نامه سرگشاده چهار سیاستمدار برجسته جهان به «پوتین» و «ترامپ»

چهار سیاستمدار سرشناس روس، آمریکایی، آلمانی و انگلیسی با انتشار نامه ای سرگشاده از روسای جمهور روسیه و آمریکا خواستند تا برای تامین منافع موجودیتی مشترک همکاری کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، چهار تن از سیاستمداران سرشناس روس، آمریکایی، آلمانی و انگلیسی با انتشار نامه ای سرگشاده که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است از روسای جمهور روسیه و آمریکا خواستند تا برای تامین منافع موجودیتی مشترک همکاری کنند.

این نامه را «ایگور ایوانف» وزیر خارجه اسبق روسیه، «دس برون» وزیر دفاع اسبق انگلستان، «ولفگانگ ایشینگر» رئیس آلمانی کنفرانس امنیتی مونیخ و سناتور «سام نون» سیاستمدار سرشناس آمریکایی نوشته اند.

در این نامه با اشاره به افزایش شکاف و اختلاف بین روسیه و آمریکا که از زمان جنگ سرد بی سابقه می باشد و موجب افزایش بی اعتمادی بین دولت ها شده است بر لزوم برداشتن گامی هایی از سوی طرفین برای تامین امنیت مردمانی که در دو سوی اقیانوس اطلس زندگی می کنند تاکید شده است.

در این نامه از اولین دیدار «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» در هامبورگ از آن به عنوان فرصتی منحصر به فرد یاد شده است. این افراد تاکید کرده اند  که آمریکا، اروپا و روسیه باید با وجود اختلافات در زمینه حفظ منافع موجودیتی مشترک که کاهش تسلیحات هسته ای و دیگر تهدیدات نظامی و مقابله با تروریسم از مهمترین آنها است با همدیگر همکاری کنند.

این افراد در اولین گام خواستار انتشار بیانیه ای مشترک از سوی روسای جمهور آمریکا و روسیه شده اند که در آن تاکید شود جنگ هسته ای هیچ برنده ای نخواهد داشت و هرگز نباید صورت بگیرد.

خبر در حال تکمیل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 6 =