وزیر خارجه کره جنوبی: سئول همکاری با جهان اسلام را تقویت می‌کند

پکن – ایرنا – وزیر امور خارجه جدید کره جنوبی گفت که کشورش روابط با دنیای اسلام را بیش از پیش تعمیق خواهد کرد و هیچ مشکلی هم نمی تواند بر سر راه این ارتباط قرار گیرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا‌، «کانگ کیونگ وا» این مطلب را در ضیافت افطاری که پنجشنبه شب در هتل «لوته» شهر سئول با حضور سفرای کشورهای اسلامی مقیم برگزار شد، عنوان کرد.
وی افزود که دولت به تازگی زمام امور را در اختیار گرفته است و برای ارتباط بهتر با کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی برنامه دارد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کره جنوبی در این مراسم که «حسن طاهریان» سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه هیاتی در آن حضور داشت، تصریح کرد که در دولت جدید این کشور اهمیت زیادی به جهان اسلام داده شده و برنامه ریزی هایی در این زمینه صورت خواهد گرفت.
او با بیان اینکه اولویت دولت جدید کره جنوبی، روابط گسترده تر و عمیق تر با همه کشورهای مسلمان است، اطمینان داد که هیچ مشکلی نمی تواند مانع برقراری این ارتباط شود.
خانم «کانگ» خاطر نشان کرد که در این زمینه لازم است تبادلات نیروی انسانی افزایش داده شده و دیپلماسی عمومی بکار گرفته شود.
او روابط دوستانه میان کره جنوبی و کشورهای اسلامی را مهم دانست و گفت که قدمت مناسبات میان طرفین به سلسله «کوریو» در سال های ۹۱۸ تا ۱۳۹۲ باز می گردد.
وزیر خارجه کره جنوبی همچنین نقش کشورهای اسلامی را در توسعه اقتصادی کشورش بخصوص در چهار دهه گذشته مهم توصیف کرد و یادآور شد: آنها مانند یک موتور محرک به کره جنوبی کمک کرده اند.
او در عین حال خاطر نشان کرد که هم اکنون روابط تجاری زیادی بین کره جنوبی و کشورهای اسلامی وجود دارد و این پتانسیل نیز وجود دارد که این ارتباطات چندین برابر گردد.
همچنین سفرای کشورهای اسلامی حاضر در ضیافت افطاری نیز تاکید کردند که اسلام دین صلح و تساهل و مدارا است و همواره در آن بر همزیستی مسالمت آمیز تاکید شده است.
آنان افزودند که متاسفانه خشونت ها به نام اسلام باعث شده است تا مشکلاتی در شناخت واقعی این دین پیش بیاید اما همه بدانند که با ارزش های اسلامی است که می توان به نبردها پایان داد و برای انسان صلح به ارمغان آورد.
گفتنی است علاوه بر حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی؛ قاسم غیور زحمتکش نماینده شرکت کشتیرانی و محمد جلیل پیران نماینده رایزنی علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در کره جنوبی و همچنین ابوالقاسم صادقی نیارکی از اساتید دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پانزده =