تکرار ادعای کاخ سفید توسط پنتاگون درخصوص آماده سازی سوریه برای استفاده از سلاح شیمیایی

تهران-ایرنا- وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه دولت سوریه را به آماده سازی فعالانه برای حمله شیمیایی جدید متهم کرد و بر ادعای کاخ سفید که پیش از این طی یک بیانیه ای صادر شده بود، تاکید کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، ساعاتی پس از ادعای کاخ سفید مبنی بر آماده شدن دولت سوریه برای تکرار حمله شیمیایی، پنتاگون نیز بر این ادعا را تکرار کرد.
کاخ سفید اعلام کرده بود که سوریه به خاطر انجام حمله شیمیایی بهای سنگینی خواهد پرداخت.
‘جف دیویس’ سخنگوی پنتاگون در این خصوص مدعی است که آمریکا فعالیت های فرودگاه هوایی الشعیرات سوریه را دیده است و این فعالیت ها نشان از آماده سازی برای استفاده از سلاح شیمیایی را می دهد.
دولت بشار اسد و روسیه ادعای کاخ سفید مبنی بر آماده سازی دمشق برای حمله جدید شیمیایی را رد کرده اند. ‘دیمیتری پسکوف’ سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت که چنین تهدیداتی برای رهبران مشروع سوریه غیرقابل قبول است.
در بیانیه ای که کاخ سفید روز دوشنبه توسط شان اسپایسر صادر کرد، سوریه را به انجام تمهیداتی برای استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد.
وی مدعی شده بود که این تمهیدات شبیه به آماده سازی های قبل از حمله ماه آوریل است.
وی با وجود اقدام به چنین اتهاماتی هیچ گونه شواهد و مدارکی برای اثبات این موضوع ارائه نکرد.
این درحالی است که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تاکید کرده است: آمریکا از واقعه شیمیایی شهرک ‘خان شیخون’ در استان ادلب به عنوان بهانه ای برای مداخله نظامی در سوریه استفاده کرد.
مقام های روس نیز بارها خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خان شیخون و الشعیرات شده و تاکید کرده اند سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید عهده دار این ماموریت شود.
شبک*۱۴۸۸*مترجم: سامان کامدار*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 16 =