عطاراشرفی: مرادی با انوشیروانی خوب تا نکرد/شورای فنی وزنه‌برداری، شورای خنده است

عضو شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری گفت:‌ علی مرادی به‌عنوان رئیس فدراسیون با سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی خوب تا نکرد.

مهدی عطار اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره کناره‌گیری انوشیروانی از هدایت تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان و حواشی رخ‌داده در فدراسیون گفت: انوشیروانی فردی تحصیل‌کرده و با دانش است و فکر نمی‌کردم با چنین وضعی مجبور به کناره‌گیری شود. او در این مدت بدون هیچ قرارداد و دستمزدی فعالیت و به وزنه‌برداری کمک کرد، اما علی مرادی با او خوب تا نکرد.

وی ادامه داد: پیش از المپیک هم که اختلافاتی بین رستمی و انوشیروانی به وجود آمده بود، پادرمیانی کردم و به سرمربی تیم ملی گوشزد کردم که باید مراقب خودش باشد. همان‌طور که بارها اعلام کردم شورای فنی کاملاً نمایشی است و تنها یک نفر در آن تصمیم‌گیرنده است. وقتی رئیس فدراسیون سرش را بالا می‌برد و همه سرهایشان را بالا می‌آورند و یا سرش را پایین‌ می‌آورد و همه پایین‌ می‌آورند، فقط می‌توان به این شورا لقب شورای خنده را داد.

عضو شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: طبق احکامی که برای من صادر شده است هنوز هم عضو شورا هستم؛ نه برکنار شده‌ام و نه استعفا داده‌ام، اما شرایط شورا به‌گونه‌ای نیست که بخواهم حضور پیدا کنم؛ چراکه تنها یک نفر حق رأی دارد.

وی با خنده‌دار توصیف کردن صحبت‌های مرادی درباره تصمیم‌گیری درمورد استعفای انوشیروانی در شوای فنی افزود: وقتی انوشیروانی کناره‌گیری کرده است شورا چه کاری می‌خواهد انجام دهد. خنده‌دار است که می‌خواهند درباره استعفا و کناره‌گیری او نظر بدهند و تصمیم‌گیری کنند در حالی که مایل به ادامه همکاری در چنین شرایطی نیست.

عطار اشرفی ادامه داد: انوشیروانی متوجه شد که در پروسه کنار گذاشتن است و این موضوع را فهمید که محترمانه خودش کناره‌گیری کرد. فدراسیون فکر می‌کند با این تصمیم و روش می‌تواند با کیانوش رستمی کنار بیاید در حالی که این یک بازی دو سر باخت است چون هر دو طرف را از دست خواهد داد. من خیلی راحت می‌توانستم این تعامل و آرامش را ایجاد کنم همانطور که پیش از المپیک این کار را کردم، اما آنها نخواستند.

وی با بیان اینکه فدراسیون وزنه‌برداری نیازمند تغییر مدیریت و پوست‌اندازی است، گفت: این تنها نظر من نیست و تعداد زیادی از پیشکسوتان این رشته به این موضوع اعتقاد دارند. ما اشتباه کردیم که برای بار دوم به علی مرادی اعتماد کردیم. تا زمانی‌که مدیریت در فدراسیون وزنه‌برداری تغییر نکند این رشته به جایگاه اصلی‌اش برنمی‌گردد؛ بعد از تغییر مدیریت نیازمند حضور یک مربی خوب خارجی هستیم. مستنداتی داریم که تمام آنها را در اختیار مسئولان ورزش قرار خواهیم داد تا در خصوص مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم گیری کنند.

عضو شورای عالی فدراسیون وزنه‌برداری گفت:‌ 4 ماه دیگر مسابقات جهانی را داریم، اما هنوز اردوی بزرگسالان تشکیل نشده است و پولی هم برای تشکیل ندارند چون تمام منابع برای حضور مرادی در انتخابات فدراسیون جهانی هزینه شده است.

وی با اشاره به قهرمانی تیم وزنه‌برداری جوانان در مسابقات جهانی گفت: قهرمانی با امتیاز تیمی نوعی فریب‌کاری است؛ این قهرمانی زمانی ارزش دارد که در کنار آن مدال‌های خوشرنگ هم باشد. وقتی تیم کلمبیا با ۴ وزنه‌بردار در ۳ وزن طلا می‌گیرد و از نظر مدالی قهرمان می‌شود متوجه ارزش کار آنها می‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =