سنای آمریکا به دنبال محمل قانونی برای هدف قرار دادن جنگنده سوری از دولت ترامپ

تهران – ایرنا – کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از دولت این کشور خواست که توجیه قانونی برای هدف قرار دادن هواپیمای ارتش سوریه و مقابله با نیروهای وفادار به دولت دمشق را ارائه کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روز جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری هیل، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز پنجشنبه (به وقت محلی) تایید کرد که از دولت ترامپ خواسته که توجیهات قانونی برای هدف قرار دادن هواپیمای ارتش سوریه و مقابله با نیروهای وفادار به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به این کمیته ارائه کند.
براساس این گزارش، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیشتر با بیان اینکه کنگره باید نقش قانونی خود را ‏برای اجازه دادن به کاربرد زور ایفا کند،‏وعده داده بود که دلایل قانونی دولت ترامپ برای این اقدامات را بخواهد.
یک فروند جنگنده سوخو ۲۲ متعلق به نیروی هوایی سوریه یکشنبه شب در منطقه رصافه در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رقه مورد هدف نیروهای آمریکایی قرار گرفت و ساقط شد.
به نوشته تارنمای هیل، ارتش آمریکا این اقدام را دفاع از خود اعلام کرده و آن را در جهت ‘قواعد درگیری’ توصیف کرد.
این در حالی است که جنگنده سوری در حال بمباران مواضع تروریست ها بوده است.
با وجود اینکه هواپیمای ساقط شده متعلق به ارتش سوریه بود، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در توجیه این اقدام گفت: ما توجیهات قانونی و اختیار استفاده از نیروی نظامی در سوریه را داریم چرا که در حال جنگ با داعش و القاعده هستیم.
سوریه بیش از ۵ سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.
شبد**۹۴۱۶۲۵**۱۰۱۰
مترجم:علیرضا آقازاده**انتشار:حسن معظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =