رئیس جدید کمیته فنی اتحادیه فوتبال کره‌جنوبی جانشین اشتیلیکه را معرفی می‌کند

فردی که مسئول انتخاب سرمربی جدید کره‌جنوبی خواهد بود از سوی اتحادیه فوتبال این کشور معرفی شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال کره‌ جنوبی (KFA)، کیم هو گون، نایب‌رئیس این اتحادیه را به عنوان رئیس کمیته فنی KFA انتخاب کرد. کیم ۶۶ ساله جای لی‌ یونگ‌سو را پر کرد که در تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) در روزی که اولی اشتیلیکه از سرمربیگری کره جنوبی اخراج شد از سمت خود استعفا کرد.

اولین کار کیم هو گون به عنوان رئیس کمیته فنی اتحادیه فوتبال کره جنوبی انتخاب جانشین اشتیلیکه خواهد بود. کره‌ جنوبی در حال حاضر با ۱۳ امتیاز در رده دوم گروه A از رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ در منطقه آسیا ایستاده و با ایران صدرنشین که پیش از صعودش به جام جهانی روسیه را قطعی کرده، ۷ امتیاز فاصله دارد، این در حالی است که در فاصله دو بازی مانده به پایان این مرحله از رقابت‌ها تنها یک امتیاز بیشتر از ازبکستان سوم جدولی دارد.

کره جنوبی در چارچوب همین رقابت‌ها در تاریخ ۳۲ آگوست (۹ شهریور) با ایران و پنج روز بعد با ازبکستان در تاشکند بازی خواهد کرد.

از هر دو گروه منطقه آسیا تنها دو تیم به طور مستقیم راهی مرحله پایانی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می‌شوند و دو تیم سوم هر گروه باید راهی بازی‌های پلی‌آف شوند و آخرین شانس خود برای راهیابی به این مسابقات را امتحان کنند. کره‌جنوبی در تلاش است تا برای نهمین دوره متوالی راهی جام جهانی شود.

کیم هو گون کارنامه تأثیرگذاری دارد، کسی که کره جنوبی را در بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات فوتبال رساند. او در بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ و البته جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به عنوان دستیار مربی تیم فوتبال کره نیز فعالیت کرده است.

کیم همچنین هدایت تیم‌های باشگاهی بوسان آی‌پارک و اولسان هیوندای را نیز بر عهده داشته و در سال ۲۰۱۲ تیم اولسان هیوندای را به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رساند.

کیم هو گون از سال ۲۰۱۵ تا کنون به عنوان نایب رئیس اتحادیه فوتبال کره جنوبی مشغول فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =