اعتراف سناتور آمریکایی

یک روز پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا رسما ارسال مواد شیمیایی به عراق را تکذیب کرد. آلن کرنستون سناتور دموکرات آمریکایی اعتراف کرد چندین موسسه آمریکایی مواد متشکله سلاح های شیمیایی را به عراق فروخته و ارسال کرده اند.

رخدادهای ۶ تیر ۶۳

چکیده:

عمال صهیونیست در آستانه روز جهانی قدس یک هواپیمای مسافربری ایران را ربودند.

 

رئیس جمهور: سیاست جمهوری اسلامی ایران رفع تشنج در منطقه است.

 

ایران به دنبال حملات عراق به شهرهای آبادان، خرمشهر و سردشت تهدید به گلوله باران بصره کرد.

 

یک سناتور آمریکایی ارسلال سلاح های شیمیایی از آمریکا به عراق را تائید کرد.

 

هواپیمای مسافربری ایران ربوده شد

بر اساس گزارش خبرگزاری ها یک فروند بوئینگ ۷۲۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی که روز گذشته در جریان یک پرواز داخلی توسط تروریست های مورد حمایت آمریکا و  صهیونیسم ربوده شده بود در ساعت ۲۳ دیشب به وقت تهران در قاهره پایتخت مصر بر زمین نشست.

ناظران انتقال دو هواپیمای ربوده شده ایران به مصر در ظرف ۱۰ روز را نشانه دخالت مستقیم جنایتکاران صهیونیست در این توطئه به منظور انحراف افکار عمومی از روز جهانی قدس ارزیابی می کنند.

خبرگزاری رژیم مصر ادعا کرده بود که مقامات مصری از دادن اجازه فرود به هواپیمای ربوده شده ایرانی در فرودگاه اسودان خودداری کرده اند. لکن به تروریست ها اجازه دادند هواپیما در فرودگاه قاهره بر زمین بنشیند. مقامات مصری اعلام کردند از تروریست ها در قاهره پذیرایی خواهد شد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: این جت مسافربری که از تهران عازم بوشهر بود در مسیر ربوده شده و با تهدید خلبانان و کادر پرواز در فرودگاه دوحه مجبور به  فرود شد. هواپیمای مذکور از نوع بوئینگ ۷۲۷ بوده و ۱۳۸ مسافر داشته است.

بر اساس آخرین گزارش ها هواپیماربایان مسافرین و مهمانداران هواپیمای ربوده را آزاد کرده اند و این مسافران با یک پرواز اختصاصی جمهوری اسلامی امروز از دوحه به تهران منتقل شده اند. اما خلبان و خدمه پرواز همچنان در گروگان آنها قرار دارد و هواپیما پس از سوختگیری از مصر عازم فرانسه شده است. به گفته شفقتی هواپیماربایان ۲ نفر بوده اند که از هویت آنها اطلاعی در دست نیست اما درخواست آنها این بوده است که به فرانسه رفته و از این کشور پناهندگی سیاسی بگیرند.

گفتنی است سال گذشته نیز یک روز مانده به روز جهانی قدس بوئینگ ۷۴۷ مسافربری ایران که از تهران عزام شیراز بود به همراه ۲۷۲ مسافر و ۱۹ خدمه توسط منافقین روبده شد و در کویت بر زمین نشست.(۱)

 

گزارش بشارتی در مورد تحولات منطقه به رئیس جمهور

آقای علی محمد بشارتی قائم مقام وزیر امور خارجه دیروز در دیدار با آیت الله خامنه ای گزارشی از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

در این دیدار رئیس شورای عالی دفاع  تاکید کرد سیاست جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس بر رفع تشنج استوار است. همچنین دیروز نمایندگان استان خراسان در مجلس شورای اسلامی با آیت الله خامنه ای دیدار کردند. رئیس جمهور کشورمان در این دیدار  بر اهمیت جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی و نقش حساس نمایندگان تاکید کرد و گفت: نمایندگان باید با مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود به خوبی آشنایی داشته و برای رفع مشکلات باید حضور فعالی داشته باشند.(۲)

 

ایران بصره را هدف قرار می دهد

با ادامه حملات به آبادان و خرمشهر از سوی رژیم بعثی عراق گلوله باران بصره از سر گرفته خواهد شد.

این خبر را یک منبع موثق در ستاد مشترک ارتش به خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد. این مبنع گفت: رژیم جنایتکار عراق به دنبال بهانه جویی هایی است تا بر خلاف تعهد ۱۲ ژوئن خود مبنی بر توقف حمله به مناطق مسکونی، آبادان و خرمشهر را مورد حمله قرار دهد. باتوجه به این که شهر بصره مرکز تجمع نیروهای عراقی می باشد در صورتی که عراق دست به چنین کاری بزند ایران نیز شهر بصره را هدف قرار خواهد داد و مسلما مسئولیت آن متوجه رژیم عراق خواهد شد.(۳)

 

اعتراف سناتور آمریکایی در مورد کمک شیمیایی به عراق

یک روز پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا رسما ارسال مواد شیمیایی به عراق را تکذیب کرد. آلن کرنستون سناتور دموکرات آمریکایی اعتراف کرد چندین موسسه آمریکایی مواد متشکله سلاح های شیمیایی را به عراق فروخته و ارسال کرده اند. به گفته این سناتور آمریکایی از این مواد شیمیایی ارسالی به بغداد در جنگ تحمیلی علیه رزمندگان ایرانی استفاده شده است.

گفتنی است ستاد تبلیغات جنگ اخیرا اعلام کرد اسنادی در دست دارد که نشان می دهد آمریکا از طریق اسپانیا حداقل ۲ هزار کیلو گاز جامد خردل را به عراق فرستاده است.(۴)

منابع:

۱. اطلاعات، ۶ تیر ۶۳، ص ۲
۲. جمهوری اسلامی، ۶ تیر ۶۳، ص ۱۲
۳. کیهان،۶  تیر ۶۳، ص۲ و ۲۲
۴. اطلاعات، ۶ تیر ۶۳، ص ۱۶

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =