دنیای اسلام با اتحاد و انسجام ظرفیت دفاع از حقوق مسلمانان و ملت‌های دیگر را دارد

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اتحاد و همگرایی جهان اسلام، گفت: دنیای اسلام این ظرفیت را دارد که با اتحاد و انسجام از حقوق مسلمانان و ملت‌های دیگر دفاع کند و در برابر متجاوزان ایستادگی کنیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان دیشب، دوم خردادماه  به همراه هیات علمی، دینی و تقریبی کشورمان متشکل از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و دکتر ابراهیمیان، رایزن فرهنگی سابق ایران دراندونزی برای دیدار با مقامات دینی، دانشگاهی و علمای اهل سنت کشور اندونزی سفر کرده است که در حاشیه این سمینار با شخصیت های تقریبی اندونزی دیدار و گفتگو داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  در دیدار با سیدالسقاف، رئیس طریقت خلوتیه اندونزی با اشاره به اینکه در گذشته جدال‌های فراوانی برای تسلط بر کشورهای اسلامی از سوی استعمارگران انجام شده است، افزود: قدرت‌های اروپایی برای به‌دست گرفتن حق انحصاری تجارت در کشورهای مسلمان، در این منطقه با یک‌دیگر رقابت و جدال داشتند.

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن کشور اندونزی، بیان کرد: امروزه البته در اندونزی  روش‌های نقش‌پردازی کلاقه‌ای که از روش‌های بسیار قدیمی اندونزیایی است، ابزار خوبی برای نشان دادن فرهنگ و قدمت این کشور اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان اتحاد و همگرایی جهان اسلام، عنوان کرد: دنیای اسلام این ظرفیت را دارد که با اتحاد و انسجام از حقوق مسلمانان و ملت‌های دیگر دفاع کند و در برابر متجاوزین ایستادگی کنیم.

وی اعلام کرد: باید زمینه‌های آشنایی هرچه بیشتر مردم با افکار بزرگان دینی همچون امام شافعی را فراهم کنیم چون این افکار در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته و برای امت اسلامی مایه ی خیر و برکت بوده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی  افزود: این سمینارها و نشست‌ها برای معرفی هرچه بیشتر شخصیت امام شافعی و آشنایی هر چه بیشتر پیروان مذاهب اسلامی با تفکرات معتدل ایشان برگزار شده است و زمینه همکاری بیشتر ایران را با کشور دوست و برادر، اندونزی فراهم می کند.

لازم به ذکر است؛ اندونزی با جمعیت بیش از ۲۶۰ میلیون نفر، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا است که حدود ۸۶ درصد از مردم اندونزی مسلمان و بقیه مسیحی، هندو یا بودایی هستند. فرقه اسلامی احمدیه در اندونزی حدود دویست هزار هوادار دارد و نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌باشد. پایتخت اندونزی جاکارتا است.

یادآور می‌شود؛ بازرگانان مسلمان دین اسلام را با خود به این منطقه آوردند و قدرت‌های اروپایی برای به‌دست گرفتن حق انحصاری تجارت ادویه از اندونزی، در این منطقه با یک‌دیگر رقابت و جدال داشتند. اندونزی سرانجام به مدت سه قرن و نیم تبدیل به مستعمره هلند شد، و بعداً پس از پایان جنگ جهانی دوم اعلام استقلال کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هشت =