احداث نخستین پایگاه نظامی روسیه در نزدیکی نیروهای آمریکا؛ قدرت روزافزون ایران در سوریه

وبگاه تحلیلی-خبری دبکافایل طی مطلبی با اشاره به تصمیم روسیه به احداث نخستین پایگاه نظامی خود در جنوب‌شرقی سوریه به پیامدهای ساخت این پایگاه و اهداف روسیه از این احداث آن پرداخت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وبگاه تحلیلی-خبری دبکافایل طی مطلبی با اشاره به تصمیم روسیه به احداث نخستین پایگاه نظامی خود در جنوب‌شرقی سوریه به پیامدهای ساخت این پایگاه و اهداف روسیه از این احداث آن پرداخت.
دبکافایل با استناد به منابع نطامی و امنیتی خود می‌افزاید: احداث پایگاه نظامی موجب می‌شود روسیه از آن به عنوان اهرمی برای کنترل منطقه جنوب‌شرقی سوریه و مناطق مرزی آن استفاده کند که هم‌اکنون به شدت ناپایدار است.
التنف
علاوه براین پایگاه نظامی در جنوب شرقی سوریه، نیروهای روسیه را بیش از هر زمان دیگری به مرزهای فلسطین اشغالی نزدیک می‌کند؛ پایگاه روسیه قرار است در ۹۶ کیلومتری مرزهای شمال اردن، ۱۸۵ کیلومتری پایگاه نظامی نیروهای ویژه آمریکا و اردن در منطقه مرزی التنف ساخته شود.
پایگاه نظامی آمریکا
نویسنده همچنین می‌افزاید که احداث پایگاه نظامی روسیه در ۵۰ کیلومتری شهر دمشق در واقع در راستای یکی از اهداف اصلی دیگر روسیه است؛ حضور نیروهای روسیه در این منطقه عملا امنیت خطوط مواصلاتی راهبردی شرق و جنوب پایتخت و در نتیجه دولت روسیه را تأمین می‌کند.
حزب‌الله لبنان
وی با اشاره به اینکه احداث پایگاه نظامی روسیه در جنوب‌شرقی روسیه همزمان با از سرگیری مذاکرات مخفیانه آمریکا و روسیه در شهر امان پایتخت اردن بوده می‌افزاید: پایگاه نظامی روسیه در این منطقه موجب پیشروی هرچه بیشتر نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه در جنوب‌شرقی سوریه و در نتیجه افزایش نفوذ روزافزون ایران در سوریه خواهد شد، اتفاقی که به هیچ وجه خوشایند آمریکا نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =