حملات هوایی جنگنده های استرالیا در سوریه از سرگرفته شد

کوالالامپور- ایرنا- استرالیا روز پنجشنبه اعلام کرد که حملات هوایی در سوریه را پس از تعلیق دو روزه به دلیل سقوط یک فروند هواپیمای نظامی سوریه که باعث تهدید روسیه در برابر هواپیماهای ائتلاف واشنگتن شد، از سرگرفت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای شبکه ‘اسکای نیوز’ استرالیا اعلام کرد که نیروی نظامی این کشور عملیات در سوریه را پس از یک توقف کوتاه بار دیگر آغاز کرد.
حملات هواپیماهای جنگنده استرالیا پس از هشدار روسیه که تمام هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا را به عنوان اهداف بالقوه درنظر می گیرد، متوقف شده بود.
بمب افکن نیروی هوایی سوریه از نوع سوخو-۲۲ روز یکشنبه در منطقه رسافه در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر رقه توسط جنگنده های آمریکا سقوط کرد و پس از آن مسکو به نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا هشدار داد.
روسیه نیز روز دوشنبه در پاسخ به سرنگونی هواپیمای جنگنده سوریه توسط نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، خط ارتباط ‏ویژه میان نظامیان روسی و آمریکایی را درباره سوریه قطع کرد‎.
مسکو همچنین تهدید کرد در مناطقی که محل ماموریت ناوگان هوایی روسیه در آسمان سوریه است، هر شی پرنده ای شامل ‏جنگنده یا پهپادهای ائتلاف آمریکایی در غرب رود فرات، به عنوان اهداف نیروهای دفاع هوایی و زمینی روسیه در نظر گرفته ‏می شود‎.
پس از این تحولات یک سخنگوی وزارت دفاع استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد عملیات جنگنده های هوایی این کشور در سوریه به طور موقت متوقف شده است و از سوی دیگر حفاظت از نیروی دفاعی استرالیا به طور منظم در پاسخ به طیف وسیعی از تهدیدات بالقوه بررسی می شود.
استرالیا سال گذشته نیز به همراهی جنگنده های این کشور با نیروی هوایی آمریکا در بمباران مواضع ارتش سوریه در دیرالزور اعتراف کرد.
آساق**۱۶۱۱**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 3 =