«بیلد» پرده از فساد جدید در فیفا برداشت

در گزارشی که یک نشریه آلمانی منتشر کرده، جزییات جدیدی از اتهام فساد در روند اعطای میزبانی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ فاش شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، روزنامه آلمانی «بیلد» به گزارش طبس نیوز به نقل از ۴۰۳ صفحه‌ای مایکل گارسیا، محقق وقت کمیته اخلاق فیفا پیش از اینکه از سمت خود در فدراسیون جهانی فوتبال استعفا کند، دسترسی پیدا کرده است. پیش از این جزییات مختصری از این گزارش در سال ۲۰۱۴ منتشر شده بود که در همان زمان جنجال بسیاری به پا کرد، گزارشی که مربوط به اتهام فساد در فرایند منقاصه و اعطای میزبانی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ بود.

 گارسیا پس از اینکه فیفا گزارش مفصل او را به ۴۲ صفحه کاهش داد و قطر را از هر گونه اتهام تبرئه کرد، از سمت خود در کمیته اخلاق فیفا استعفا کرد، اما حالا نشریه «بیلد» جزئیات تازه‌ای از این گزارش محرمانه را منتشر کرده، از جمله جزئیات پرداخت ۲ میلیون دلار به دختر ۱۰ ساله یکی از مسئولان فیفا.

«بیلد» همچنین از پرواز سه نفر از اعضای کمیته اجرایی فیفا به منظور حضور در جشنی در ریو دوژانیروی برزیل توسط جت شخصی که متعلق به اتحادیه فوتبال قطر بوده است، خبر داد. این اتفاق درست پیش از معرفی میزبانان جام‌های جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ افتاده که در نهایت میزبانی این دو دوره جام جهانی به ترتیب به روسیه و قطر رسید.

طبق ادعای این نشریه آکادمی اسپایر قطر که سازمانی تأثیرگذار در قطر به حساب می‌آید نیز متهم به این شده بود که در آرای اعضای فیفا برای اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ نقشی تأثیرگذار داشته است.

قرار است نشریه «بیلد» جزییات کاملتری از این گزارش را امروز (سه‌شنبه) منتشر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =