اولین واکنش های رسانه ای به حملات موشکی ایران علیه داعش در عراق

بغداد-ایرنا- حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیرالزور سوریه، برغم انتشار دیر هنگام خبر، در سطح قابل توجهی در رسانه های عراق بازتاب یافت.

براساس گزارش ایرنا، عناوینی چون’انتقام از داعش’، ‘موشک های سپاه بر سر تروریست ها’ و ‘عبور موشک های ایران از فضای عراق به سمت داعش’، زینت بخش اخبار و گزارش ها پیرامون این رویداد مهم نظامی و امنیتی منطقه بود.
خبرگزاری نون عنوان’موشک های سپاه بر سر تروریست ها’ را برای گزارش خود انتخاب کرد و در ادامه جزییات این عملیات را به نقل از رسانه های ایرانی منتشر کرد.
سایت زوراء، عنوان ‘شروع انتقام سپاه’ را برای خبر فوری خود انتخاب کرد و موازین نیوز دیگر سایت عراقی تیتر زد ‘موشک های ایران از فضای عراق به سمت پایگاه ترویست ها شلیک شد’.
رادیو سواء که گفته می شود به جریان رسانه ای آمریکا نزدیک است، گزارش خود را با عنوان ‘شلیک موشک های ایران به سمت تروریست ها در سوریه’ منتشر کرد و اسکای نیوز عربی نیز برای خبر خود تیتر ‘ایران از داعش در سوریه انتقام گرفت’ را انتخاب کرد.
سایت شبکه تلویزیونی الاباء عراق نیز گزارش خود را با این تیتر آغاز کرد ‘پس از دست به دست دادن ارتش های عراق و سوریه در مرزهای دو کشور ، ایران داعش را موشک باران کرد’.
سایت شبکه القدیر اما همچنان بیانات مقام معظم رهبری در عصر یکشنبه مبنی بر ‘تهدیدهای امریکا توخالی است’ را به عنوان خبر اول خود حفظ کرده است.
این بازتاب های حمله موشکی ایران در رسانه های عراق تا ساعت ارسال گزارش (ساعت ۳ بامداد) می باشد و انتظار می رود این رویداد، روز دوشنبه سرفصل اصلی محورهای رسانه ای عراق قرار بگیرد.
خاورم*۴*۱۷۷۰*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 12 =