجمع جهانی سلامت به ژنو سوئیس سفر کرده است، عصر دوشنبه در نشست های جداگانه ای با وزرای بهداشت پاکستان، ایتالیا، قزاقستان و انگلیس دیدار و گفت وگو کرد.
تهران – تیم فوتبال استقلال با گل «کاوه رضایی» که در لحظات پایانی از روی نقطه پنالتی به دست آمد برابر العین امارات به پیروزی ارزشمند یک بر صفر دست یافت.

**اخبار خارجی
تهران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی با بنیامین نتانیاهو در سرزمین های اشغالی گفت:با وجود اینکه توافق صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها سخت است، اما در نهایت به صلح خواهند رسید.
رم – شهر رم پایتخت ایتالیا از روز دوشنبه و در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهره امنیتی و نظامی پیدا کرد و هرگونه تظاهرات ضدترامپ نیز ممنوع اعلام شده است.
تهران – منابع قضایی ایتالیا اعلام کردند که جوزپه دینوتی رئیس مافیا روز دوشنبه درحال دوچرخه سواری در سیسیل ایتالیا به ضرب گلوله کشته شد.
بیروت- یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه در منطقه «عیتا الشعب» در جنوب لبنان سقوط کرد.
تهران- جبار اللعیبی وزیر نفت عراق اعلام کرد که عراق برای ۹ ماه دیگر تا مارس ۲۰۱۸ به تعهدات خود درخصوص کاهش تولید نفت بر اساس توافق کشورهای عضو اوپک ادامه خواهد داد.
تهران- 'استفان دی میستورا' فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اطمینان داد که دور جدید گفت وگوهای صلح سوریه ماه آینده در ژنو برگزار شود.
نیویورک- نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کاهش چشمگیر درگیری ها و بمباران های هوایی در اکثر نقاط سوریه ابراز خوشبینی کرد که زمینه ازسرگیری مذاکرات واقعی سوریه فراهم شده است.
مسکو – رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، پیروزی در انتخابات را به وی شادباش گفت و تاکید کرد: برتری قاطع در کسب ارای ملت، نشانگر حمایت مردمی از سیاست های جنابعالی برای تقویت ایران و ارتقای توان رقابتی در دوران معاصر است.
تهران- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای آخرین آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرده و آن را اقدامی تحریک آمیز خواندند.
تهران- مردم فلسطین در غزه شامگاه دوشنبه در اعتراض به سفر دونالد ترامپ به سرزمین های اشغالی تظاهرات کردند و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی و تصاویر نتانیاهو و ترامپ را به آتش کشیدند.
تهران – پلیس انگلیس اعلام کرد که انفجار در سالن 'منچستر آرنا' که در آن کنسرت اجرا می شد، ۱۹ کشته و حدود ۵۰ زخمی بر جای گذاشته است.
تهران- مقامات پلیس انگلیس اعلام کردند که بمبی در نزدیکی محل انفجار اول در محل سالن منچستر آرنا که ۱۹ کشته برجای گذاشت، کشف شد و نیروهای خنثی سازی بمب، از راه دور آن را منفجر کردند.
پکن – سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اعلام اینکه دولت پکن مخالف آزمایش‌های موشکی بالستیک کره شمالی است، همه طرف های ذیربط و مرتبط با مسائل شبه جزیره کره را به خویشتن داری دعوت کرد.
تهران- ترزا می نخست وزیر انگلستان انفجار دوشنبه شب در سالن ارنا در منچستر را که ۱۹ کشته و ۵۹ زخمی برجای گذاشت ، تروریستی خواند.
تهران -تشکیلات بسیج مردمی عراق اعلام کرد که طی عملیات آزادسازی منطقه قیروان واقع در غرب موصل تاکنون بیش از ۴۰ روستا از اشغال داعش آزاد و ۲۰۰۰ کیلومتر از مناطق اطراف قیروان پاکسازی شده است.
شبک**۱۷۰۸**انتشار:‌علیرضا ارشادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 6 =