آمریکا نام چین را در فهرست بدترین کشورها از نظر قاچاق انسان قرار می‌دهد

منابع آگاه بر این باورند که ایالات متحده به زودی نام چین را در فهرست جهانی بدترین کشورها از نظر قاچاق انسان و کار اجباری قرار خواهد داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک منبع آگاه کنگره آمریکا و یک فرد آشنا به موضوع تاکید کردند که واشنگتن قصد دارد نام چین را در فهرست جهانی بدترین کشورها در زمینه قاچاق انسان و کار اجباری قرار دهد. به نظر می رسد این اقدام آمریکا می تواند موجب تشدید تنش در روابط با پکن شود.

این اقدام واشنگتن در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تلاش است تا با بهبود روابط با رئیس جمهور چین، پکن را متقاعد کند تا برای مهار برنامه های اتمی و موشکی کره شمالی، تلاش بیشتری انجام دهد.

منابع آگاه تصریح کردند: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا تصمیم گرفته است تا رتبه چین در زمینه قاچاق انسان و کار اجباری را کاهش داده و این کشور را در کنار ایران، کره شمالی و سوریه قرار دهد.

این رتبه بندی جدید قرار است ظاهرا رسما امروز سه شنبه در گزارش وزارت خارجه آمریکا اعلام شود. وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهار نظر در این باره نشده است.

رتبه موسوم به "تایر ۳" می تواند تحریم هایی را تشدید کند که دسترسی به کمک های بین المللی و کمک های آمریکا را محدود کند ولی روسای جمهور آمریکا بارها چنین اقداماتی را مستثنی کرده اند.

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا تیلرسون رتبه چین را در این گزارش کاهش خواهد داد یا نه، ولی در گزارش سال گذشته وزارت خارچه آمریکا به شدت از اقدامات ناکافی چین در زمینه مقابله با کار اجباری و پایین بودن استانداردهای مربوط به مقابله با قاچاق انسان انتقاد کرده است.

گرچه ترامپ از زمان به قدرت رسیدن بارها از تلاش چین برای حل و فصل مساله کره شمالی تقدیر کرده است ولی اخیرا وی گفته است که تلاش های چین برای مهار کره شمالی با شکست روبرو شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =