برگزاری آیین روز جهانی قدس در کره جنوبی

پکن – ایرنا – آیین بزرگداشت روز جهانی قدس و همبستگی با مردم فلسطین در مراسم ویژه ای با حضور ایرانیان مقیم و روزه دار در پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، در این مراسم که شب گذشته (جمعه) در شهر سئول و با حضور جمعی از شخصیت های فرهنگی، دانشجویان و کارکنان سازمانها و نهادهای ایرانی برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن حمایت و پشتیبانی خود از مردم مظلوم فلسطین و روز قدس، انزجار و تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
حسن طاهریان سفیر ایران در کره جنوبی نیز در این مراسم طی سخنانی، از روز قدس به عنوان روز فریاد علیه ستمگران و اعلام انزجار از ظلم و ستم ظالمان یاد کرد.
وی با بیان اینکه روز جهانی قدس، نماد ظلم ستیزی مردم مستضعف دنیاست، گفت که این روز به ما یادآوری می کند که نباید در برابر ظالمان سکوت اختیار کنیم و تحت هر شرایطی مدافع حقوق ستم دیدگان باشیم.
طاهریان، اعلام آخرین هفته ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس را نشان دهنده هوشمندی و درایت امام راحل دانست تا این روز به روز وحدت مسلمانان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تبدیل شود.
او با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعلام روز قدس نگذاشتند چنین روزی فراموش شود، روز جهانی قدس را سنت حسنه امام راحل دانست و گفت که بر همه مردم و مسلمانان دنیا واجب است با مشارکت در آیین ها و مراسم چنین روزی، وظیفه دینی و سیاسی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
سفیر ایران در کره جنوبی همچنین از روز قدس به عنوان قبله اول مسلمانان جهان نام برد و تاکید کرد: در موضوع قدس مساله فقط بحث سرزمینی نیست بلکه بخشی از هویت دینی مسلمانان جهان و خواستگاه اولیای الهی است که متاسفانه هم اکنون در اسارت نژادپرستان صهیونیست قرار دارد.
طاهریان یادآور شد که رژیم اسرائیل به عنوان نماینده غرب و استکبار، همواره درصدد ایجاد نفاق است و در بسیاری از مسائل و مصیبت های منطقه ای به خوبی رد پای این رژیم غاصب مشاهده می شود.
او گفت که بر برپایی آئین های گرامیداشت روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط مسلمانان به نوعی اعلام همبستگی با قدس شریف و تاکید بر ضرورت وحدت و انسجام مسلمانان است.
امام خمینی (ره) در روز ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ با هدف انسجام مسلمانان جهان، در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعیین کردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.
آساق**۱۵۹۷*انتشاردهنده:فرهاد راستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =